Vlees introduceren

Discussie in 'Voeding' gestart door Sweetvienna, 5 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Hoe introduceren jullie vlees? Ik dacht zelf te beginnen met stukjes kipfilet door de groente- en aardappelhap maar om nou een hele kipfilet te gebruiken voor die paar stukjes! En moet ik het dan koken of bakken? Wat voor vlees kan ik nog meer introduceren? Hoe doen/deden jullie dat?

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij eten zelf geen vlees dus wat dat betreft geen ervaring ermee. Maar ik zou kleine stukjes los geven of door de prak. Koken of stomen is beter dan bakken. Als je bakt, niet te heet vuur en niet te donker bakken.

mager rundergehakt
    lamsvlees
    kipfilet
    kalkoenfilet
    paardenvlees
    ei
    vis
    zachte Franse kaas
    tahoe
    soja
    sojamelk

9-10 maanden vlees mag, maar hoeft niet
    voor de eerste tien à twaalf maanden helemaal vegetarisch kan ook

http://www.borstvoeding.com/voedselintr ... lands.html

3. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Gehakt rul ik in eigen vet en dat vet gooi ik dan weg. Ik kook namelijk met olijfolie. Ander vlees of vis stoomkook ik samen met het andere eten.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij zijn begonnen met kip. Een klein stukje van ons eigen kipfilet, en dan even meekoken met de groente. En daarna door de blender.
    Gehakt rulden we eventjes, maar niet te donker, natuurlijk ook niet ligt. In olie..

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.251
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij zijn met 10 maanden ofzo begonnen met gekookte kip in stukjes, net als haar groente. Als wij zelf vlees eten is het ook vaak kip. Soms wat gehakt als we dat eten. Maar kip is favoriet. Als we geen vlees eten krijgt ze kaas, vindt ze ook heerlijk!

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik gaf Jelle in het begin gewoon een klein stukje van ons, en als dat dan niet kon omdat het te gekruid was dan kreeg hij gewoon geen vlees. Zo hoef je niet apart een ieniemienie beetje te gaan koken, en eten met de pot mee voor je het weet... :)

7. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik koop voor Sven altijd losse kipfiletjes. die snij ik dan in 3en en vries ze in. zo heb ik pasklare stukjes vlees voor hem. vaak stoom ik dat dan even als ik aardappeltjes kook of zo, maar bakken doe ik hier ook gewoon. vis uit de over vind hij ook erg lekker, gehakt even rullen in eigen vet, en ander niet gekruid vlees eet hij gewoon met ons mee. wij eten nu dan wel kleinere stukjes haha

Deel Deze Pagina