Autostoel valt om in de auto

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Yellowsun, 18 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Mijn zoontje van 5 zit in een autostoel in de auto,
    Hij past er nog steeds goed in maar de laatste Tijd als ik een scherpe bocht maak wil de stoel ineens wel eens omvallen,
    Mijn zoon hangt dan in de gordel in de autostoel schuin op de achterbank totdat ik weer de andere kant opdraai.
    Komt dit omdat hij nu groter en zwaarder aan het worden is en kan ik hem beter in een verhoger zetten?
    Of is er misschien wat anders waar dat aan ligt, voorheen nooit gehad nl.

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hoe zwaar is je kindje? Volgens mij zijn de meeste nr 1 stoelen veilig tot 18 kilo. Dat kantelen herken ik alleen van de verhoger.. Niet als de stoel met de riemen vast zit.

3. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Nee het is een 2 stoel mijn zoon weegt ongeveer 20 kg

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    oh dat heb ik hier van het begin af aan, het ligt er ook wel aan of ze meegeeft of niet. Een beetje aan haar gewichtsverdeling zeg maar. Ik zou juist denken als ze zwaarder worden, dat ze dan minder kantelen. Ik dacht eigenlijk dat iedereen dat weleens had bij een (te) scherpe bocht.

Hier vind ze het altijd erg leuk en geeft ze mee. Dan geef ik wel aan dat ze recht moet blijven zitten en goed naar achteren geleund.

5. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Wat voor stoel dan? Merk/type

6. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    of je gaat te hard door de bochten:D:D:D

haha grapje!

7. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Een Römer KID

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Heb het nog nooit gehad met onze maxicosi airprotect.

9. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Staat de stoel wel goed tegen de leuning van de achterbank? Ook de bovenkant, dat die niet tegen een hoofdsteun aan staat ofzo? Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt, maar in de auto van mn ouders wel eens, daar stond de rugleuning niet strak tegen de leuning van de bank en daardoor kon ie gaan schuiven.

10. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik heb ook een maxi cosi (Rodi) en heb er nooit last van.

11. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dat is het bij mijn man in de bus ook, daar kan de hoofdsteun niet zomaar af en in combinatie met vrij gladde bekleding gaat de stoel ook makkelijker aan het schuiven. Wij gaan nog even langs de garage om te kijken of zij een truukje hebben om de hoofdsteun eraf te halen. Voor nu gaat het nog met Jitte omdat de stoel in de laagste stand net onder de hoofdsteun komt, maar als hij een standje hoger moet, past het niet meer.

Bij Jelle's stoel was de hoofdsteun er al af toen we de bus kochten, dus je zou zeggen dat het makkelijk te verwijderen is. Maar niks is minder waar, dat ding zit muurvast!

12. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Heb je hem wel goed vastgemaakt? Bij de maxicosi stoel zit er bovenaan nog zo'n ding dat je door de stangen van de hoofdsteun moet halen bijvoorbeeld, om dit soort dingen te voorkomen.

13. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ja dat had ik ook met de maci rodi XP. Nu met airprotector gekocht, dan gaat het prima. Het ligt naar mijn idee aan je auto. Bij mijn man staat de achterbank iets gekanteld en dan gaat het prima. Bij mijn auto is de achterbank recht, waardoor het omvallen kennelijk makkelijker gaat,

14. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Heb de hoofdsteden van de auto eruit gehaald scheelt al stukken bedankt!

15. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Nou... Dat "ding" helpt wel om de stoel op zijn plek te houden als hij leeg is, maar ik denk dat als er een kind van 18 kilo inzit en je moet plotseling een noodstop maken dat dan dat elastiek gewoon breekt. Eerlijk gezegd vind ik dat ding een beetje schijnveiligheid...

16. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Bij ons blijft de rodi (die is het toch? die je los in de auto hebt van MC) wel goed zitten. Je hebt dat ding bij de hoofdsteun en de gordels goed strak door de goede gaten. Dan zou het bij een noodstop door de gordelrem nergens naar toe moeten kunnen.

17. Sijke

Sijke Bekend lid

haha, dit herken ik, nu hebben wij inmiddels 3 stoelen op de achterbank waardoor alles goed klem zit. Volgens mij ligt het aan je formaat achterbank, en niet aan het merk stoeltje. Bij ons gebeurde het op de middenplek met een maxicosi nr. 2 stoeltje. Je zou kunnen overwegen om een andere plek uit te proberen?

Deel Deze Pagina