Mijn meisje 6 mnd en 1 week oud is alweer ziek. Ze is net 2 weken beter van haar buikgriep en nu dus alweer ziek. Ik baal zo erg, niet dat ze ziek is hoor. Maar ze drinkt alweer niet, ze is in ruim een maand maar 400 grm aangekomen. Ze was aldoor -1 en opeens ietsjes boven gemiddeld en nu precies gemiddeld. Ik wil niet dat ze verder naar beneden zakt in gewicht. Ze heeft vanmorgen 120 cc pyamapap gedronken. Daarna wel dr fruit goed (opvang) En daarna werd ik gebeld dat ze koorts had en de fles niet wilde. Ze heeft daar misschien 60cc van gedronken en nu met moeite 70cc. Ze slaapt de heledag ik kan haar geen vocht toedienen want water en thee drinkt ze uit een gewone beker. Fles duwt ze weg ook in haar slaap en tuit beker ook. Gelukkig is het nu een nare verkoudheid. Snurken en hoesten als een ouwe vent. Ze stinkt ook vreselijk uit haar mondje. Zo jong als ze is al zoveel ziek. 3x verkouden Waterpokken Buikgriep En nu weer verkouden. Konden onze schatjes maar gewoon niet ziekjes worden tot hun 18e ofzo haha. Wilde gewoon ff van me afschrijven. Knuffel aan alle zieke kindjes hier.
Oei ja dat is vervelend he. (Mede) door de opvang krijgen ze zo alle virusjes mee. Alle kindjes moeten er een keer aan geloven, helaas. Is het niet met 6 maanden, dan wel met 2,5 jaar als ze naar de psz gaan of als ze als kleuter starten. Hier was dochter nooit ziek, maar een keer in contact geweest met een kindje dat naar de opvang gaat en al drie keer ziek is geweest, en ze was direct verkouden, snotterig...zo zielig inderdaad. Beterschap met je meisje! En goed haar luiers in de gaten houden en of ze niet suffig wordt.
Ja het hoort inderdaad bij en vind het ook niet zo erg, want tot heden heeft ze nooit last gehad. Dit is haar eerste keer koorts en ze slaapt nu al sinds ze thuis is. Af en toe 10 min wakker. Achja gaat ook wel weer over. Het is alleen zo zielig.
Onze dochter is vorig jaar van begin december tot april bijna continue ziek geweest.. Wat doe je er aan? Niets! Nu heeft ze ook alweer het twede virus in een maand tijd te maken en meteen ook een zwaar virus. Zat gisteren op de HAP met der omdat ze zowat stikte tijdens het hoesten en ze was het zevende kindje met dat probleem om zeven uur. Oja mijn neefje is ook heel veel ziek geweest tot drie jaar en daarna bijna nooit meer (is nu 10) Sterkte en beterschap voor je meisje!!
Kan je de hand geven, hier precies hetzelfde. Heb vanmiddag van huisarts ventolin gehad, heeft slijm in d'r longen. Omdat het nog los zat, proberen we het met ventolin eruit te krijgen als het ware. Anders hebben we kans op een longontsteking..? maar ze drinkt ook echt niets meer, 3 a 4 slokjes.. Het is balen maar je kunt er echt niks aan doen! goed in de gaten houden of ze koorts krijgt. Beterschap!
Oohh wat balen zeg beterschap! Hoop dat de ventolin goed werkt. Mn meisje heeft al koorts 39,4 als laatste gemeten. Maar ze heeft net flink lopen zweten en voelt al iets koeler aan. En ze heeft weer 70 cc gedronken dus in 2 uur toch 140. Gelukkig. Ze kan het echt niet hebben dat ze weer afvalt.
Heel vervelend zieke kindjes. Hier ook een kleintje dat al zeker 8 weken snottert hoest en proest. En zijn broer van 3 jaar heeft t ook benauwd erbij. Ik vind het bij de kleinste zo rot, die kan zelf nog niet goed ophoesten en zit zo vol snot. De oudste heeft een hartafwijking waardoor ik snel allert ben. Als ze koorts hebben voel ik me direct zo rot, ik vind het gewoon niet fijn. Ben met de jongste van bijna 5 maanden al 4 keer bij de huisarts geweest sinds zijn geboorte. Ikdus: hopen dat ze snel opknap, dit is zo niet leuk!! Even over ventolin, ventolin verwijd alleen de longblaasjes zodat deze meer zuurstof kunnen opvangen. Bij benauwdheid krimpen die in elkaar en nemen minder zuurstof op. Ventolin verwijd deze. En werkt direct tijdens een aanval (astma of bronchitis). Maar doet niets aan vast zittend slijm helaas. Daarvoor zal je wat anders moeten krijgen. Ventolin werkt ook niet langdurend en niet ter preventie. Alleen op het moment van benauwdheid zelf.
Oh das best hoog of niet voor een babytje? Ik raak al ongerust als hij verhoging heeft erg he... Als ze nou maar blijft drinken.. ors drinkt ze dat?
Het is wel hoog, maar nog niet schrikbarend zeg maar.. als ze langer dan 3 dagen 40 graden of hoger hebben, moet je de ha bellen. Heb je een zetpil gegeven? BTW: de ha vertelde me dat ventolin idd de longblaasjes verwijd. maar omdat het slijm nog los zit, kan ze het door de ventolin (hopelijk) makkelijker ophoesten. Dat is zijn verhaal erachter tenminste...
mijn zoontje is 4,5 maand en is ook al 3X ziek geweest waarvan 1X ziekenhuis opname van 2 dagen en dit x aan de pufjes! Die kindjes moeten nu zelf hun weerstand opbouwen en dat kunnen ze goed doen door virussen op te pikken hoe vervelend ook.. Onze dochter was als baby ook vaak ziek maar nu juist bijna nooit meer (even afkloppen)
Heyy dames. Uk wat naar dat je kleine al zo lang snottert geef je zout oplossing? En met de oudste zou ik inderdaad ook alert zijn. Cocko hoe is t nu met jouw kleine? Astma las ik jeetje zeg. Kleintje, jeetje jij ook al een ziekte weg met je uk. Hier is de koorts gezakt, maar t hoesten en snotteren wordt er niet beter op. Drinken doet ze ook amper. Maar dankzij haar buikgriep weet ik waar ik op moet letten bij uitdroging en dat is meer dan de plasluiers. Dus zorgen maak ik me nog niet. De huisarts zei bij de eerste bezoek al dat dit een winter vol snot wordt voor haar en dat ze straks als kleuter er meer profijt aan heeft
Vervelend is het voor die kleintjes (en voor jezelf). Ik herken het van mijn jongste. Die heeft al diverse ziektes gehad (griep, luchtweginfecties, longontsteking, vlekjesziekte). Hij heeft bijna een abonnement bij de huisarts, kom ik soms wekelijks of meerdere keren. Heel vermoeiend, ook de slapeloze nachten die er dan bij horen en het geregel als je moet werken . Ik hoop maar dat hij een flink imuunsysteem opbouwd. Beterschap voor de kids!
Hier hetzelfde verhaal. Zoonlief is net een paar dagen beter van een fikse griep en heeft sinds gisteren alweer flinke koorts Hij is weer heel hangerig en de nachten zijn momenteel dramatisch. Gelukkig eet en drinkt hij nog redelijk. Beterschap aan alle zieke kindjes!
Hier een klein meiske met een dubbele oorontsteking en een bovenste luchtweg infectie Ze heeft gister antibiotica gehad bij de hap..ze had al 3 dagen boven de 39 graden koorts gehad:x Zo naar om te zien als je kleintje zo ziek is..gelukkig voelde ze zich vandaag wat beter, haar koorts is in ieder geval wegBaal wel van de antibiotica op zo een jonge leeftijd maar ja neem aan dat de dokter weet wat ze doet
wat zegt jullie huisarts over al het ziek zijn? mijn manneke is begin september ziek geweest heftige buikriep met zware verkoudheid sinds dien wisselingen in temp regelmatig verhoging en koorts minimaal 1 dag per week koorst en 2 dagen per week verhoging. sinds september snotteren en verkouden. vorige week dubbele oorontsteking 1kant heftige oorontsteking+ 1 kant milde oorontsteking. vandaag weer naar de huisarts want sinds vrijdag weer huilerig hangerig en sinds zaterdag weer koorts krijg ik te horen ja dat hoort bij kinderen die zijn wat vaker ziek en ga zo maar verder maar ik kan dit moeilijk verkroppen zijn oren waren nu schoon dus nu verder geen onderzoek medicijnen en maar afwachten(niet mijn sterkste kant). wat zeggen jullie huisartsen bij herhaaldelijk ziek zijn?
De eerste keer ging ik met een zware verkoudheid. Toen werd er gezegd dat het een zware winter voor ons ging worden omdat ze zeer waarschijnlijk hele winter alle verkoudheidjes zou overnemen. Bij buikgriep hebben ze alleen ff gekeken en verteld wat ik moest doen. Verder niks Deze verkoudheid eet z heel vaak, huilt ze veel en slaapt ze veel. Maar ik ga niet na de ha. Als het donderdag aanhoudt dan overweeg ik het. Ik wil mijn kind de kans geven zelf de kans geven beter te worden voor ze abkuurtjes moet nemen. Heel zielig voor mn dochtertje maarja ik stop liever nog niet onnodig medicijnen in dat kleine lijfje. Ze moet ook zelf er tegen kunnen vechten. Slechte mama ben ik he ? Al vind ik het wel heel moeilijk om te zien dat mn meisje kast heeft.