Winterslaapzak en koorts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kusjesmama, 10 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Vannacht voelde ik aan mijn dochter dat ze koorts had.
    Heb even getemperatuurd voor de zekerheid en idd ze had 38.6 graden koorts.

Ik heb haar voor de zekerheid even een zetpil gegeven en haar winterslaapzak uitgetrokken en vervangen door een zomerslaapzak met 2 vellux-dekentjes uit angst voor oververhitting.
    Ze werd ieder uur wakker en ik weet natuurlijk niet of dat kwam doordat ze niet lekker was (ik merk niks aan haar, ze is hardstikke vrolijk en vannacht ook) of doordat ze het koud had. Ze is nogal bewegelijk met slapen en lag dus steeds boven de dekens als ik bij haar kwam.

Hoe gevaarlijk is het om een kindje met koorts in de winterslaapzak te laten slapen? Ik vind het ook sneu als ze steeds wakker wordt door de kou...

2. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Mijn zoontje had gisteravond/vannacht toevallig ook 38.6.
    Heb hem ook een zetpil gegeven, nog wat extra drinken voor het slapen gaan en hij heeft gewoon in z'n winterslaapzak geslapen.
    Moet er wel bijzeggen dat het altijd lekker koel op z'n kamer is (17-18 graden) dus ik denk dat het niet zo'n kwaad kan. :)
    Door de zetpil zakt de koorts meestal ook wat hè!

3. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ja precies, dat dacht ik ook al en het is op haar kamertje ook niet bepaald warm... vanmorgen was het 13 graden... En ze ligt graag lekker warm ingepakt. Daarom ben ik ook bang dat ze het koud had.
    Ze voelde echt heel warm aan en daarom durfde ik haar niet in haar slaapzak te laten. Ben erg angstig voor oververhitting maar misschien hoeft dat wel niet. Ben benieuwd naar meer meningen ;)

4. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Om heel eerlijk te zijn weet ik niet zo goed wat ik aan moet met dat 'warmte kwijtraken'. Vroeger zeiden ze altijd dat je koorts uit moest zweten, als ik ziek was kreeg ik daarom altijd een extra deken. Nu mag dat ineens niet meer en moet ze je kind helpen om af te koelen. Dus toen D. pas koorts had heb ik hem ook minder warm te slapen gelegd. En hij sliep voor geen meter. Even later had ik het zelf ook te pakken, en koud dat ik het had! Het lukte me gewoon niet meer om warm te worden, laat staan dat ik dan ook nog eens koeler zou gaan slapen. Dus toen zoonlief pas weer koorts had (tandjes..) heb ik hem gewoon lekker warm ingepakt, net als anders. En toen hij verdrietig was heb ik hem ook nog bij me in bed genomen, onder de dekens en tegen me aan. Hij heeft geslapen als een roosje! Blijkbaar vind hij het gewoon fijn om warm te slapen, dat heb ik zelf ook.

Ik zou zeggen; durf gewoon logisch na te denken. Wat zou je zelf graag willen als je je niet lekker voelde? Wat vind je zelf aangenaam qua temperatuur? Dan hou je dat ook voor je kleintje aan.

5. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb haar vandaag overdag in de winterslaapzak gelegd, dit keer zonder mouwen. Ze slaapt er nu goed op.
    Ze heeft het ook wel goed te pakken volgens mij, hoop dat ze gauw opknapt.

Deel Deze Pagina