alweer zo'n 'nare' dag

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door caroline16, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caroline16

caroline16 Niet meer actief

hoi meiden,

ik wilde vandaag vanalles gaan doen. De was, babykleertjes, stofzuigen en nog ff snel naar de winkel..

maar ik voel me de hele dag al zo naar.. echt een moe gevoel (terwijl ik bijna 12 uur heb geslapen) en een 'brok' in me keel..
    en gewoon geen zin en puf om iets te doen..

wie herkent dit en heeft een tip voor mij?

xx

2. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Hier nog iemand met hetzelfde probleem, ik wou vandaag ook het één en het ander doen. Ik ben deze ochtend opgestaan om 6u omdat de baby het zo nodig vond om dan al ochtendgymnastiek te doen. Ten einde raad heb ik mij in de zetel gelegd, maar de baby bleef erg druk. Sindsdien lig in de zetel en ik heb werkelijk NIETS gedaan. Echt zonde van mijn tijd! Toen ik daarjuist iets at, had ik alweer last van een harde buik..ik veronderstel dat het komt doordat de baby zo druk is. Hopelijk heb ik morgen meer fut, want op dit tempo zal mijn huis een puinhoop blijven.

Liefs Stephanie

3. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ja, zo een dag heb ik vandaag ook, denk ik.
    Heb al 3 dagen zo een buikkramp gevoel in mijn buik (alsof je veel lucht in je darmen hebt ofzo!!) en het gevoel dat het zo drukt in mijn onderbuik sinds 3 dagen.

Nee, niet echt fijn.
    Wilde vandaag de stad in, maar zie het niet meer zitten!

Dan maar weer het huishouden doen..

4. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Jup, ik herken het ook.
    Ik heb al een hele tijd geen werk meer en dus in principe genoeg tijd om dingen te doen, maar er komt niets uit mijn handen. Er ligt een enorme To Do list klaar. Het huishouden ga ik, vreemd genoeg, 's avonds doen als mijn man er ook is (waarom kruip ik dan niet lekker tegen hem aan op de bank? Ik weet t ook niet..) en douchen en aankleden doe ik pas als de ergste misselijkheid over is (ik zit nu dus in badjas en met handdoek over mijn haar achter de pc).
    Maar ehm, je vroeg om een tip. Bij mij werkt een To Do lijstje dus niet, maar misschien bij jou wel?
    En anders, tja, zou ik al die dingen toch echt gewoon een andere keer doen.. mijn ervaring is dat ze heus wel gebeuren.. zo zijn bij mij toch op de één of andere manier alle babyspullen gewassen en gestreken in de kast terechtgekomen, zit de administratie toch netjes in mappen en is de tuin toch echt zomerklaar. Wanneer ik dat dan gedaan heb is me echter wel een raadsel ;)

5. sanneke1982

sanneke1982 Actief lid

6 nov 2008
    217
    0
    16
    een tip kan zijn niet teveel in je gedachten te steken van wat je allemaal wil doen! als ik dit doe gebeurt er praktisch niets
    als ik daarentegen tegen mezelf zeg: vandaag ga ik een was doen en stofzuigen lijkt het véél minder.. als ik die dingen dan gedaan heb, heb ik soms nog wat energie en zin om nog iets meer te doen :)

6. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Hier echt PRECIES hetzelfde!! Alsof ik het geschreven heb!

7. Roema

Roema Actief lid

31 dec 2008
    265
    0
    0
    Accountmanager
    Brabant
    Mmhh.. niet zo erg toch? ALthans, er zijn naast zulke dagen ook vast dagen dat je wel vooruit kunt?!
    Ik ben zelf nogl slecht in stilzitten, dus ik herken het probleem niet. Ik moet juist leren om een keer een boek te lezen en een bad te pakken!

8. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Oh wat herkenbaar.. Ik was er al om half 8 uit, om vervolgens na de boterhammen weer eventjes terug te gaan om een boek te lezen.. Ben ik in slaap gevallen tot half 12! Hihi.. Net even boodschappen gedaan, maar veel meer zit er niet in vandaag... Nou ja dan niet..

9. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    oooh dit heb ik ook! en als je er dan met iemand over praat zeggen ze "geniet er van, nu kan het nog" jaja, maar ondertussen is het hier wel een zooi..

ik doe nu ook alles in stukjes, vandaag wilde ik 2 wasjes doen en even naar de winkel.. heb het ook gedaan, dus nu ga ik weer lui voor de tv hangen..

gelukkig, voelde me al aatslui :)

x;)

10. caroline16

heey meiden,

blij om te horen dat ik toch niet de enige ben..
    heb zojuist de babykleertjes uitgezocht en alle witte kleertjes zitten nu in de wasmachine.. er wacht echter nog een stapel limegoen, roze en beige op me om ook nog gewassen te worden pff..

ook moet ik nog een wasje vouwen, nou, dat doe ik morgen wel.. en zometeen verzamel ik al mijn moed wel om toch even naar de winkel te gaan, heb namelijk ontzettende zin in brownies :p

xx

11. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Jippie heb net eten gekookt en voel me alweer een stuk beter dan vanmiddag, ga zo lekker onder de douche en dan op de bank! Succes meiden, voor morgen heb ik de voortuin doen gepland staan, ben benieuwd of er wat van komt haha!

12. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Succes met de voortuin vandaag Pioen :)

13. mamaI

mamaI Lid

10 mrt 2009
    53
    0
    0
    Oh, ik heb er ook zo'n last van... en ik ben nog gewoon aan het werk! Kom 's morgens met moeite mijn bed uit (en ik begin pas om 10.00 uur...), ik sleep me door m'n werkdag heen, kom thuis, plof op de bank, heb nog net puf om eten te koken maar meer ook niet. Ik voel me de hele dag moe, ben er echt ff klaar mee. De afgelopen 25 weken gingen prima, maar de laatste paar dagen is het niet echt een pretje. De baby heeft het prima naar z'n zin, is al vanaf 10.00 de polonaise aan het lopen, zo voelt het tenminste :S

Nou ja, meestal kan ik het wel relativeren en ben ik ontzettend blij met mijn zwangerschap, maar soms.... misschien zijn het ook wel een beetje de zenuwen en onzekerheden. Het kamertje is zo goed als klaar, meubeltjes staan, maar staat het bedje wel goed bij het raam? En wanneer moeten we de kleertjes wassen? Wanneer de box neerzetten? En tussendoor vraagt de hond ook nog aandacht en voel ik me schuldig omdat ik niet zo ver kan lopen... AAAAAAAHHHHHHHHH! Het enige dat ik de hele dag kan doen is eten, waardoor ik al 13 kilo ben aangekomen...

Dit gaat wel weer over toch, deze periode?

14. caroline16

middag meiden,

moet zeggen dat ik me vandaag gelukkig wat beter voel..
    er staat voor mij vandaag een lading was te wachten om opgevouwen en gestreken te worden, de babykleertjes moeten opgehangen worden en er moet worden gezogen.. pfff....

xx

15. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    O meiden ik voel me ook veel beter vandaag! Vanmorgen de hele voortuin gedaan, wat een onkruid! Maar goed, weer helemaal top! Nu lekker op de loungeset een boek lezen, morgen appeltaart maken voor mijn broers verjaardag dus zo komen we de tijd wel wel door ;)
    Succes dames!

16. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Ben blij dat ik niet de enige ben!
    Heb van die dagen dat ik echt heel erg loom ben. Zoals vandaag. Er komt echt niks uit mijn handen. Het enige wat ik gedaan heb ik geslapen, in bad en gelezen in het zonnetje. Nouja nu heb ik gister wel veel gedaan... Morgen maar weer eens het huishouden doen ;)

17. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    hee meiden,
    Ik ben zo blij om te lezen dat jullie dit ook hebben. Ik kan me nergens toe zetten. Voel me weer moe en misselijk. net als in het begin van de zwangerschap. S'morgens denk ohh vandaag ga ik dit en dat doen, en uiteindelijk heb ik geen zak gedaan. Alleen als mijn man er is dan kan ik dat samen doen, maar kan mezelf echt nergens toe zetten terwijl er zoveel nog gedaan moet worden. Heel even nog een vraagje: ik ben zelf nu 27 weken zwanger en begin weer af en toe misselijk te worden en ook soms over te geven!! herkennen jullie dit ofniet?? Schrok namelijk net wakker en dit kwam omdat het eten zo hoog zat dat het er bijna uitkwam. Kon het nog net tegen houden maar erg prettig was het niet. (sorry voor het onsmakelijke)
    groetjes rensje

18. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi Rensje,
    Ik herken wat je schrijft over de misselijkheid en het overgeven. Bij mij begon het met ruim 28 weken weer. Heb het aan de VK gevraagd en het komt vaker voor dat het weer erger wordt tegen de zeven maanden. Hebben wij even pech dus ;)

19. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Mijn huishouden blijft nu ook een beetje liggen omdt ik er geen fut voor heb, gelukkig heb ik hulp 4 dagen in de week dus dat komt wel goed, ik ben er ook gewoon te moe voor en sommige dingen mag ik niet meer, tillen (zwaar) en rekken is ook geen goed idee, als raad kan ik je geven vraag je partner je te helpen en anders een familie lid ?

20. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Rensje, ik heb het ook vaker gelezen idd dat de misselijkheid weer volop terug komt :(
    Zelf heb ik er ook af en toe last van... Bah wat voel ik mij dan slecht...

Deel Deze Pagina