Lekkende borsten.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sterre82, 23 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hoi hoi,

Ik heb rond de 16e a 17e week last gekregen van een beetje lekkende borsten. Dit was als ik ze in de knel had tussen mijn armen zeg maar...tijdens het lezen in bed, achter de computer. Ik heb hier geprobeerd op te letten en het is inderdaad verdwenen.
    Nu zijn we een paar weken verder en heb ik het weer. Nu gebeurd het ook als ik ze per ongeluk in de knel heb maar het is nu veel erger. Vannacht zat zelfs hub z'n rug onder :)
    Wie heeft dit nog meer (gehad) en wat hebben jullie ermee gedaan? Ik ben een beetje bang dat dit op mijn werk per ongeluk gaat gebeuren of als ik bijvoorbeeld op visite ben ofzo.

Liefs!

2. Femya

Femya Niet meer actief

Ik heb er nog geen last van, maar heb wel voor de zekerheid Lilypadz gekocht, deze neem ik ook mee naar mijn werk. Fijn dat je in elk geval weet dat er melk geproduceerd gaat worden, maar vervelend als zoiets je overkomt op het werk of ergens anders.

Lilypadz kun je bij een thuiszorgwinkel kopen, maar volgens mij ook bij de prenatal ofzo.

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Oja, tuurlijk :) had ik nog helemaal niet aan gedacht..stom stom stom. Heb ze zelfs bij de DA zien liggen volgens mij alleen dan onder een andere naam.
    Ga dadelijk gelijk maar even kijken.

Het is inderdaad fijn te weten dat het werkt ;)

Liefs!

4. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    Ook bij deze zwangerschap heb ik vanaf week 18 (nu week 26) last van lekkende borsten. zelf vind ik dit erg vervelend (was ook een reden om na de geboorte van de eerste na 6 weken geen b.v meer te geven was steeds kledder nat en mijn mannetje 's nachts ook had oplaatst beha om en drie van die patz erin 's nachts ook nog voeding kolven en nog was de kraan continu open

heb nu ook weer van die patz in de beha kun je overal wel krijgen (hema, da etc.)

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Lillypadz zijn soort rubbertjes die je als het ware op je borst plakt. Door de druk die zo onstaat en de plakkracht zegmaar ;) komt er dan geen melk uit je borsten ;)!

Je kan ook zoogcompressen kopen (wasbaar of weggooi) deze zijn van soort maandverband/luierspul ;) de wasbare van stof. Daarin vang je de melk op die uit je borsten komt en die verwissel je als je denkt dat ze 'vol' zitten of gewoon voor het frisse wisselen.

De padz zie je wel minder goed zitten dan de compressen dit omdat die wat dikker zijn.

Maar dat zou je dus in je bh kunnen doen zodat het lekker op je werk je niet overkomt.

Wel/niet lekken in de zwangerschap heeft overigens geen invloed op het wel of niet hebben van (voldoende) borstvoeding na de bevalling ;)!

6. talithatje

talithatje Bekend lid

9 jun 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Ik had een paar weken terug dat ik 'snachts af en toe wat druppels verloor. Toen heb ik een paar keer met een bh en pads geslapen maar dan had ik nergens last van.
    Ik slaap nu ook weer zonder bh want ik heb tot nu toe nog steeds nergens last van.
    Ik ben inmiddels 36 weken en heb nog steeds geen last van lekkende borsten ook s'nachts niet meer. Dat heeft bij mij heel kort geduurd. Overdag zelfs nog nooit last van gehad.
    Mijn borsten zijn wel in omvang erg toegenomen maar zijn niet gespannen niet eens een beetje.

7. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Ik heb ook sinds een week of twee last van 'lekkage' 's nachts ;) slechts enkele druppeltjes. Ik denk wanneer ik op mijn zij lig en de borsten dus wat beknellen....
    Ik heb een nacht met bh en compressen geslapen, maar vond dit zo onprettig (had die nacht ook net niets verloren)...slaap nu toch maar in mijn nakie nog...het is al zo minder geworden dat slapen (veel plassen/wakker!), dus ook nog eens met bh en 'pads', ik houd het nog even voor gezien....wel lullig inderdaad als je opeens overdags twee natte plekken hebt!! En maar hopen dat de borsten niet gaan scheuren...(duim duim)....

8. Kimama

Kimama Actief lid

7 jun 2009
    107
    0
    0
    Bij deze heb ik er (nog?) geen last van maar bij de eerste wel...
    De dag dat ik 20 weken was kwam ik thuis met vlekken in m'n shirt. Wat was ik blij dat ik een jas aan had zeg!
    En vanaf die dag lekte ik elke nacht. Ondanks de buik sliep ik altijd tegen de rug van m'n mannetje, lepeltje lepeltje. En elke ochtend was het 'loskoppelen van het moederschip' zoals hij dat altijd zei, haha.
    De lekkage is ook al die tijd gebleven tot ik na 8 maanden stopte met borstvoeding geven. Maar toen ik daarna een spiraal liet zetten was het er ook weer.
    Soms heb je die pech!
    Compressen in mn bh deed wel wat maar zorgde bij mij ook dat mn tepels gevoeliger werden en het hielp ook niet echt toen ik kloven had.
    Als ik er deze keer weer zo'n last van krijg koop ik van die plastic compressen die je kan hergebruiken. Lijkt me wel fijner.
    Maar joh, je bent zwanger! Als lekkage alles is, mensen moeten t maar voor lief nemen hoor want uit voorzorg ug pakken compressen verslijten zonder dat t nodig is lijkt me ook niet de bedoeling.

9. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Hmm, ik heb dus nog niet last gehad van lekkende borsten... alleen wanneer ik in mijn borsten knijp, verlies ik vocht.

10. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0

11. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Whahaha ja inderdaad erg grappig dat 'loskoppelen van het moederschip' :D

Ik heb gister compressen gehaald, gewoon goedkope van de DA zelf en vannacht natuurlijk ineens niks meer ;)
    Ik blijf ook gewoon lekker in mijn naked-belly-bud slapen hoor. Ik neem ze gewoon mee voor de zekerheid als ik ergens heen ga.

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Geeft toch helemaal niet joh! Lang niet iedereen heeft in de zwangerschap last van lekkende borsten :)!

Deel Deze Pagina