Ik weet t ff niet meer! Mijn ventje van 15 maanden heeft de laatste tijd erg harde ontlasting en het blijft soms ook wel 3 of 4 dagen weg. Gisteren deed t zo'n pijn, dat hij er van moest huilen, zo zielig! Het lijkt ook wel aslof hij t ophoudt ofzo. Ik geef hem al n tijdje Kindicol van vsm, maar dat helpt voor geen meter blijkt nu dus! Uit pure wanhoop heb ik m gisteren een lepel olijolie gegeven...ja, je moet wat toch? Heeft er iemand tips voor me? Please? En dan nog een vraagje: Kun je van melk of aardappelen of brood verstopt raken?
Als ik jou was zou ik morgen ff naar de HA gaan, ja ik weet het dat duurt nog een dag. Sinaasapel geven? Als je zijn anus masseerd kan hij het dan er ook niet uit krijgen? Van melk, brood of aardappelen raak je volgens mij niet verstopt. Wij gebruiken ook Kindicol als Sanne harde ontlasting heeft, ook heb ik Lactulose in huis voor als ze weer echt verstopt zit.
Zou naar HA gaan dan krijg je denk ik wel een klisma dan komt alles er verdunt uit. En eventueel wat venkelthee door de flesvoeding of met de thermomtere helpen.
hier was laatst ook een topic over, dat kindje raakte verstopt van rozijntjes. aardappels en brood lijkt me dus niet, maar er zijn best voedingsmiddelen waar je verstopt van raakt, en kindjes ws sneller als wijzelf. banaan kan ook voor problemen zorgen
Bedankt voor de reacties! Voorlopig is het weer even opgelost! Nadat ons ventje een keiharde kogel had uitgepoept, dacht ik dit nooit meer en heb hem dus een lepeltje olijfolie gegeven. De dag erop lekker sinaasappelsap verdunt met lauw water laten drinken en nog eens een drupje olie in de fles! Het resultaat: Savonds liet meneer een scheet en heel z'n luier zat vol hahahaha, waar je als moeder wel niet blij mee kan zijn he?
Kan het me goed voorstellen hoor! Hier ook een moeilijke poeper! Krijgt al weken 1dd. lactulose en zelfs dat is soms niet voldoende. Wij hebben standaard een klysma in huis..... Fijn dat het zover niet heeft hoeven komen! Ms. is een beetje extra olijfolie door het eten bij jullie voldoende?!?! Is wel een stuk vriendelijker in elk geval!
Ik denk dat ik voorlopig eventjes een drupje olie in de fles blijf doen, heb gehoord dat je daar de darmen niet lui mee maakt en het is voor een kind natuurlijk een stuk prettiger als het wat makkelijker eruitgaat! Verder ga ik heel goed op zn voeding letten, kijken wat de oorzaak zou kunnen zijn.
fruit is hier toch wel het toverwoord. op het moment doen we iedere ochtend bij de koffie een bakje appelmoes (zelf gemaakt) en na het brood eten lekker fruit (appel, peer, banaan)