Mijn dochtertje heeft binnenkort haar eerste verjaardagsfeestje van een klasgenootje. Ik vroeg mij af wat jullie voor cadeau's geven? Heb geen idee wat andere ouders geven eigenlijk. En is het handig om aan de ouders te vragen wat hun kind leuk vindt? Of gewoon zelf wat uitzoeken?
Varieert, sommige ouders hebben het mij gevraagd andere niet. Zelf vraag ik het niet. Vraag wel aan mijn kind wat het klasgenootje leuk vindt en koop dan zo'n cadeautje. Maar met kleurgerei of playmobiel/lego kan je eigenlijk nooit verkeerd zitten volgens mij
ik vraag het altijd maar . Of aan het kind of aan de ouders. Ik vind het zonde om iets dubbel te geven en juist kleur spullen hebben wij zelf bv wel genoeg
Ik vraag meestal aan de ouders wat het desbetreffende kind leuk vindt. Meisjes vinden over het algemeen knutselen leuk. Er is genoeg te vinden van een euro of 5-6: iets met strijkkralen, armbandjes maken, sjablonen waarop je verf kunt blazen, knippen, plakken, enz. Stickers vallen vaak wel in de smaak. Genoeg keus in de speelgoedzaak!
Hmm ik vraag het niet altijd.. Ligt er ook beetje aan. Van sommige vriendinnetjes weet ik orima wat ze leuk vinden... Dan vraag ik het ook niet. Verder gaat dochterlief altijd mee (haar vriendinnetje tenslotte) en die kiest ook meestal. En inderdaad.. Voor 5 kom je vaak al een heel eind. Het is vaak het net iets andere knutselspul.. Of iets met sieraden maken. Laatst glow-in-the-dark strijkkralen gekocht voor 2. Hele grote doos met 3 vormpjes erbij.... Dat was een goedkope verjaardag Heb er nog een mooie pen bijgedaan en meisje was hartstikke blij. Datzelfde meisje kreeg jaar ervoor een setje om vilten diertjes mee te maken. Toen wilde ze de dag na haar verjaardag niet naar school en zat om half 6 's ochtends al druk te prutsen. Ook een geslaagd kado van een paar euro. En bij d'r beste vriendinnetje... Ik had het ideale kadootje gevonden. Was echt PERFECT alleen was het ook maar 50ct (Feyenoord douchegel in de vorm van een voetbal en in de vorm van een T-shirtje in een doosje met Feyenoordlogo) Ben echt meer dan een week bezig geweest om daar iets bij te verzinnen Iets wat ook leuk genoeg was om bij "het perfecte kado" te passen. Uiteindelijk werd het een kettinkje. En je hebt vaak ook leuke boeken. Bijv een dino-boek voor een jongetje... Of een leuk kussentje, versierseltje... Er is echt veel leuks in de winkels. Zeker als je de luxe hebt wat van die budgetwinkels on de buurt te hebben en je niet afhankelijk bent van Bart Smit. (Hema, euroland, solow... Ben alleen niet zo'n fan van de action qua speelgoed maar ze hebben wel heel veel goed knutselspul) En wat hier op school heel populair is... Rolletjes gekleurd plakband
Bedankt voor de ideetjes! Ga morgen even met mn dochter kijken. Ze zeinal dat het meisje alles leuk vindt. Zit alleen niet in Nl, en moet de winkels hier nog een beetje verkennen. Ben benieuwd
Ik had laatst nog een zak strijkkralen liggen, plus wat figuurtjes die ze dubbel had. Maar vond t wat weinig, want was voor een tweeling. Dus heb dr nog 2 vriendinnenboekjes bij gekocht (Action). Binnenkort weer een feestje en nu heb ik t maar even gevraagd. Maar vader wist niet echt iets en moeder niet meer gezien. Maar ze houdt van knutselen zei die, dus morgen nog even de stad in. Ik probeer t zo rond de 5 euro (p.p.) te houden, dat vind ik wel genoeg voor een kinderfeestje. Oh, mijn dochter wil trouwens heel graag plak-tattoos hebben Misschien is dat ook leuk om te geven.
Ik vraag het niet altijd, maar bij meisjes zijn knutsels en frutsels voor in het haar vaak wel favoriet. Mijn oudste heeft woensdag een feestje en we hebben een schrijfset met etui gekocht. Paar euro maar. Zie dat je in de USA woont. Is het daar niet de gewoonte dat ouders erbij blijven?
Ik heb vandaag bij de kruidvat een houten leerkalender gekocht (7,99). Met allemaal schuifjes en dergelijke voor dagen van de week, dagen vd maand, de maanden, een klok, het weer en de seizoenen. Mijn dochter heeft zoiets vorig jaar gekregen en vindt ze nog steeds leuk. De meeste kindjes die hier komen spelen, lopen ook direct op dat ding af. Bedacht me dat ik ook nog een setje kindernagellak (water-afwasbaar; prinsessenlijn van Herome) heb liggen, incl tasje, vijl, borsteltje en handcreme. Maar die bewaar ik wel voor een volgend feestje. Zag deze toevallig bij de etos liggen vandaag, vandaar dat ik er aan dacht. Maar dit is ook echt super leuk voor kleutermeiden.