alyssa wordt te zwaar om veel te tillen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dorisn, 19 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    alyssa is nu ruim 15 maanden en ongeveer 10kilo en ze loopt nog niet.
    ik moet alyssa dus nog heel veel tillen en dragen en dat wordt best zwaar.
    doordat ik problemen heb met mn nek en rug kost het me soms veel moeite, kracht en pijn om alyssa bv op de fiets te zetten of ergens heen te brengen.

alyssa in bed leggen is ook best lastig omdat ze niet zelf gaat liggen als je dr in bed zet, je moet dr echt neerleggen.
    met als gevolg dat ze zich aan mn nek vastklampt en ik mega ver moet bukken.

gelukkig is alyssa druk bezig met lopen en staan en aan de hand kan ze al wel meelopen als ze er zin in heeft.

heeft iemand misschien een paar tips om het iets lichter te maken voor mij?

mn man helpt trouwens altijd mee met het `savonds naar bed brengen, maar overdag moet en wil ik het ook zelf doen.

liefs doris

2. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Wat een vervelend probleem zeg, misschien is het verstandig als je eens contact opneemt met een ergotherapeut? Die kan je misschien op verantwoorde wijze bepaalde tips geven.

3. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    ik lees mee.. ik heb nu al erg last van mijn FM pijn en zou nu al tips kunnen gebruiken!

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.459
    36.395
    113
    Ik lees ook mee, mijn zoontje weegt 16 kilo en ik ben 33 weken zwanger, dus erg zwaar. Hij loopt al wel, maar toch. In/uit bed, kinderstoel ed moet hij toch getild worden.

5. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Met tillen heb ik geen tips, maar een ringsling is wel fijn voor kleine afstanden bvb trap op & af en van de auto naar de winkel e.d.

6. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Ik heb hetzelfde probleem, alleen is Jonathan 7 maanden oud en 10 kg, dus die zal voorlopig ook nog wel niet gaan lopen. Daarnaast heb ik last van m'n rug en nog nasleep van bekkeninstabiliteit. Ik ben nu bij een mensendieck om het proberen te verhelpen. Ik heb helaas geen tips, maar ik wil je even laten weten dat ik met je mee leef.

7. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Ik heb een sling van Ellaroo. Zij heeft nek en rugklachten en daarom deze slings bedacht. Scheelt een hoop pijn...
    Ellaroo Baby Carriers

Daarnaast zou je misschien iets met de spijlen van het bedje kunnen doen zodat ze zelf in en uitklimt? Dan hoef je niet met haar in je amren zo diep te bukken. Dus dat er twee uitneembaar zijn, waardoor heen je kindje kan klimmen. Er bestaan dat soort bedjes. Succes.

8. Dushi

Dushi Niet meer actief

Ja, zo'n bed waar je de spijlen even weg kunt klappen.

Verder altijd door je knieën zakken vóór het tillen

In huis driewielertje met duwstang gebruiken.

Sterkte.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zat dus ook aan zo'n bedje met uitneembare spijlen te denken: kan ze er zelf in en uit klimmen, (en die spijlen kun je dan wel weer makkelijk terugdoen, zodat ze niet eruit kan klimmen als ze zou moeten slapen, ;)).
    Verder als je haar op de fiets moet hebben: als je thuis bent, vanaf een krukje haar helpen met erop klimmen? Is iig minder zwaar dan tillen.
    Als je haar op moet tillen, haar ook op een opstapkrukje laten stappen, of vanaf de trap: hoef je niet door je knieen.

Verder zou ik eens een osteopaat bellen of die iets kan met je nek- en rugklachten: als die voortkomen uit scheefstaande wervels e.d. kunnen zij er heel erg veel mee! (Wel een geregistreerde osteopaat bellen en ik zou tel. wel even doorspreken wat je klachten precies zijn, en wat een osteopaat daar mee zou kunnen. Een goeie verwijst je ook door als jouw problemen ergens anders beter verholpen kunnen worden, :)).

10. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    IK heb geen rugklachten, dus weet niet of dit een oplossing is.....

Ben nu bijna 36 weken zwanger, mijn dochter is zo'n 14/15 kilo...tillen is niet mijn favo bezigheid, maar ja, ze kan nog niet zelf de triptrapstoel uit en de trap af is soms sneller en handiger als ze dat niet zelf doet....haha

Dus ik draag haar dan op mijn rug, a la rugzak. Voor mij is dit een stuk gemakkelijker! Bij de trap ga ik een tree lager zitten en dan klimt zij op mijn rug, dat heb ik haar al geleerd toen ze net een jaar was, zodat we voorbereid waren op dit moment. Bij de eetstoel zet ik er een stoel naast en pakt ze me vast, zodat ik haar er zo uit kan tillen.

Niet de meest praktische oplossing, maar het werkt voor mij wel goed!

11. mamvansam

mamvansam Actief lid

20 mei 2008
    239
    0
    0
    Office Manager
    Midden Nederland
    Ik heb helaas geen tips voor je, maar misschien dat de eerder geplaatste reacties je een beetje kunnen helpen.
    Ik weet wel een beetje (op de rugklachten na) wat je meemaakt. Sam is 16 maanden, weegt 14 kilo en loopt ook nog niet......
    Erg zwaar inderdaad!!

12. Anneke99

Anneke99 Bekend lid

18 dec 2007
    613
    0
    0
    ik lees hier even mee.. mijn zoontje is 8 maanden en weegt 12 kilo. Ik voel dit ook erg in mijn rug...

Deel Deze Pagina