Dweilen??!! tips...

Discussie in 'De lounge' gestart door Jufaman81, 14 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Ha meiden,

Even een schoonmaakvraagje...

Hoe dweilen jullie en wat gebruiken jullie?? Dan bedoel ik niet water, sop of ander reinigend spul, maar meer de dweil/mop zelf. Zo'n ouderwetse, een swiffer of dweil je met een doek om een bezemsteel heen gebonden. Zo zijn er talloze manieren om te dweilen. Ik vind het vaak een gedoe om te dweilen dus als ik het doe moet het snel klaar zijn, maar wel goed!

Ik zoek een snelle, makkelijke en handige manier om te dweilen. Wie heeft er goede tips?

Alvast bedankt,

Groetjes jufaman81

2. Jel

Jel Niet meer actief

Ik heb beide soorten. Ik heb een mop die je uit kunt wringen in dat ' netje' boven de emmer. Die vind ik eerlijk gezegd niet zo heel fijn. Het is maar een heel klein mopje voor een groot oppervlak. Het is wel weer makkelijk om met de mop in hoekjes te komen.... dus dat is het voordeel.

Daarnaast gebruik ik een soort swiffer, maar dan en goedkope variant. Met zo'n dweil eraan die je wel steeds weer van de stok moet halen om hem in de emmer te doen en uit moet wringen. Maar dit werkt voor mij toch het beste.

3. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Met de stoomreiniger. Geen schoonmaakmiddel nodig en dat vind ik wel zo prettig met een kruipende dreumes.

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik heb zoon stok... Kan je een stukje naar beneden duwen waardoor het dweilgedeelte dichtklapt en zichzelf uitwringt zeg maar vind het een handig ding alleen duurt t even voor ik vind dat ie droog genoeg is om te dweilen... Heb laminaat dus hele plenzen water op de vloer is niet zo handig:p

5. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.812
    4.050
    113
    Wij hebben een platte dweil van leifheit met zo´n emmer die zelf de dweil uitknijpt. Werkt ideaal en na het dweilen gaat de dweildoek in de wasmachine en wordt weer mooi schoon.

6. Vrouwenmantel82

Vrouwenmantel82 Actief lid

11 dec 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    Ik gebruik de ouderwetse dweil om een trekken. Ik vind het prettig dat ik de dweil daarna in de was kan gooien. Ook zo'n uitwringspons dweil gehad, maar dat vind ik niet prettig.

7. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een platte dweilstok waar je een bijbehorende dweil op kunt klikken. Hoort een speciale emmer bij met een gleufinzetje waar je de dweil in kunt uitwringen. Bij de blokker gekocht t is een rode. Niet van leifheit maar een ander merk. Kan niet op de naam komen helaas.

In ieder geval dweilt t als een tierelier ben er erg tevreden over.

8. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    the oldfashion way.
    Met een aftrekker (grappig woord voor jullie), zo'n ding waar je water mee van de vloer trekt. En daarop een dweil (stoffen lap met natuurlijk de belgische vlag ingestikt, de beste van vlaanderen). Gebruikt door eindeloze generaties vlamingen GNIF

9. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik heb deze: Google Afbeeldingen resultaat voor http://ecx.images-amazon.com/images/I/31v34IIBwkL._SL500_AA280_.jpg

En ik koop dan van die dweildoeken van Pledge Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.drogisterij.net/producten/231x231/154725_1_Pledge_Vochtige_Vloerdoekjes.jpg die vouw ik erom heen en dweilen maar. Ik gebruik er een stuk of 3 à 4 voor de woonkamer, 1 voor de gang en 1 voor de keuken. Ik vind het ideaal, want als die doek vies is, pak ik een nieuwe en zo dweil ik dus nooit met vies water de vloer die eigenlijk schoon moet worden.

10. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Hier ook zo. Bevalt me nog het beste. Het snelst streeploos schoon

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik heb zo'n leifheit-ding. losse spons die je erop "plakt". halverwege de stok kan je een gedeelte naar beneden duwen en dan klapt het houdertje met spons dicht en wordt hij uitgeknepen. daarna kan spons in de was.
    en als iets echt goed vuil is dan pak ik de schrobber.

12. orchideetje

orchideetje Niet meer actief

deze hebben wij ook :)

13. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Hier ook de Leifheit, ideaal!

14. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Wij hebben sinds vorig jaar een stoomreiniger. Ideaal! :D Maakt snel en goed schoon. Zonder schoonmaakmiddelen. De vloer droogt ook veel sneller dan wanneer je het met een dweil of mop doet. Echt een aanrader, vooral omdat je het zo'n gedoe vindt om te dweilen.

15. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    dweil stok en dwijl en stoffer van ha-ra met schoonmaakspul van hara. is een goede reiniger

16. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Ik heb ook een spons dweil met uitwring hendel. Leifheit, werkt vindt ik het snelste.

Maar wat schoner is, is old fasion, met trekker en dweil. Doe ik soms. Maar is steeds bukken, uitwringen, en vaak nieuw water pakken...

Stoomapparaat lijkt me ook wel handig!

17. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    ik dweil met een 5 euro dweil van de bazaar/action
    soort swiffer idee met een opzetdweil

ik koop 2 kleuren, 1 voor het laminaat en 1 voor sanitair (want dat mengen is pas onhygiënisch!)
    de dweildoeken kosten 1.79 per 2 en koop elke 2 maanden een nieuw setje
    en na het dweilen de was in, anders verspreid je alleen maar vuil en bacterieen (ik werk in de schoonmaak)

18. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik heb zo'n leifheit dweil voor een laminaatvloer. Geen spons, maar zo'n dweildoek zeg maar. Fijn stevig ding. Nieuwe doeken koop ik tegenwoordig bij de action, die met van die blauw met witte vezels. Scheelt een hoop geld, zijn erg fijn en ze passen prima op de leifheit.

19. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    ik heb deze van de blokker. ( losse dweilen 5 euro) (compleet stok+dweil 13 euro)

En die doet zijn werk meer dan goed.

20. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Zo een heb ik ook!
    Werkt prima!

Deel Deze Pagina