Diervriendelijke manier om katten weg te houden?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mirro, 16 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    In onze tuin hebben we een stukje gras waar buurt-katten graag hun behoeften op doen. Tijdens het spelen van onze kinderen lopen ze er regelmatig doorheen of als ze vallen zit het aan hun kleren.
    Héél vies!
    Weet iemand een goede manier om de katten weg te houden?
    De tuin is omheind door schuttingen. Ze kunnen vanaf verschillende kanten zo onze tuin in springen....

Alvast bedankt!

2. Jel

Jel Niet meer actief

Normaal helpt koffieprut wel, maar om dat nu in het gras te gooien. Wij gooien dat wel in de tuin..

Nu als we zien dat een kat in de tuin hier wat wil doen, laten we de hond los in de tuin. Dan is die kat zo weg met een dikke staart. :D Nog een puppie hoor, die graag wil spelen...

3. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Wij hebben in de tuin ivm een vijver vol koi en het gevaar voor katten en reigers een scare scrow staan.
    Er zit een sensor op die beweging waarneemt en als er ongewenst beweging is, gaat dit apparaat water spuiten.
    Werkt goed en is diervriendelijk.
    webshop.1

4. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier t zelfde probleem. Net twee maanden een volledig nieuw gazon erin en de katten zitten er nu alweer lekker op te kakken.

Ik heb online een verschrikker gevonden met geluid. Bij beweging in de tuin geeft ie een geluid af wat wij niet maar katten wel horen en wat ze dus niet fijn vinden. Werkt op zonne energie maar of t werkt weet ik niet. Heb t nog niet besteld.

Hier ligt nu de tuinslang klaar naast de achterdeur, maar eerlijk gezegd was ik nog niet op tijd. Meestal zijn ze al weg zodra ze je in het vizier krijgen als je de deur openmaakt :(

5. eeneneen isdrie

eeneneen isdrie Actief lid

1 jun 2010
    342
    5
    18
  6. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    spike strips! verwonden niet, maar zijn wel vervelend

7. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

de eigenaar zijn katten binnen laten houden of in zijn eigen tuin laten schijten

8. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Dat geluid hoor je wel degelijk en het helpt niet helaas.
    Wij hebben split grind in de voortuin die de katten ook als kattenbak gebruiken.
    Moet wel zeggen nu de ma flodder uit de straat weg is en haar 20 katten niet meer buiten lopen het nu wel mee valt.

Wij hebben zo'n geluid ding gehad maar dat hielp dus niet.
    Wat wel goed hielp was azijn maar de hele straat rook naar salade en na een regen bui moest het weer opnieuw.

Dat water ding lijkt me ook wel wat trouwens want water is geen favo bij katten.

Deel Deze Pagina