Hi, Zullen best wel meer vrouwen tegen het volgende probleem aanlopen.. man is voetbal gek.... en helaas het seizoen is weer net begonnen.... Mijn vriend volgt alles qua voetbal... tv.. teletekst.. internet... en dat is nog niet eens het ergste hij voetbalt ook nog zelf....! Tijdens de voorbereiding (juli t/m begin september) trainde hij maandavond, dinsdagavond, donderdagavond en zaterdag twee keer.... Nu "alleen nog maar"... dinsdag avond en donderdagavond... en dan zaterdag de wedstrijd..... Baal er soms echt enorm van,want heel de zaterdag is elke week naar de kl*te... dus leuke dingen doen... ho maar.... Soms moeten ze om 12.00 uur al aanwezig zijn en hij is op zn vroegst om 17.00 uur terug..... Nu is er een tweede op komst.... maar het voetbal wijkt voor niets... zo vaak gevraagd of hij niet bij een andere club op zondag kan gaan voetballen... maar nee dat wil mijnheer niet... zodra ik er maar over begin is hij kwaad..... en roept hij: dat hij nooit meer stopt met voetbal (daar had zn ex hem toe gedwongen).. "gelukkig" ben ik uitgerekend tijdens de winterstop.... of zou hij dat express gedaan hebben?! Wie heeft zo'n soort gelijk probleem...?
heej hallo... hier ook.. dinsdag/donderdag avond trainen zondag middag voetballen, uiteraard moeten ze als ze verloren hebben elkaar een hart onder de riem steken door even mekaar te "troosten" na afloop door een biertje te doen,en als ze winnen moeten ze na afloop natuurlijk vieren met een biertje en dan is het natuurlijk al gauw 7 uur voordat hij een keer thuis is/komt. tenzij ze uit voetballen ( in een andere plaats) dan duurt het allemaal natuurlijk nog langer, na het trainen ook altijd nog nazitten... hier is trainen afgelopen om 10 uur, vaak is hij dan half 12 pas thuis. pfff niet leuk natuurlijk,( voor hem wel ) dan komt hij thuis en dan gaan we meteen naar bed omdat we er de volgende ochtend vroeg uit moeten 3 maart ben ik uitgerekend van onze 1e, ik hoop dat de kleine hem een beetje kan charmeren misschien dat hij daarvoor een keer thuis wil blijven want nu kan dus echt niks hé op zondag....als we een feestje hebben van iemand op zondag... tja dan maar geen feestje voetbal gaat voor... ! gelukkig heb ik het nog niet zo erg dat hij het ook op tv kijkt... wel dat hij steeds maar weer op teletekst wil kijken hoeveel of het staat ach hij heeft het van zijn ouders, die voetballen beide al zo goed als hun hele leven het is er een beetje bij in gegooid als wij kinderen krijgen wil de opa dan dus ook dat de kleine op voetbal gaat ( de opa=vader van mijn man) ik zeg er nu nog maar helemaal niks van, ik ga er nu niet tegenin ik zeg gewoon is goed anders krijg ik dikke discussie mijn schoonpa is namelijk nog erger dan mijn man... die werkt alleen maar,en de rest is voetbal ! niks anders,echt alleen maar voetbal maar ik zeg wel tegen mijn man ...."dat gaat dus mooi niet door hé mijn kind mag zelf beslissen wat ie doet,ookal is het een jongen die op ballet wil met een tutu pfff mannen en voetbal.... wij zullen er mee moeten leven
nou kan ik je wel zeggen... Reken er maar niet op dat de kleine hem kan charmeren.... Mijn zoon is op een woensdag geboren... en zaterdags moest het natuurlijk verteld worden op het voetbal.... nou mijnheer is heel de dag weggebleven.... terwijl hij maar even zou gaan..... jij hebt nog een "beetje"geluk dat jouw vent op een zondag speelt...., lijkt mij dan... omdat je dan eventueel de zaterdag nog hebt om ergens naar toe te gaan...
hahaha kreeg gisteren niet eens kans om mn verhaal af te maken.... hij kwam toevallig net thuis... (erg vroeg voor zijn doen op de donderdag).... Dat vind ik ook het grootste probleem niet zozeer het sporten, maar de tijd die erin gaat zitten door het van te voren en daarna aanwezig zijn.... Training begint om 07.45, het is 5 minuten rijden maar hij gaat om 06.45 al weg..... En idd na het trainen, wedstrijd biertje drinken, napraten.. dus dan is het snel 00.00 uur.... en heb hem nu gelukkig zover dat hij zaterdags om 17.00 uur zoiets thuis is... Ja moet ook wel.... hebben een kind dat optijd moet eten! Daar heb ik hem al eens voor op zn donder gegeven..... Ook hier wordt verwacht dat ons zoontje onder voetbal gaat, maar ik heb ook gezegd dat hij zelf mag weten of hij t leuk vind... Nu lijkt het mijn zoontje in zijn bloed te zitten, want hij speelt al van kleins af aan niet met speelgoed, maar alleen met zn bal... en als papa thuis komt, komt hij gelijk met de bal aanzetten, om samen te voetballen..... Hoe nummer 2 is.. is nog afwachten.... zucht....
hier nog zo'n voetbalvrouw haha ook hier is het dinsdag trainen, donderdag trainen en zondag wedstrijd en ook hij is niet gelijk na de wedstrijd thuis Dan zou je denken dan hebben we heerlijk de zaterdag nog, maar helaas hij is ook scheidsrechter en fluit op zaterdag! Nou moet ik wel zeggen, dat hij het erg leuk vind als ik mee ga en soms doe ik dat ook wel. De mensen van zijn club zijn erg aardig en als hij moet fluiten dan is dat ook altijd erg gezellig, maar het is en blijft niet mijn ding! nou moet ik om het weekend werken en heb in mijn vrije weekend ook nog mijn eigen vrienden en leventje. Als ik dit zo lees lijkt het alsof wij erg langs elkaar heen leven, maar dat gevoel heb ik helemaal niet. De tijd die hij heeft naast het voetbal is hij er ook voor 100 procent voor mij. vanaf het moment dat we verliefd werden wist ik dat voetbal erg belangrijk voor hem is en voordat wij samen waren maakte hij er nachtwerk van, nu komt hij op dinsdag na het trainen gelijk thuis, donderdags moet ik vaak tot laat in de avond werken en komt hij dan ook naar huis en zondags overlegd hij meestal wel...kortom het loopt goed zo, ieder zijn ding ik word er bij betrokken en we hebben samen ook nog genoeg tijd.... maar.... nu ik zwanger ben denk ik wel dat het straks anders zal worden, we zullen beiden consessies moeten doen. natuurlijk denk ik daarover na en kom ik er nog niet helemaal, we zullen hier goede afspraken over moeten maken en ons hoofd erover moeten breken, maar weet zeker dat we daar wel uitkomen....als er iemand is met tips haha oh ja voetbal op tv valt wel mee
Ja ook mijn voetbalt. Gelukkig traint hij maar 1x per week en voetbalt op zaterdagmiddag. En idd het trainen en voetballen op zich is nog niet zo erg maar de tijd erom heen! Hij is dan ook nog eens leider van zijn elftal dus moet ook nog een hoop regelen. Voor het verzameltijdstip wil ie ook nog altijd even graag bij de A1 of B1 kijken dus om een uur of 11 vertrekt hij al richting de velden om vervolgens pas rond 18.30 hier terug te keren. En dan ook nog eens die armspieren die getraint moeten worden na de wedstrijd, ik snap niet waarom het altijd bier moet zijn..... en helemaal nu ik zwanger ben en niet goed tegen luchtjes kan, en ik kan je verzekeren dat een bierluchtje heel misselijk kan maken.... Gelukkig met het rookverbod in de kantine ben ik van de rooklucht af. Ook fijn voor hem want bij thuiskomst kon hij direct naar boven omkleden en douchen! Maar aan de andere kant ben ik blij dat hij een leuke sport heeft want ik moet er ook niet aan denken dat hij hier al die tijd laveloos op de bank zou zitten zappen! groetjes, miek
ik hoop toch dat de kleine hem een beetje kan charmeren maar je zult zien dat ook hier voetbal wel in het bloed zal zitten hij zal zometeen wel een training moeten laten schieten ben ik bang, zijn ouders zijn gescheiden,dus dat is al 2 keer in de week een avondje op bezoek ( word gelukkig al wel minder vaak hoor..soms nog maar 1x in de 2 weken of een keer 3 weken pff waar halen we de tijd toch vandaan) en dan nog een keer naar mijn ouders,is al 3 avonden,dan heb je nog dat dat soms niet doorgaat omdat hij avond dienst heeft,en dan heeft hij nog zijn trainen, hmmm ik ben bang dat hij kiest om 1 van zijn ouders wat minder vaak te zien en gewoon naar trainen te gaan maar om nou 3 avonden kwijt te zijn aan ouders en 2 aan trainen vind ik een beetje teveel pff ik had vorig jaar een verjaardag van mijn oma, op zondag,mijn man ging mee... ooeehhh wat was die trainer van hem boos ! nou probeert ie zelfs op zijn werk dingen te regelen zodat hij bijna geen wedstijden hoeft te missen, ik vind het juist wel jammer dat het op zondag is trouwens, had liever zaterdag gehad,ik werk niet vanwege een chronische ziekte zit dus veelal huisvrouw te spelen maar als hij op zaterdag lekker weg is..kan ik op zaterdag ook nog wat doen met de kleine naar het dorp.ofzoiets.( wanneer de kleine er is ) en op zondag als hij dan niet hoeft te voetballen lekker thuis spelletjes doen,of even lekker relax filmpje kijken ( mocht dat er nog een keertje inzitten met de kleine ) op zondag jezelf vermaken is een stuk moeilijker dan op zaterdag, @ knofje... ach als je het niet erg vind dat hij zoveel tijd eraan besteedt, en precies, je wist van te voren toch al hoe belangrijk voetbal was... dan pak je zoiets niet van hem af, ben ik helemaal mee eens.... maaaar ik vind wel dat niet alles van het voetbal moet afhangen,, je moet ook nog een eigen leven hebben,een keer een weekje weg of een midweekje weg... vind niet dat er dan rekening gehouden moet worden met voetbalen,van neee kan niet want ik heb trainen en dat gebeurt hier soms wel... gelukkig niet aldoor nou ik weet niet wanneer ik weer kan reageren,wij zitten hier midden in een grote verbouwing voor de kleine, zodat we het een aantal jaar niet meer hoeven te doen dus wij slapen dit weekend bij mijn ouders,kan daar wel op de computer maar het is er altijd zo gezellig dat je het gewoon vergeet nou vrouwen kom maar op met jullie voetbal man verhalen tot nu toe 3 hé .. ik denk dat er wel meer vrouwen zijn die er last van hebben ...ofja last.... die voetbal mannen hebben groetjesss
Ja ook wel mee eens... maar t is alleen zo jammer dat het niet 1x afgezegd kan worden ofzo..... en geeft soms zo'n problemen..... Vb.. We hadden een box gekocht (vrijdagavond) maar die kregen we niet mee in de auto, omdat we ons zoontje met autostoel ook bijhadden... Vraag ik aan mn vriend... kun je hem anders hier morgenochtend alleen halen?! Nou breekt toch de pleuris uit... (gewoon voor de magazijnjongen.. schaamde me dood).. en dat kan niet want ik moet morgen om half elf trainen.... en je denkt toch niet dat ik vroeg op ga staan..., want ik moet heel de week al vroeg mn nest uit.....! Zag t probleem niet zo...... En nu is hij geblesseerd, maar hangt hij nog op de voetbal rond.. en ook eerder aanwezig en later klaar..... begrijp dat gewoon niet.....! Had er voordat we ons zoontje hadden niet zo'n probleem mee... dan kon ik idd ook mee... of gewoon mn eigen dingen gaan doen... maar dat gaat nu niet meer zo goed... mijn zoontje moet s'-middags slapen... en ik ga niet met hem in de regen staan... en de hele tijd alleen in de kantine zitten omdat de rest buiten staat is ook niet gezellig ...
nou mijn zusje is niet thuis dus ik kan mooi even op haar laptop ( lees vorig berichtje ivm verbouwing weekend bij mijn ouders) hier gaat mijn man niet op trainingskamp...ik ben echt een schijterd en durf geen nachten alleen zijn, dus ik heb hem gewoon heel lief gevvraagt of hij dat zou willen laten schieten, hij hoeft het niet te doen, maar hij zou mij er een enorm plezier mee doen, hij heeft toen gekozen om mij een plezier te doen en gaat dus niet meer op trainingskamp hij vind het wel jammer overigens in het begin van ons samen wonen ( wonen nu 2 jaar samen) kwam het nog wel eens naar boven in een ruzie ik ben het er ook mee eens... het is wel heerlijk als je lekker tijd voor jezelf hebt,of dat je zelf al op de bank hangt en dan een keer lekker relax een boek kunt lezen zonder dat de televisie luidt aan staat en ze blijven lekker in vorm, het nadeel is eigenlijk gewoon echt puur de tijd die ze erin steken niet voor het voetbal zelf maar de tijd om het voetbal heen hier wel dat ze ook andere avondjes verzinnen op voetbal, af en toe een pokeravond houden,of een kaart avond :x zit er ook allemaal nog bij groetjesss
Hier is het maandag 2x trainen, dinsdag 2x trainen woensdag 1 (of 2) x trainen, donderdag 1 x trainen, vrijdag wedstrijd, zaterdag uitlopen en zondag lekker vrij. Soms wisselt dit, maar meestal is dit bovenstaande wel het geval. Eigenlijk zit ik er niet zo mee dat alles in ons leven om voetbal draait, ik ben zelf namelijk ook gék op voetbal dus das wel mooi meegenomen! Mijn vriend kan er niet voor kiezen om niet mee te gaan op trainingskampen, deze zijn namelijk verplicht. Hier baal ik wel altijd van, zit hij 2 weken in Turkije/Mallorca etc en daar zit je dan helemaal in je eentje thuis. Dan mis ik hem wel ontzettend.
hier alleen dart avond verplicht ( en op donderdagavond trainen dinsdag mag je afzeggen ( ook liever niet) maar donderdag niet ! anders speel je niet in de wedtrijd :S:S belachelijk en zelfs als ze niet spelen staan ze bij het veld maar dart avond is eigenlijk alleen maar verplicht en dus een beetje de donderdag avond trainen, darten is met andere teams voor een beker ofzoiets weet ook niet precies hoe het allemaal zit maar wel dapper hoor... zoveel dagen voetbal..(kleinwonder) ik zou dat denk ik niet kunnen,al helemaal niet met zometeen een kleine,want hij heeft ook nog zijn onregelmatige werkuren :S dan zou ik denk ik echt helemaal gaan flippen :S:S vind het netjes van je... ( scheelt wel dat net wat je zegt je zelf ook wel gek bent op voetbal) dat ben ik hier dus echt helemaal niet alleen ek of wk @ ramona0309 jaaaah kom niet aan een man met zijn voetbal heb hem hier ook gevraagt om op een andere voetbal te gaan ( hij is 27 wanneer de kleine geboren is) en dan kan hij bij zo'n ander team waarbij je helemaal niet hoeft te trainen alleen op zondag ochten wedstrijdje ik dacht DE oplossing gevonden te hebben niet dus.... trainen houd hem in vorm... zorg ervoor dat hij er af en toe toch even uit is,niet heletijd op de bank hangt,en zorgt voor ontspanning en afleiding... ja..hier geef ik hem ook gelijk in... maar het blijft nogmaals niet alleen bij trainen gister moest hij ook trainen...zegt ie ik kom vanaaf optijd thuis want ik moet er morgen vroeg uit voor de verbouwing... oke 10 uur kan hij dus thuis zijn, komt ie om kwart voor 12.. okeee ..? jij vind dit vroeg ach ik vind het prima,maar zeg dan niet dat je een keer optijd thuis komt en je komt vervolgens helemaal niet op tijd thuis... ja maar het werd nog gezellig en was opeens ook niet moe meer... (leuk excuus)
Aaah heel herkenbaar... Vorige zwangerschap toen ik bijna op knappen stond...heeft mijn vriend het gepresteerd om... niet schrikken... om 05.00 uur thuis te komen na de training, terwijl hij gewoon moest werken ! Waren ze na de training nog bij iemand thuis gaan zitten en "even" gepokerd...! Mijn vriend komt altijd...1x in de zoveel tijd "op tijd" thuis... en daarna weer "veel te laat" met de mededeling: Ja maar vorige keer was ik "op tijd"...! Mijn vriend is trouwens 30... en het de gemiddelde leeftijd in zijn team is begin 20..... hij is dus de oudste en heeft het idee dat hij als oudste dus helemaal elke keer aanwezig moet zijn van het begin tot het einde.....
Het is trouwen niet zo dat ik mijn vriend niet steun in het voetbal hoor.... (maar idd die tijd eromheen) Heb speciaal een cursus sportmasseur gevolgd.... Dacht als ik toch straks constant op de voetbal ben, kan ik er beter wat verdienen... Behandel hem nu tevens met blessures en intapen en alles.....
dat is slim aanpakken ! precies... als je er dan wat aan kunt verdienen ik hoop dat als je kleine er is dat hij wel minder lang blijft na zitten( of voor zitten ) maar ik ben er bang voor zo met de verhalen van anderen haha schijnbaar hebben veel voetbal mannen er last van dat voetbal hoog staat 5 uur snachts ( of sochtends) is inderdaad wel heel laat voor na het trainen, hier is het gelukkig nog niet later geweest dan 1 uur met voetbal( of na het voetbal eigenlijk) maar hij heeft het wel gepresteerd (ofzoiets) om met een leuk gezellig avondje pokeren het 6 uur sochtends te maken,! ik lag al heerlijk in bed lekker te slapen ( ben toch niet gek om op hem te wachten) ik ben een lichte slaper( dit is in januarie ofzo al gebeurd hoor) dus ik werd er wakker van dat hij thuis kwam, ik half uur in bed blijven liggen... goh waar blijft hij nou..? ik hoorde hem toch echt binnen komen, ik heel zachtjes naar beneden, zit meneer op de computer nog even verder te pokeren hij heeft mij neit gezien en gehoord op de trap ( door de glazen deur kan ik hem wel zien zitten op pc dus ik heel iets harder de trap af komen, zie je hem vliegen van computer naar de bank en opeens "snurkt ie" doet hij alsof hij slaapt och schatje was je in slaap gevallen op de bank..."huh ooh ik lig hier al vanaf een uur of 3 ben zeker in slaap gevallen ja" nou fijn dat je wat slaap hebt gehad... maar nu je dan toch wakker bent zullen we dan even naar de stad gaan.... ( hij wil natuurlijk niet zeggen dat hij geen slaap gehad heeft dus hij gaat mee zodat het niet verdacht lijkt) niet aan denkend dat de pc nog gewoon aan staat ik heb hem de hele stad door gesleept heb hem rond de middag wel gezegt dat ik wakker van hem werd en dat ik hem gezien heb en dat ik hem extra mee heb genomen de stad in zodat ie me dit niet nog een keer flikt hij is genezen ! belt netjes op hoelaat hij denkt thuis te zijn en als het later word doet hij me een smsje best bitchy van mij maar ik moest hem gewoon even plagen !
pfff hier nog een.. gelukkig verdiend mijn vriend er goed aan.. anders zou ik echt gaan klagen.. maar het is wel irri.. als hij niet trainen of spelen is dan zit hij óf op teletext te kijken, of een wedstrijd, op internet een voetbalcoach doen óf op de wii een voetbalspel.. ik ken het.. gelukkig heb ik zelf ook hobby's en heb ik dan ook lekker tijd voormezelf 8)
Zwanger89: Ja, het is mijn vriend zn werk dus het gaat hier niet dubbelop. Hij is best wel veel thuis dus dit is opzich wel een voordeel. Alleen we hebben nooit een lekker weekendje vrij.
hier is het gewoon pure hobby... hij verdient er dus helemaal niks mee... hier dus helaas wel dubbelop als hij gewoon zou verdienen met voetbal zou grappig zijn dan mag hij van mij hele dagen voetballen en dan niet nog eens extra werken en misschien is hij dan ook meer thuis achjah... ik vind het wel prima, het is fijn om af en toe een avondje voorjezelf te hebben en op donderdag avond komt op net 5 altijd die leuke meidenfilms,
Ooh dames, wat ben ik blij dat mijn mannetje niet meer zelf voetbalt! En ik vind al die avonden voetbal op tv al vervelend! Mijn man werkt in ploegendiensten dus is ie wisselend thuis Gelukkig is ie wel vaak thuis, wel zo gezellig. Op donderdagavond gaat mn man meestal drummen, tenzij hij dan middagdienst heeft. Maar ik leef wel met jullie mee hoor!