Amalgaam vulling en zwanger

Discussie in 'Gezondheid' gestart door KokoRose, 10 mrt 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KokoRose

    KokoRose Lid

    27 dec 2019
    20
    1
    1
    Vrouw
    Ik heb vorige jaar een amalgaam vulling gekregen. Heel vervelend verhaal, was mij na afloop pas verteld door de tandarts. Maargoed ik ben dus zwanger waarbij ik 1 vulling met amalgaam heb. Met alle verhalen die rond gaan is het natuurlijk wel wat beangstigend. Eruit laten boren is het nu al te laat voor.

    zijn er meer mama’s met een amalgaam vulling?
     
  2. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.221
    5.444
    113
    Volgens mij mag het niet meer gevuld worden met amalgaam tijdens de zwangerschap, maar is er verder geen risico. Ik ben 2x zwanger geweest met (oude) amalgaam-vullingen, inmiddels zijn die wel vervangen.
     
  3. CroqueMadame

    CroqueMadame Bekend lid

    7 sep 2022
    948
    1.409
    93
    Lieve vrouw, ik zou je aanraden om met je verloskundige of huisarts het gesprek aan te gaan over alle angsten die je hebt mbt je zwangerschap. De hoeveelheid topics en de onderwerpen daarvan gaat verder dan de “normale” angsten die komen kijken bij een zwangerschap. 9 maanden duren echt heel erg lang als je je overal zorgen om gaat maken. Sterkte!
     
    Zazoo21, Minimensje83, mamabri en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. nosilla

    nosilla Fanatiek lid

    31 okt 2016
    1.584
    979
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Hier nu de 3e zwangerschap en heb een (oude) amalgaam vulling. Zoveel mensen hebben die en voor zover ik weet zijn vullingen die je al hebt geen probleem.
     
    djoyz en evaleana vinden dit leuk.
  5. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.489
    5.581
    113
    Vrouw
    Lieve vrouw, ik geef je hetzelfde advies als hierboven
    Ga eens in gesprek met je huisarts of verloskundige
    Ik heb ook je topics gelezen en deze angsten gaan echt best ver en zijn ook niet realistisch
    Wellicht heeft je zwangerschap iets getriggerd waardoor je nu zo verkrampt bent.
    Dat wil je echt niet tijdens je zwangerschap, maar ook zeker niet tijdens je bevalling en als je kindje geboren is.
    Niks om je voor te schamen.
    Maar zoek toch die hulp, maak het bespreekbaar

    Hier een mond vol amalgaam vullingen tijdens al mijn zwangerschappen
     
    nosilla vindt dit leuk.
  6. mamabri

    mamabri Fanatiek lid

    15 aug 2021
    1.644
    2.151
    113
    Vrouw
    Dit! Een zwangerschap gaat meestal goed, een enkele keer niet. Maar zolang jij gewoon de richtlijnen volgt is er niet meer wat je kunt doen.

    wat betreft je vraag: ik heb nog 1 oude amalgaamvulling die nooit vervangen is. Deze zat er ten tijdens mijn zwangerschappen 14, 28 en 26 jaar in, en mijn kinderen leven nog.
     
  7. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    22.108
    15.436
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik wist geeneens dat er nog amalgaamvullingen werden gezet maar buiten dat, ik heb 3 gezonde kinderen ter wereld gebracht en ik heb meerdere amalgaamvullingen in mijn mond. Ik heb er nu ook nog 1 zitten en die moet inmiddels wel worden vervangen na pak hem beet 30 jaar ;)
     
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.052
    14.321
    113
    Ik heb er meerdere oude zitten van dik 20jr oud. Zolang ze goed zitten niet aan laten knutselen.

    Mochten ze er uitvallen, om wat voor reden dan ook, tijdens je zwangerschap composiet terug laten zetten.
     

Deel Deze Pagina