Amalgaam vulling verwijderen

Discussie in 'De lounge' gestart door sunshine1976, 22 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Over 2 weken laat ik een van mijn amalgaamvulling verwijderen en vervangen voor de witte variant.
    Hoe was jullie ervaring daarmee?
    - Werden er beschermende maatregelen voor jezelf en voor de tandarts genomen ivm vrijkomende stoffen?
    - Had je een verdoving?

Ik kijk er niet echt naar uit maar ja im die rotzooi in mijn lijf te houden zie ik ook niet zitten.

Mag je dit trouwens laten verwijderen als je zwanger bent?Als dat het geval zal zijn bij mij bel ik uiteraard met de tandarts en de verloskundige. Maar wellicht weten jullie dit ook?

2. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Volgens mij boren ze m gewoon los en maken ze het schoon en vervolgens een nieuwe witte erin.
    Hebben ze bij mij ook gedaan en stelde niet zoveel voor geloof ik...

Volgens mij mag dit wel tijdens een zwangerschap alleen is een verdoving niet aan te raden tijdens een zwangerschap. Maar die heb je bij deze ingreep niet echt nodig hoor want het gat zit er al;)

3. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ik heb ze laten vervangen door witte... alweer 2 jaar geleden ofzo. Er werd, naar mijn weten, geen veiligheidsmaatregelen genomen, is dit nodig dan? :(
    Ik had wel een verdoving, maar had ook zonder gemogen hoor, was mijn eigen keuze....:D

4. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Mijn ervaring met witte vullingen is dar ze veel minder sterk zijn dan de andere.
    Mijne komen regelmatig los en eruit..

5. MamaMissP

MamaMissP Actief lid

6 feb 2011
    158
    0
    16
    Zeeuws-Vlaanderen
    Ik heb het een half jaar geleden laten doen,
    Heel mijn mond werd afgedekt met een soort van plastic lapje wat met een klem rond mijn kiezen werd geklemt,zodat er niks van de oude vulling in mijn mond kwam,heel vervelend en had het soms best benauwd want ik moest ademen door mijn neus.
    Ik heb het laten verdoven.
    Volgens mij kan een verdoving met een zwangerschap geen kwaad want ik heb tijdens mijn zwangerschap mijn verstandskiezen laten verwijderen met verdoving.Wel gemeld natuurlijk bij de tandarts.

Deel Deze Pagina