Vuurwerk verbod!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Vagans, 24 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vagans

Vagans Niet meer actief

Hilversum heeft nu een vuurwerkverbod...

30% van de burgemeesters is het er mee eens en wil dit ook...

Ik vind het schandalig! Ze moeten beter optreden tegen overlast maar verbieden vind ik echt niet kunnen! Worden we Daalijk ook zo'n land waarin je niks meer mag!

Ben benieuwd hoe jullie er over denken!

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik ben eigenlijk voor afgesproken plekken waar men af mag steken. Dus niet eentje in een hele stad of alleen georganiseerd, maar georganiseerder privé vuurwerk afsteken. Word zelf namelijk niet blij van dat geknal wekenlang, kinderen en huisdieren die angstig zijn omdat het dichtbij ze afgestoken wordt, mensen die zichzelf (of anderen!) verwonden omdat ze enorm onvoorzichtig zijn of waarbij het net goed afloopt.. Nee, ik vind het prima als het meer gecontroleerd wordt.

Verbieden vind ik net een stapje te ver wat dat betreft.

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Tja.. ik ben bang als je iets gaat verbieden juist meer mensen het gaan doen.. Net als vroeger als kind, dit mag niet, en wat doe je...

Wanneer je iets gaat verbieden creeer je weerstand.. en ik denk dat het ook uit de hand gaat lopen.. Maak er dan bepaalde gebieden van ofzo.. niet dat dat fantistisch is maar wel beter..

4. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Denk daalt dit inderdaad de beste tussenoplossing is.

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ouders moeten kinderen er beter bekend mee maken en de politie en de straffen moeten harder zijn. Lijkt mij de enige juiste oplossing... Ik vind het heerlijk om in je eigen straat een beetje af te kunnen steken... En je wil toch ook niet dat met oud en nieuw mensen met een slok op ergens heen gaan rijden en dan lekker allemaal bij elkaar er een zooi van maken! Dat is het voor kinderen helemaal niet te doen!

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Daarom zeg ik ook meerdere plekken ;)

En ja, ouders zouden kinderen beter moeten leren omgaan met (en zelf soms ook eens een opfriscursusje ergens doen ofzo :p) en er zou beter gecontroleerd en harder gestraft moeten worden. Maar zolang dat niet afdoende gebeurt.. Tja, dan vind ik gecontroleerder afsteken niet zo slecht. De 'goede' moeten helaas meestal 'lijden' onder de slechte, ook in deze. En dat is heel spijtig voor de mensen die het op de juiste momenten en op de juiste manier afsteken.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ze kunnen beter zorgen dat de regels die er al zijn nageleefd worden in plaats van nig meer regels verzinnen. De meeste overlast wordt veroorzaakt door dinge die toch al veroden zijn (te vroeg, te hard, vandalisme, gooien naar mens en dier) Als ze dat niet kunnen voorkomen, wat hebben strengere regels dan voor zin?
    Ik zou 'vuurwerk-vrije zones' wel fijn vinden. Maar dan moeten mensrn zich daar wel aan houden.

8. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ja idd. De mensen die nu al illegaal vuurwerk kopen en te vroeg af steken gaan dat hierdoor niet ineens niet meer doen... En dat zijn juist de grote gevaren!

Ik vind het super leuk. Zelf afsteken veel leuker dan alleen maar kijken! Lekker terwijl de helft van de familie achter t raam in mn eigen huis zit...

Zie t echt niet voor me dat We met zn alle gaan staan blauwbekken ergens op een kluitje en je dan alleen mag kijken... Leuk hoor slepen met kleine kinderen en dan tussen de dronken lallende mensen gaan staan die ik juist altijd probeer te mijden.

9. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Maar dat is toch ook vrijwel onmogelijk te handhaven..? Een illegale knaller of het te vroeg gooien of het naar iets/iemand gooien is in een oogwenk gebeurd. Daar kun je tenzij je in iedere straat 24uur per dag iemand neer zet geen controle op hebben mijn inziens.

10. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik zal wel weer een zeikerd zijn, maar ik vind het super! :D Hupsakee, weg met al dat overlastveroorzakende vuurwerk en gewoon één sier vuurwerk verzorgd door de gemeente/ privé sector of e.d. Als je van zelf knalletjes veroorzaken houd blaas je ballonnen heel hard op en prik je er met een naaldje in of whatever... :p. Nu nog even overal gaan verbieden graag!

11. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Het is geen vuurwerk verbod, je moet het even wat genuanceerder brengen. Er wordt wel gewoon vuurwerk afgestoken op de daarvoor bestemde plaatsen waar ook live muziek aanwezig zal zijn. Vuurwerk wordt alleen niet toegestaan in het centrum.
    Best een goed idee denk ik.

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Als de gemeente nu gewoon op verschillende plekken gecontroleerd afsteekt zodat je mooie vuurwerkshows krijgt mogen ze van mijn particulier zeker afschaffen. Bespaard me veel geld :). Mijn man zou wel balen maar vind dat vuurwerk toch al zo'n onzin .

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja hoor, als ze het vervoer regelen van en naar de aangewezen plek. Als er een verkeerscontrole is om de bezopen mensen te arresteren. Als er genoeg politie begeleiding is om alles in goede banen te leiden, en als de gemeente oppas regelt zodat ik ook de show kan zien als de kids op bed liggen.
    En als de eigen bijdrage rond de 50 euro zal zijn, het bedrag dat wij ongeveer aan vuurwerk uitgeven.
    No problemo.

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dat is mijn punt juist ook: ze kunnen de bestaande regels al niet handhaven. Waarom dan nog meer regels erbij verzinnen? Je weet bij voorbaat dat dit geen enkele zin heeft.

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ja ik stem ook voor een landelijk vebod...niet alleen in de binnenstad maar overal.

16. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Vuurwerkverbod voor particulieren mogen ze van mij landelijk maken.
    Op 1 of meerdere centrale plekken georganiseerd afsteken is beter. Scheelt een hoop overlast en leed.

17. Chaii

Chaii Niet meer actief

Van mij ook...

18. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Mee eens. En dan gaat niemand dronken rijden zoals sommigen denken, want dit professionele vuurwerk is in alle uithoeken te bewonderen, gewoon vanuit je eigen straat

19. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Van mij mag het ook een landelijk verbod worden. Er gebeuren zoveel ongelukken! Het zou je kindje maar zijn wat blind is geworden of erger. Dat hoeft helemaal niet expres te gebeuren.
    Nee hoor, mooie uitgebreide show op kosten van de gemeente. Veel beter!

20. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik zou het meest normale vinden als vuurwerk gewoon om twaalf uur afgestoken kan worden en niet eerder.

Zo ondervinden mensen met kinderen en dieren ook geen last want die kan je op dat tijdstip makkelijk binnen houden en zo gun je het toch nog je medemens die het wel heel leuk vind deze traditie.

Deel Deze Pagina