Dochter 2 groot??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sama1, 4 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Onze dochter is net een week 2. Haar schoenen had ik in mijn gedachten net nog gekocht maar dacht vandaag laat ik de voeten toch maar eens op meten. Blijkt dat ze maat 25 heeft! Okay dat is op zich geen ramp... maar dan die schoenen!! Ze is echt uit de kleine, lichtere schoenen en er stonden veel grote logge schoenen bij die ik voor een kind van net 2 gewoon te zwaar vind. Nu leuke laarsjes gekocht van Keq. Ook dat ze haar altijd zo oud inschatten vind ik zo lastig en ook soms niet leuk. Ze is een lange dame denk ik. Weet ook daarin niet echt wat nu normaal is? Maar ze is echt gewoon een net 2 jarige die zich ook geheel gedraagt hierna en ook niet alles begrijpt van wat mensen zeggen en vragen. Dit doordat ze haar ouder inschatten. Ook liggen verwachtingen van anderen hoger. Daarnaast soms ook mensen die aangegeven dat ze zo slecht praat... uhhh ze is net 2. Ja vergeleken met een 3 jarige klinkt het inderdaad nergens na. Hoe doen jullie dit met schoenen, opmerkingen enz van anderen? Ervaren andere ouders dit ook?

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hier ook een grote dame

Toen ze 2 was viel het mee met de verwachtingen van mensen.
    Maar toen ze 1 was en men dacht dat ze 2 was kreeg ik wel die reacties idd.
    Wat spreekt ze slecht.
    Toen ze 2 was sprak ze al erg goef en nu is ze net een maand 3 en krijg ik telkens te horen oh ze gaat al naar school.
    Uhm nee?! Ze is net 3.
    Zijn mensen ook weer verstomd omdat ze nu dus een 1.5 jaar ontwikkelingsvoorsprong heeft.
    Naar trek het je niet te veel aan.
    Mijn dochter was overigens 94 cm en had toen ook maat 25.

3. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik kreeg een week voor mijn dochter der 2e verjaardag de vraag wanneer ze 3 werd :eek:

Ze lult letterlijk de oren van mijn kop.
    Is 90cm dus best groot.
    Schoenen heeft ze maat 23.

Niks is normaal. Ieder kind is uniek.
    Gemiddelde krijg je door grote en kleine kinderen.

Maar Wb de verwachtingen van andere is het soms bloedirritant

one of kind vindt dit leuk.
  4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Normaal is natuurlijk voor velen wat het gemiddelde is hihihi.
    Mijn dochter is nu bv 1 meter en wordt nu weer als 4 jarige geschat .
    Als het zo door blijft gaan haha

5. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ik lees nergens hoe lang je dochter dan is?
    Wij hebben een zoontje van 3 90 cm 13 kilo maat 92 schoenmaat 25. Hij werd altijd jonger geschat maar nu praat hij heel goed en denken mensen dat hij heel slim is ofzo. Uhm nee hij is 3! Overigens vind ik hem voor een peuter helemaal niet klein!

Ik kan me voorstellen dat het lastig is maar mensen vergelijken het gewoon met het gemiddelde. Ze groeit gewoon in haar lijntje!

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Mijn oudste dochter was met twee jaar ruim 90 cm, geen idee meer welke schoenmaat ze toen had, maar zal vast ook 25 zijn geweest oid. Het zij zo, je hebt nu eenmaal kleine en grote mensen. En niet mijn fout als mensen afgaan op lengte en haar leeftijd verkeerd inschatten (ze is nog steeds relatief lang). ;)

En de jongste wordt soms juist jonger geschat door haar lengte. Levert soms vrij 'grappige' situaties op. ;)

7. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Oh zo herkenbaar. Toen ze 3 jaar was, was ze al 112cm. Nu is ze net 4 en al de grootste van haar klas.

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.321
    10.286
    113
    Onze uk is ook groot, met net 2 jaar 92 cm. Met 3 1.03 en schoenmaat 28
    Nu bijna 3.5 en 1.06, hij heeft een ontwikkelings voorsprong en tettert ook de oren van je hoofd. Als je in de winkel staat vragen ze ook waarom hij niet op school is. We wachten met smart tot hij naar school mag.

Mensen vinden het niet heel vreemd want als zijn papa er naast loopt snappen ze dat wel (over de2 meter)

9. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Mijn zoon is ook groot. Hij is vorige week 2 geworden en we zijn op zijn verjaardag naar het cjg geweest. Hij is 93 cm, 14 kilo en ik heb net zijn eerste paar maat 25 schoenen gekocht.

Een paar maanden geleden was mijn broer met hem naar de speeltuin en toen begon een meisje van dezelfde lengte hele verhalen op te hangen. Mijn broer dacht: dat neefje van mij is niet zo slim ofzo... bleek dat meisje al vier te zijn :roflmao:.

10. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Zo groot is mijn 6-jarige
    Maar eerlijk is eerlijk bij haar is het probleem andersom..... zit in groep 3 en de kleinste van de klas....
    Iedereen is uniek, maar kan idd frustrerend zijn

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Herkenbaar.
    Hier ook al moet ze nog 11 maanden wachten

12. Lenteliefde

Lenteliefde Actief lid

22 aug 2015
    164
    14
    18
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is ook groot, had schoenmaat 26 toen ze twee werd en was ruim 98 cm lang. Nu is ze drie, 1.12 en schoenmaat 29. Mensen vragen al anderhalf jaar op schooldagen aan me waarom ze niet op school is...

13. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Je kan gewoon in de groeicurve kijken, dan zie je wat een gemiddelde lengte is. Grote kans dat ze er gewoon nog netjes binnen valt. Dl was ook lang, en ik vond het ook wel eens ongemakkelijk. Veel mensen roepen gewoon maar wat. Ze zit nu in een klas met veel lange meiden gelukkig.

14. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.321
    10.286
    113
    Hahah herkenbaar we wachten ook al veel langer, hij was net 2 weken 3 en zei hij al ik ben bijna 4 en dan ga ik naar de basisschool. Ja knul bijna.

15. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Geweldig he hihi.

16. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Ik denk zelf dat ze nu ongeveer 92 cm is. Maar kan ook iets daarboven zijn wanneer ik soms naar sommige kleren kijk. Laatst wel opgemeten thuis en was 93 cm. Binnenkort waarschijnlijk oproep CB voor controle 2 jaar. Ben benieuwd. Haar vader is ook 2 meter en ben zelf ook niet de kleinste. Tuurlijk maak ik mij daar niet ongerust over alleen die opmerkingen/ verwachting soms wat frustrerend. Qua kleding wel handig want voor mijn gevoel nu veel meer keus :)

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hier weet ik niet van wie ze het heeft.
    Ik ben 1.64m en de donor 1.70m

18. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.719
    113
    Qua afmetingen beschrijf je zo'n beetje mijn zoontje van 3 jr en 2,5 mnd, behalve dat zijn nieuwe winterschoenen nog maatje 24 zijn.
    Ach ja, papa is ook een onderdeurtje.

19. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.327
    681
    113
    Utrecht
    Mijn dochter is een maand geleden op het CB geweest, toen ze net 3 jaar was: lengte 90 cm rond en gewicht 12.4 kg. Ze is klein, heeft schoenmaat 21/22. Ze zit nu op de -2 lijn in de groeicurve en buigt iets af van de vorige keer.
    Ik maak mij geen zorgen, omdat ze zich prima ontwikkelt, kletst de oren van mijn hoofd, is vrolijk, lief en ook erg belangrijk, gezond.

20. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.641
    5.667
    113
    Ik zou maar niet de maten van mijn dochter opnoemen:roflmao:
    19 maand, 89 cm, 13.5 kg en maat 24 in schoenen. Ze word vaak veel ouder geschat. Krijg vaak opmerkingen dat ze zo groot is.

Deel Deze Pagina