Wasbare luiers: little lambs

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Elvis, 19 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Wie heeft er ervaring met dit merk. En dan vooral de pocketluiers die je de gehele luierperiode kunt gebruiken. Bij een Nederlandse site kun je er nu 10 voor €69 krijgen. Hier zitten dan twee bamboe inleggers (2 laags) bij.

Leuke aanbieding, nog wel steeds duurder dan Alvababy, maar dan is het ook wel wat sneller hier.

Ben benieuwd wie ervaring heeft met dit merk. Is het een fijn merk?

2. DingDong

DingDong Actief lid

1 dec 2011
    154
    0
    16
    Ik heb enkele LL pockets die ik naast het tweedelige systeem van LL gebruik. Mijn zoon is 5 maanden oud en ik gebruikt de pockets nu ongeveer 2 maanden.
    Met beide inleggers, 1 dubbelgevouwen voorin, houd de luier het 3/3,5 uur. Na deze tijd zijn de inleggers verzadigd en gaat de luier lekken.
    In vergelijking met het tweedelige systeem (lekt nooit) vind ik dat ze "vaak" (1 op de 5 keer denk ik) lekken. Ik controleer altijd of de luier goed aansluit in de liezen. Ontlasting hebben ze wel altijd binnengehouden. Ik denk alleen niet dat dit soort lekkage een specifiek probleem is voor LL pockets, maar dat dit ligt aan het model. Ze hebben geen dubbele elastieken (gootjes) bij de beentjes, die de overbroekjes van het tweedelige systeem wel hebben. Die sluiten daardoor veel beter aan. Maar dit hebben de Albababy pockets ook niet.
    Ik kan, na twee maanden gebruik, eigenlijk nog niets zeggen over de kwaliteit van het waterdichte laagje van de pockets. Bij mij ziet het er nog perfect uit.
    De Alvababys zijn iets goedkoper en hebben wel veel leukere printjes. De LL pockets zijn allemaal effen gekleurd. Dat is wel makkelijker als je de luiers voor een evt. tweede kindje wil gebruiken, de effen kleurtjes kun je makkelijker voor een tweede kind van een ander geslacht gebruiken dan bv een met roze vlinders beprinte Alvababy.
    Kortom, de lekkages die ik soms heb met LL pockets lijken me niet te wijten aan het merk, en over de pasvorm en prijs/kwaliteit ben ik tot nu toe heel tevreden. Maar de reden dat ik van LL houd, is het tweedelige bamboe systeem. Die lekken echt zelden!

3. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor je uitgebreide antwoord!
    Waar koop jij de tweedelige LL bamboe?

4. DingDong

DingDong Actief lid

1 dec 2011
    154
    0
    16
    Online bij Mooregreen. Deze week zijn ze in de aanbieding.Daar moet je nog wel een overbroekje bijkopen. Je kunt er ook een probeersel aanschaffen, bamboe luier + overbroekje, voordelige prijs. De pockets zijn ook in de sale. Met wasbare luiers zal je kindje wel een broek in een maat groter aan moeten trouwens!

5. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Die pockets van mooregreen had ik idd gezien. En mijn zoontje is nu net van maat aan het wisselen, dus dat komt mooi uit.
    Bedankt voor je tips, ik ga mss wel even een probeerpakket bij mooregreen bestellen van die tweedelige luiers.

6. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Bij de engelse website van little lamb hebben ze met Boxing day (2e kerstdag geloof ik) uitverkoop. Bij de vorige keer had ik daar de tweedelige luiers in een heel goedkoop pakket, de helft van de prijs van Mooregreen dacht ik. Alleen de verzendkosten zijn wat hoger.

Voordeel als je bij Mooregreen besteld is dat je het sneller hebt en de service is daar echt heel fijn.

Voordeel van Little Lamb ten opzichte van Alvababy is dat je bij Little Lamb iets koopt dat met zo veel mogelijk aandacht voor mens en mileu is gemaakt, zonder dat dat terug te zien is in de prijs. Dus zoveel mogeijk gewerkt met biologische stoffen en geen kinderarbeid etc.

7. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Bij Mooregreen koop je 10 pocketluiers (birth to potty) voor €69. Zou dat op de engelse website nog goedkoper kunnen?

Ik vind dat trouwens een hele goede reden om die 3 euro per luier meer te willen betalen: de zekerheid dat er goed rekening is gehouden met mens en milieu. Ook de stoffen zijn zeker gif vrij enzo.

8. smoothieluv

smoothieluv Actief lid

3 dec 2013
    109
    0
    0
    amsterdam
    Dag Elvis,

De luiers die in de aanbieding zijn, zijn volgens mij dezelfde luiers als Alvababy (Chinese productie) .
    Ikzelf heb diverse merken en mijn favorieten zijn die van Alvababy colorful snaps, maar zoals je al aangeeft moet je er wel langer op wachten!!

9. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Smoothieluv, wat had jij aan extra kosten toen jij bij Alvababy bestelde?

10. smoothieluv

smoothieluv Actief lid

3 dec 2013
    109
    0
    0
    amsterdam
    Ik heb even gezocht maar ik hoefde niks extra's te betalen?! Ik had
    15 x luiers + 2 luierzakken + 10 inserts voor minder dan $140,-

11. DingDong

DingDong Actief lid

1 dec 2011
    154
    0
    16
    Ik weet niet of je voor tweedehands zou willen gaan, maar je zou jezelf aan kunnen melden bij de facebook groep wasbaar Nederland, daar wordt ook regelmatig wat aangeboden, van tweedelige systemen tot complete luieruitzetten pocketluiers.

Deel Deze Pagina