Wij zij gisteren bij de kno arts geweest. Mijn zoontje is al vanaf vorig jaar oktober 1 keer in de 5 weken ziek! Hij heeft dan 3 tot 5 dagen koorts en de oorzaak is dan vaak een verkoudheid. Hij heeft de keelamandelen 2 keer ontstoken gehad (met witte puntjes) en 2 maal waren ze rood en opgezet. Nu is hij op de lijst gezet voor het verwijderen van de keel- en neusamandelen. Wie heeft hier ervaring mee en kan me meer vertellen over de ingreep en het herstel?
keel- en neusamandelen verwijderen kan je (als het toch moet) het beste zo jong mogelijk laten doen, dus de leeftijd werkt in je voordeel, hou ouder je wordt hoe meer kans op complicaties. de ingreep is voor je kindje heel vervelend maar het herstel gaat vaak supersnel!! en je zult zien dat je kindje daarna niet meer zo vaak ziek is
Hier op het ziekenhuis is het lopende band werk! Tis gebeurd met een poep en een scheet. Duurt ongeveer 5 tot 10 minuten. Daarna hebben ze wel even last, maar meestal als ze 's middags naar huis mogen spelen ze ook al wel weer
Twee weken terug zijn bij ons mannetje zijn neusamandelen verwijderd. Moesten ons om 7.15 melden, om 8.15 naar de wachtruimte voor de ok en om 8.45 waren we alweer op de afdeling. Het onder narcose brengen vond ik 1 v.d. minste dingen, heel zielig om hem te zien vechten tegen de geur van de narcose. Op de uitslaapkamer was hij woest, hij snapte er niets van en je kon het hem ook niet uitleggen omdat hij zo klein is. Zodra we op de afdeling waren moesten we hem zsm laten drinken, in het begin wilde hij dit niet, maar na een uur had hij al 1,5 fles leeg en een waterijsje gegeten. Om 10 uur kwam de kno arts weer en om 11 uur waren we weer thuis. Hij heeft toen lekker veel geslapen, je zag aan hem dat het wel zeer deed. Maar 's middags om half 5 stond hij alweer te schateren van het lachen in de box. De dag daarna had hij nergens last meer van! Nu hopen we dat we niet weer zo'n winter krijgen als afgelopen jaar. hij heeft vanaf januari tot begin juni 5x een a.b.kuur gehad... Achteraf valt de ingreep ons ontzettend mee! Je kijkt er ontzettend tegenop, vooral omdat je het zo zielig vindt en je het hem niet kunt uitleggen. Wat ik ook als heel prettig heb ervaren is het om er die dag met z'n 2en te zijn. Het ene moment wilde ons mannetje graag bij mij 'zielig' zijn en het andere moment bij zijn vader. Zeker toen we de uitslaapkamer uitreden, stak hij zijn armen uit naar zijn vader, zo van papa help me, mama heeft iets gedaan wat ik niet leuk vind. Gelukkig mocht ik daarna weer lekker met hem knuffelen, waarschijnlijk was hij het alweer vergeten. Wens jullie in ieder geval veel suc6 en hoop dat er alleen maar verbetering te zien zal zijn
Ik hoor altijd dat neusamandelen niet heel verschrikkelijk zijn, maar ik weet uit ervaring dat het flink pijn doet als je keelamandelen weg worden gehaald! Ik weet natuurlijk niet hoe dat bij kleine kindjes is.. Toen ze bij mij werden verwijderd (ik was 12) lag ik op zaal met een meisje bij wie ze de neusamandelen hadden verwijderd. Zij lag na een half uur een broodje kroket en een mars weg te werken, ik heb 2 weken geleefd op ijs en gekookte eieren Ik had ook heel erg veel moeite met praten. We hebben toen een boekje gemaakt met 'codes'. Als ik 1 vinger opstak wilde ik drinken hebben, bij 2 vingers moest ik naar de wc, e.d. Maar goed, dat is bij jouw mannetje natuurlijk ook geen optie.. Lastig hoor, maar ik denk dat het toch beter voor 'm is! Elke 5 weken een keer ziek is ook niets natuurlijk! Dan kan ie beter 1 keer wat langer ziek zijn, dan is ie er daarna vanaf!
Hier met 2 jaar neusamandelen verwijderd, idd. even vervelend, maar ze knappen er erg van op! Keelamandelen doen ze hier pas als ze 4 jaar zijn (of waarschijnlijk als het echt hard nodig is) omdat het een heel vervelende ingreep is en je als ze wat ouder zijn je het beter uit kunt leggen en ze rustiger kunt houden. Veel sterkte ermee!
Jeetje, zo te lezen kun je het echt pas beter doen als de kinderen nog klein zijn. Mijn zusje heeft het op haar 16e laten doen en die is er ruim een week heel erg ziek van geweest.
mij dochter ook gehad met 2 en half jaar , ik moest huilen toen ze onder de narcose moest maar na 10 minuten waren ze alweer klaar , ze moest wel eff huilen toen ze bijkwam ,maar in de middag kreeg ze ijsjes en ze was de volgende dag helemaal weer de oude ,allen zonder dat ze zo vaak ziek werd dus dat stelt echt niks voor ,maak je niet druk