Pfff ben het zo zat he...ieder jaar is het raak en heb ik een vette keelonsteking te pakken. Duurt minimaal een week en gaat alleen (snel) over met antibiotica. Nu is het zelfs zo dat ik vorige week nog een antibiotica kuur heb afgemaakt omdat ik er doodziek van was, moeite met slikken, ademen, praten enz. Na die kuur voelde ik mij 2 dagen beter en nu heb ik het gewoon weer te pakken! Binnen 1 week. Ben bij de huisarts geweest maar die zgt me niet weer antibiotica te willen geven...pfffff heb er letterlijk slapeloze nachten van. Ik heb begrepen dat als je je amandelen laat weghalen je minder kans hebt op een (bacteriele) keelonsteking...maar op latere leeftijd weghalen heeft weer andere risico's (ben 30+) Wie heeft ook op latere leeftijd zn amandelen weg laten halen...had je verl napijn? Klopt het dat je Minder snel een keelontsteking krijgt...hoe was je algehele gezondheid daarna? Pfff voel me gewoon futloos
mijn amandelen zijn verwijderd toen ik 21 was. het herstellen duurt wat langer (2 weken bij mij) en het doet veel meer pijn.. echt ik zat huilend op de grond omdat de pijn zo erg was en doorstraalde naar mijn oren en ik heb een hoge pijngrens. ik kon niks eten en ben 10 kilo afgevallen in die 2 weken (wel weer aangekomen daarna) maarr! ik ben sinds die tijd zo goed als nooit meer ziek. terwijl ik daarvoor constant verkouden was en heel vaak keelontsteking had. dus het is het voor mij waard geweest
12 jaar geleden had ik binnen twee jaar de een naar de andere keelonstekingen en eigenlijk jaren al heel snel keelpijn. (was toen 27) de tweede winter was mijn weerstand zo laag dat ik elk virusje meepikte en na weer een infectie eerst maar eens 14 dagen thuis moest blijven van de huisarts en naar de kno arts verwezen. Mijn amandelen waren niet heel groot maar wel flink ontstoken/vies. Geopereerd. 1 nachtje in het ziekenhuis blijven omdat je als volwassene meer kans hebt op nabloedingen. Dagen erna wel veel pijn en alleen maar vloeibaar gegeten, na 14 dagen kon ik weer gewoon eten en werken. daarna heb ik nog maar 1 keer een bacteriele onsteking gehad en een keer een virale onsteking en tussendoor geen keelpijn meer!! conclusie, pijn na de operatie is best naar maar ik ben heel blij dat ze er uit zijn
Pff, ik ben dus ook aan het twijfelen. Mijn amandelen zijn vroeger geknipt maar teruggegroeid. En ik heb dus echt minimaal 3x per jaar mijn amandelen ontstoken waarbij ik dus de hele dag aan de thee met honing en waterijsjes zit. 1x per jaar is het echt dramatisch en krijg ik antibiotica. Ik word er echt moe van maar ben best wel bang om ze te laten knippen, vooral omdat er ook nog eens twee kindjes rondlopen.... Misschien moet ik het maar in de zomervakantie laten doen als lief thuis is.... Ik ontkom er denk ik niet meer al te lang aan... Dus ik lees mee! Maakt het nog wat uit wanneer de laatste keer is wanneer je amandelen zijn ontstoken? Is bij mij nu 3 maanden geleden de laatste keer.
Ik ben ook erg bang voor de napijn maar aan de andere kant heb ik altijd zoveel pijn wanneer ik een keelontsteking heb dat ik dan ook letterlijk heel de nacht huilend op de grond zit. Nu denk ik 1x flinke pijn en daarna hopelijk ervanaf zijn. Wil ook graag weten lang geleden jullie geopereerd zijn en hoe vaak je daarna een keelontsteking ofzo hebt gehad
Ik heb mijn keelamandelen ook weg laten halen op latere leeftijd. Had continue keelontsteking, kon dan niet eens meer slikken en was daar erg ziek van. Na het verwijderen nog wel eens wat keelpijn gehad bij verkoudheid maar nooit meer keelonsteking. Ik heb wel last gehad van de narcose maar dat is meer persoonsgebonden denk ik. Verder kan ik het je alleen maar aanraden!
Ik was 18, had al 3 maanden keelontstekingen met heel veel pijn en abcessen tot diep in mijn keel. Vond de operatie en napijn wel te doen, daarna nooit meer keelontsteking gehad gelukkig! Ben een week of 2 aan het herstellen geweest, maar toen was ik dus al 2 maanden doodziek in woog nog iets van 45 kilo ofzo 😳
Is het dan ook zo dat je minder vaak een verstopte/lopende neus hebt en minder vaak verkouden bent? Worden je neusamandelen ook weggehaald if alleen als daar een andere reden voor is..bijvoorbeeld veel snurken ofzo?
Nsusamandelen had ik al niet meer Keelamandelen hebben bij mij geen invloed op verkoudheid gehad, alleen op m'n keel.
Hier de eerste keer toen ik ongeveer 18 was. Alleen ze knippen niet maar ze pellen met de consequentie dat ze terug kunnen groeien. Dit is bij mij gebeurt aan 1 kant toen ik ong 21 was nogmaals laten pellen en nu al 4 jaar amper last van. Ja het doet ontzettend zeer maar ik vind het dit pijn waard. Elke maand keelontsteking is vele malen erger. Succes!
Je neusamandelen heb je niet meer op deze leeftijd die verdwijnen na mate je ouder word. Er is maar een enkeling die ze wel heeft.
Ik heb twee weken echt helse pijn gehad, heb huilend op de grond gezeten omdat ik van gekkigheid niet meer wist wat ik moest doen. Als ik terug denk aan die twee weken dan krijg ik serieus nog kippenvel en dan zou ik zeggen nooit doen. Maar ook ik heb sinds die tijd nooit meer keelontsteking oid gehad. Af en toe een snotterbel maar meer ook niet!
Ik weet nog dat het gedaan is bij mijn zus, die was toen ook in de 20 ergens. Veel pijn en nabloeding gehad zodat ze nog een keer geopereerd moest worden. Na die 2 keer narcose dus wel lange tijd nodig gehad om op te knappen en lang veel pijn gehad. Maar het heeft wel resultaat gehad.
Mijn amandelen zijn eind december verwijderd. Het is pijnlijk ja en ruime week doorbijten. Maar wat een genot dat die krengen eruit zijn! De pijn van het verwijderen weegt op tegen alle ellende die ik ervan had. Krijg ook sinds de verwijdering te horen dat ik er goed uit zie. Voel me ook veel beter, de krengen waren chronisch ontstoken en ik had veel last van amandelstenen... Behh stond vreselijk uit mijn mond daardoor. Ging steeds meet pererpunt en kauwgom eten waardoor weer last kreeg van zuurbranden. Succes!
Dit dus, ik ben blij dat ik het gedaan heb, maar deed wel veel pijn! Bij mij zijn ze op mijn 23e 'geknipt'
Hier een positieve ervaring...ik heb op mijn 25e mijn amandelen laten verwijderen. Voor de operatie heb ik gevraagd of ik iets kon krijgen wat het spugen tegen zou gaan. Dit kon, ik kreeg een injectie, daarom heb ik na de operatie niet gespuugd, dit scheelde al wel denk ik. Ik werd wel wakker met keelpijn, maar ik vond het in het niet vallen bij de pijn die ik had bij een keelontsteking. Ik heb nooit meer een keelontsteking gehad sindsdien en heb geen dag spijt ervan gehad dat ik ze heb laten knippen.
Ik schijn een forse bloeding tijdens de ok te hebben gehad maar heb helemaal niet hoeven te spugen. Helaas duurde de wondgenezing wel langer en daar ik geen NSAID's mag hebben veel last gehad van zenuwpijn richting mijn oor. Het blijft hoe dan ook een pijnlijke bedoening. Maar meer dan de moeite waard!
Oke laat ik beginnen met dat het het waard was Ik was 24 toen mijn keelamandelen geknipt werden dat is nu 5 jaar geleden. Viel zwaar tegen en idd 2 weken echt veel pijn (vond het te vergelijken met de ergste dag van de keelonsteking) Je kijkt uit naar de tijden van de pijnstilling maar daarna nooit meer last gehad dus al 5 jaar en 1 keer keelontsteking gehad en dit was zonder antibiotica zo weer over. Dus echt ben er erg blij mee maar die 2 weken waren zwaar
Hier was ik 18. Altijd keelontstekingen, niet normaal. Operatie viel tegen en heb ook 2 week behoorlijk pijn gehad (vooral na het drinken van ananassap wat in mijn fruitmandje zat. auwie, niet doen dus> straalde uit naar oren) Veel afgevallen ook. Maaaarrrr: Het was het waard. Die keelontstekingen zijn veel erger. Dit is gewoon een periode flink doorbijten. (en veel opgeloste paracetamol drinken en augurken eten, kreeg ik als tip uit ziekenhuis. het zuur wat daarin zit verdoofd (in tegenstelling dus tot de ananassap)