amandelen knippen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamavanukkie, 29 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    onze man is volgende week aan de beurt voor neus en keel, hoe waren bij jullie de ervaringen met na de operatie? hoe snel waren ze er weer boven op?

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb alleen maar ervaring met neusmandelen maar daarvan was ze snel hersteld

3. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    keelamandelen hebben ze echt wel veel last van !
    hier was dochterlief pas na een week er echt pas weer bovenop
    wel wou ze gauw alweer eten !
    ik zou zeggen ijsjes in slaan
    want slikken doet echt heel veel pijn en met ijsjes doet het minder pijn

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik heb geen ervaring met de amandelen maar wel met een operatie ;) mijn zoon is 3 weken geleden geopereerd, zijn voortandjes er uit getrokken na een val. Ze worden heel goed voorbereid, en de ouders ook. Mijn zoon is heel rustig de narcose in gegaan (de meeste kinderen hebben nog spiertrekkingen voor het in slaap vallen, schoppen en slaan) mijn zoon ging gewoon rustig slapen. Ik was er bij als moeder, toen mijn zoon akker werd ben ik opgehaald en naar de uitslaapkamer gebracht, daar ook veel aandacht voor mijn zoon! zat 1 van de verpleging bij zijn bedje, mijn zoon had alweer grote verhalen over brandweren haha. Terug op zaal is het afwachten of ze gaan overgeven, mijn zoon helaas wel en er werd pas laat ingegrepen is mijn mening, hij hieldt niks binnen nl en half 8 's avonds aan het infuus gelegd en toen werd het weer goed! 22 uur pas thuis dus... 's nachts goed geslapen en de volgende dag was hij er alweer! de dag er op wou hij weer naar school. Kinderen zijn echt heel snel weer ter been, echt onvoorstelbaar. Geen napijn gehad, heb de zetpillen van het ziekenhuis niet gebruikt thuis, liggen nog in het doosje in de kast. Ik hoor over amandelen dat de kinderen ook weer snel ter been zijn! mijn zoon was er ook zomaar weer. Sterkte er mee! leuk is het niet maar blijf als ouder rustig is mijn advies.

5. Confidence

Confidence Fanatiek lid

5 jul 2009
    1.024
    0
    0
    Keelamandelen verwijderen is idd een ander verhaal.
    Ons zoontje werd huilend wakker uit de narcose.
    Had pijn en was een hele tijd ontroostbaar.
    Het heeft ook hier een week geduurt voordat hij zich weer
    Een beetje goed voelde.
    Je ziet wel echt iedere dag iets van verbetering.
    Het enige wat ze dan nidig hebben is ijs, veel drinken en
    Vooral alle liefde en aandacht van de ouders.
    Sterkte ermee

6. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Goed voorbereiden is het beste wat je kunt doen. Vraag aan de anesthesist een mondkapje voor mee naar huis te nemen. Kunnen jullie samen doktertje spelen. Ook een voorleesboekje van het ziekenhuis over hoe het allemaal gaat die dag is heel handig. Mijn dochter wist na tig keer voorlezen precies wat er allemaal zou gebeuren en dus werd ze nergens door verrast. Vergeet niet uit te leggen dat hij een infuusje in zijn handje heeft als ie wakker wordt. En let ook op dat ze er een beetje van dat stevige verband om doen, want ze trekken het er zo uit als het pijn doet en het zit maar met 1 pleistertje vast. Toen ze uit de OK kwam had ze veel pijn en moest ze heel hard huilen. Tip: trek een oude trui aan vanwege het bloed. Eenmaal weer op zaal heeft ze uren geslapen en moesten wij haar ieder kwartier een slokje ijswater geven. Dat ging allemaal prima. Bij thuiskomst kreeg ze een driftbui. Toen naar bed en 's nachts paar keer wakker geweest en laten drinken. Dagen erna ging prima. Lekker zachte dingetjes (fruit/groente knijpflesjes b.v., maar geen zuivel) laten eten de eerste paar dagen en na een week zijn ze weer de oude. Eerste 2 dagen even binnen houden ivm virussen/bacterien die gemeen toe kunnen slaan als ze nog zo'n wond in hun keeltje hebben. Succes volgende week.

7. Jetje87

Jetje87 Actief lid

9 jun 2011
    146
    0
    0
    Brabant
    Bij mijn dochter zijn ook de keel en neus amandelen geknipt...Ik vond toen ze uit de narcose kwam het wel erg heftig:O!! Het bloed verlies en het kokhalzen..Ik werd er zelf gewoon niet goed van (viel bijna flauw). Zoals als andere ook zeggen ze is er een week echt goed ziek van geweest! Daarna ging het gelukkig vlug wat beter:)

8. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Inderdaad het bijkomen uit de narcose is vervelend. Zolang je de pijnstilling volgens het schema geeft is het goed te doen.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    oh jee.. dochter is binnenkort ook aan de beurt..

10. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    google eens op "filmpjes operatie kind" ofzo, dan kan je leuke filmpjes vinden voor kinderen die onder narcose moeten, koekeloere heeft ook een aflevering hier over. Mijn zoon vond dit erg intresant en het wordt allemaal goed uitgelegd e.d. op de dag van de operatie zelf heeft hij 's ochtends nog een filmpje bekeken met mij, hij werd pas in de middag geholpen (ja het nuchter houden was een drama maar het is me gelukt haha)

11. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    de vriezer ligt vol met ijs, haha. zal blij zijn als het voorbij is, zoonlief heeft het alleen maar benauwd door die grote dingen, kan hij tenminste weer normaal ademen.

Deel Deze Pagina