griepprik

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door bengeltje86, 27 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    #1 bengeltje86, 27 sep 2012
    Laatst bewerkt: 27 sep 2012
    hallo lezers
    mijn zoontje krijg nu voor de 3de keer de griepprik
    nu was ik laatst bij consultatie bureau en zij was een beetje tja sacherijnig ofzo weet niet
    ze hoorde dat zoontje griepprik kreeg en ja volgens haar was het nooit bewezen dat het hielp en dat ze het zinloos vond om kinderen te prikken.
    zijn jullie het hier mee eens ? of

zoontje kreeg net oproep voor 8 oktober .

ps me zoontje krijg de prik vanwege iga en igg2 tekort en slik dagelijks antibiotica al 2 jaar nu en elk half jaar bloedprikken en controle kinderarts

2. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Waarom krijgt jullie kindje de griepprik, heeft hij een zwakke gezondheid??

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ben ik niet met haar eens.. ik neem aan dat je zoontje wel een reden heeft dat hij die prik krijgt?

4. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    me zoontje krijg de prik vanwege iga en igg2 tekort en slik dagelijks antibiotica al 2 jaar nu en elk half jaar bloedprikken en controle kinderarts

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Je kunt altijd nog even met jullie huisarts overleggen of het nog moet.

Die weet het vast.

Wij hebben vorig jaar ook een oproep gehad voor de griepprik. Dat was dus niet terecht want dat was alleen omdat hij ooit 1 keer naar zijn heupen heeft laten kijken toen hij 6maanden was.
    Dus toen stond hij in een systeem van kinderen die in het ziekenhuis waren geweest.

Bij ons was het dus niet nodig.

Maar weer even vragen of het nodig is kan geen kwaad.

Was het een arts die het tegen jullie zei op het CB?

6. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ja me zoontje moet hem dus wel halen omdat zijn weerstand zonder ab gewoon erg slecht is dan is die bijna elke 2 weken goed ziek

vandaar de ab de bloeduitslagen zijn allemaal nog niet goed

maarja cb zegt ja nooit bewezen dat die dingen helpen

cb die de overige spuiten geven de arts ja

zoontje heeft dus een afweer probleem hij maakt die stoffen amper aan en word elke half jaar geprikt om te zien of waardes verbeteren
    en de ene stijgt inimini en de andere daalt weer iets
    tot nu toe moet die met de ab kuur sowieso nog door gaan tot april volgend jaar.

ze zijn bang dat als hij na school gaat dat hij terug val krijg met ziek worden.

dus ik vind het wel nodig kinderarts toen ook en cb arts zeg dat die dingen nooit werken bij niemand is nog niet bewezen

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Mijn tante heeft een ernstige hartafwijking en die haalt ook elk jaar de prik.

Ze heeft nooit griep...en als ze ziek wordt is het lang zo heftig niet.

Ik zou dus gewoon de prik halen...het schaadt in elk geval niet.

8. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.658
    1.417
    113
    Ik haal de prik al een aantal jaar ivm medicatie en merk zeker wel,verschil, met prik bijna nooit ziek griep, en als ik wat oploop ben ik niet zo erg ziek, 1 jaar zonder gedaan en de hele winter lopen snuffen en kuchen en goed ziek geweest van de griep diverse keren dus ik zeg doen.

9. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Dit dus.. Ik zou het in jullie geval zeker doen.

10. Bri

Bri Niet meer actief

Of het in elk geval niet schaadt zou ik niet durven zeggen. Zoals ieder werkend middel kan ook de griepprik bijwerkingen hebben.

Maar je arts geeft je zoontje die prik niet zomaar. Iemand met ernstige afweerproblemen loopt serieuze risico's als die griep krijgt.
    Over de werkzaamheid bij kleine kinderen weet ik niks; mijn kinderen horen niet tot een risicogroep. Ikzelf wel (astma), en ik haal 'm ook elk jaar.

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou op de huisarts/kinderarts afgaan.
    Die heeft veel meer verstand van specifieke situaties.
    Het cb is best goed als er niet teveel aan de hand is, maar in dit soort gevallen zou ik eerder advies inwinnen bij iemand die er meer ervaring mee heeft..

De griepprik is wel een discussie tegenwoordig, de stoffen in de prik is altijd een voorspelling van de verwachte griep. Maar soms veranderd de griepsoort iets en helpt de prik minder. Al scheelt het vaak wel iets in de heftigheid..

12. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ja he duidelijk ik laat hem gewoon de griepprik halen
    ik had ook het idee dat hij dus als die ziek is minder heftig heeft
    als hij de prik en zijn medicatie niet krijg is die zo 2 a 3 week heel ziek met kans op opname.
    en nu met medicatie ook al heb die dat al 2 jaar ab dan is het minder heftig .

ga er wel vanuit dat ook de griepprik een rol mee speelt dat die minder ziek is .

ik laat hem toch de prik halen

bedankt voor de adviezen

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Voordeel van de griepprik is dat je weet dat hij werkt voor de griepvirussen die erin verwerkt zitten....

Nadeel is... Dat je niet zeker weet wat dat jaar de seizoensgriep zal worden. Zegmaar de specifieke variant. Dus het kan zijn dat je alsnog de griep krijgt. Maar dat is dan over het geheel genomen niet de variant waar je tegen geprikt bent. (Of een hele lichte variant daarvan)

Dus als je de griepprik haalt is hij sowieso beschermd tegen diverse griepvarianten.
    En als hij continu aan de AB zit is het geen gek idee om dus die prik te halen.

Althans... Z werd mij dat ooit uitgelegd toen ik werkte voor de fabrikant van de griepprik :)
    Die worden zomers al geproduceerd... Vandaar dat ze niet 100% zeker zijn van de juiste versie maar daar zijn natuurlijk wel allerlei voorspellingsmodellen voor.

14. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    bedankt voor de info

15. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Als hij een slechte weerstand heeft zou ik gewoon de prik gaan halen. Sinds ik zwanger ben geweest is mijn weerstand tegen griep en buikgriep verminderd. Ik kan op mijn werk een griepprik krijgen en doe dat bij voorkeur ook. Het is geen garantie, maar met een kind op de creche en werk in een ziekenhuis wil ik de risico's verkleinen.

16. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Ik krijg elk jaar de griepprik vanwege mijn astma maar nu kreeg mijn zoontje ook ineens de oproep. Mijn zoontje van bijna 2 heeft werkelijk waar nooit kenmerken gehad daarvan gelukkig. Maar vind het wel vreemd dat hij de oproep krijgt.

17. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Mijn zoontje heeft ook de oproep gehad. Hij heeft een hartafwijking.

18. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Mijn zoontje heeft hem vorig jaar ook gehad, oproep voor dit jaar is nog niet binnen maar zal nog wel komen.
    Hij heeft astmatische bronchitis en heeft dus puffers. Vorig jaar heb ik erg getwijfeld. Mijn nicht is kinderarts en die raadde het toch ook wel aan (Hij gaat ook naar het kdv en ik werk in het onderwijs dus neem ook van alles mee naar huis).
    Zoonlief is idd vorig jaar weinig ziek geweest, dus dit jaar krijgt hij toch ook weer de prik.

19. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    hier krijgt de oudste hem ook weer(hartafwijking)
    ze gaat sinds afgelopen week naar de psz dus komt ook meer in aanraking met virussen.

Deel Deze Pagina