zoontje slaat andere kinderen op peuterspeelzaal

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door wendyd, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyd

    wendyd Actief lid

    5 okt 2006
    159
    0
    0
    schiedam nederland
    ons zoontje van 2,5 jaar heeft wel eens de neiging om andere kindjes te slaan op de peuterspeelzaal. thuis doet hij dit ook wel eens dan ineens geeft hij een mep en zette zo,n gezicht op van het nag niet, maar ffe kijken hoe je reageert of hij lacht er om. hij krijgt er straf voor dan gaat jij voor een paar minuutjes naar de gang. thuis gaat het beter, maar hij zit sinds 3 weken op de peuterspeelzaal en heb al een paar keer van de leidster te horen gekregen dat hij straf heeft gehad omdat hij een kindje heeft geslagen. ik hoop dat dit een fase is en snel over zal gaan. groetjes wendy.
     
  2. ManonGJ

    ManonGJ Actief lid

    16 apr 2009
    206
    0
    0
    Barendrecht
    Hè dat is echt niet fijn om te horen denk ik. Ik hoop dat ze hem op de peuterzaal laten zien dat andere kindjes er verdrietig van worden en dat hij op een bepaald moment ook rekening met de andere kindjes gaat houden. Volgens mij is daar wel een bepaald ontwikkelmoment voor maar ik heb dat niet op scherp. Het moment dat ze rekening gaan houden met andermans gevoelens.

    Je vroeg niet om een tip dus eigenlijk ga ik nu ongevraagd een suggestie doen, ik hoop dat je dat ok vindt.

    Ik speel zelf met mijn dochtertje bij het naar bed brengen een soort rollenspel met haar knuffels. Heel vaak gaat het nergens over maar op de dagen dat er iets is gebeurd ofzo dan spelen we dat dus na.

    Ik laat haar dan zelf kiezen welke rol ze wil spelen en ik stuur haar daar af en toe ook een beetje in. Dan zou ik haar bijvoorbeeld de rol laten spelen van het verdrietige kindje en zou ik mezelf de rol van het kindje geven dat de klap uitdeelt en de rol van de peuterzaaljuf. Je kunt er dan wat mee oefenen en ik merk ook wel dat er hele verrassende reacties soms uitkomen.

    In ieder geval sterkte ermee!
     
  3. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.043
    4.239
    113
    Dat is niet leuk om te horen als moeder zijnde.

    Maar goed je geeft aan dat hij het thuis ook doet en op die manier zijn grens aan het uitproberen is. Want uit je beschrijving maak ik op dat hij wel laat zien dat hij weet dat het niet mag.

    Ik vermoed dat hij op dit moment ook even de kinderen en leidsters op de peuterspeelzaal aan het uitproberen is.
    Misschien kun je bespreken hoe je hem thuis straft zodat de straf op de peuterspeelzaal erop aan kan sluiten. (thuis op de gang peuterspeelzaal appart staan).


    Kylian heeft het nu met gooien hoor, hij weet dat hij niet mag gooien met spullen maar het toch doen en meteen daarna zelf al zeggen dat hij niet mag gooien.;)

    Groetjes Anita
     

Deel Deze Pagina