amandelen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door puckje, 13 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Ik vraag me het volgende af.

Emiel is heel vaak ziek. Heeft dan last van zijn keel. Wil (bijna) niet eten en drinken. Heeft koorts, deze week zelfs 3 dagen boven de 40 gr. HA heeft dinsdag een kuur voorgeschreven en vanaf vandaag gaat het beter met Emiel. Nu moet ik volgende week terugkomen en dan wil de HA kijken naar de keelamandelen van Emiel want daar ligt het probleem. Zijn keelamandelen waren deze week zo groot dat hij een heel klein gaatje over had waar zijn voedsel door moest.

Heeft iemand ervaring met het knippen van de keelamandelen? Vanaf wanneer doen ze dit? Ben er eigenlijk goed klaar mee zo langzamerhand. Het is nu om de haverklap dat Emiel ziek is. Ik begrijp best wel dat hij weerstand op moet bouwen maar als hij steeds ziek is eet hij ook niet veel en kan hij ook niet goed groeien.
    Gelukkig ontwikkelt Emiel zich wel goed en als hij niet ziek is eet hij als een bouwvakker en haalt de schade wel weer in maar toch.

Hoop dat iemand ervaring heeft.

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    mijn zus heeft het pas geleden bij mijn nichtje laten doen, die is nu 6. bij mijn neefje heeft ze het laten doen toen hij 2 was. mijn nichtje had alleen maar oorontstekingen en mijn neefje keelontstekingen. het heeft echt goed geholpen, mijn nichtje eet weer lekker en het gaat hartstikke goed.
    je kindje is nog jong, maar des te minder last zal hij hebben van de ingreep. je krijgt er echt een ander kind voor terug.

groetjes, Miranda

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik dacht dat ze het doen vanaf 2 jaar... maar dat zal wel weer per ziekenhuis verschillen. Hoe jonger, hoe minder last ze hebben van de ingreep maar het is wel een operatie onder volledige narcose en narcose geeft altijd risico's. Misschien dat ze daarom 2 zeggen ivm het lichaamsgewicht enzo.

4. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    MIjn zoon is 22 maanden en gaat de 23e onder het mes. Na iedere keer weer ziek te zijn geweest en 2 antibioticakuren verder was ik er ook klaar mee. MIjn huisarts vond het niet zo noodzakelijk om naar een kno arts te gaan. volgens hem zou de kno arts toch niks ondernemen. Ik wou er wel heen dus een verwijsbrief gekregen. BIj de kno arst stond ik na 5 min buiten om een afspraak voor een operatie aan keel en neus amandelen te plannen. Ik ben heel erg benieuwd hoe het erna zal zijn. Ik zal het hier nog even laten weten

Deel Deze Pagina