Amandelen...

Discussie in 'De lounge' gestart door MvS, 26 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Even een update! Heb eindelijk een datum: ik 'mag' 30 mei (!).
    18 juni gaan we op vakantie, dus ik hoop op een spoedig herstel ;) Ik laat tegen die tijd nog wel weten hoe het me mee- dan wel tegengevallen is......

2. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

ik was 19 en doe het zo weer. Geen pijn gehad, dankzij het pijnvrij-beleid van het ziekenhuis!

3. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Op verzoek heropend.

4. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Thanks Lotte :)

Wilde hier toch even updaten voor eventuele 'lotgenoten' ;)
    Afgelopen maandag was het zover: mijn amandelen gingen eruit! Ik was behoorlijk nerveus, maar gelukkig geven ze standaard een kalmeringstabletje - was geen overbodige luxe...
    Ik had de pech dat mijn infuus verkeerd geprikt was, waardoor in eerste instantie de narcosevloeistof in mijn hand liep ipv in mijn ader (= mijn grootste angst! Ik haaaaat naalden!), en mijn hele hand dik en pijnlijk werd. Daardoor moest ik dus op de operatietafel opnieuw worden geprikt, maar dat ging gelukkig goed, dus daarna was ik snel vertrokken.
    Na de operatie had ik, natuurlijk, pijn, maar het viel me nog best mee. Na een flinke plons ijswater moest ik jammer genoeg na een paar uur toch 2 keer enorm spugen. Er was blijkbaar erg veel bloed in mijn maag terechtgekomen, dus dat moest eruit... Heel naar! Toen ik voor de derde keer misselijk begon te worden heb ik gevraagd om iets om dat tegen te gaan en dat werkte gelukkig prima. Daarna heb ik het dus heel goed kunnen redden op paracetamol en met ijswater.
    Dinsdag mocht ik weer naar huis en 's morgens ging het eigenlijk best heel goed. Ik kon redelijk praten en de pijn was ook wel te doen. Helaas veranderde dat in de loop van de middag wel en werd de pijn toch aanzienlijk! Ik heb me maar rustig gehouden en niet meer zoveel gepraat.
    Gisteren ook nog behoorlijk lamlendig, mede doordat ik toch steeds meer begon te voelen dat ik al die tijd niets gegeten had. Heel rustig gehouden, zover dat lukte, en 's avonds mijn eerste beetje vla geprobeerd, wat best goed ging, maar na dat kleine beetje had ik daar ook wel genoeg van.
    Vanmorgen werd ik wakker met pijn, maar wel minder dan gisteren! Het voelt nu nog als een hele stevige keelontsteking. Vanmorgen me weer gewaagd aan vla (ging goed) en vanmiddag eens een gekookt eitje geprobeerd (ging ook goed!). Ook de lauwe bouillon smaakte prima, dus het begint er nu wel op te lijken dat ik een flinke sprong richting genezen aan het maken ben. Ik heb nu alleen ook een enorme druk op m'n oren, wat heel vervelend en pijnlijk is, maar dat gaat hopelijk ook snel over.

Al met al valt het me niet echt tegen, zeker niet na alle horror-verhalen die ik hier las :D Ik verwacht dus dat ik me tijdens/na het weekend al aanmerkelijk beter ga voelen, al blijf ik natuurlijk nog wel even met de paracetamol in de weer ;)

5. flower28

flower28 Actief lid

13 mei 2011
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoop voor je dat het vanaf nu ook echt beter gaat!

Mijn amandelen zijn er in februari eruit gehaald en het is ze enorm meegevallen en na 2 dagen geen pijnstilling meer nodig gehad. Ik at de dag na de operatie ook al weer gewoon brood :)
    Alleen na de operatie op de uitslaapkamer erg misselijk geweest en 2x bloed met stolsels overgegeven en daarna was het over, ben mn stem ook niet kwijt geweest verder.

Sterkte nog de komende dagen en hopelijk blijven de keelontstekingen weg! hier heb ik er tot nu toe nergens meer last van gehad....

Deel Deze Pagina