Amandelen???

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Woezel82, 22 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woezel82

Woezel82 Lid

5 jan 2010
    69
    0
    6
    Nederland
    Hallo iedereen,

Onze dochter van 2jaar en 2maand was al niet zo'n geweldige eter maar nu is het helemaal niks. Ze hoest nu ruim 3 week maar de huisarts hoort niks raars in haar longen. Ze snurkt, ook al een geruime tijd. En laatst moest ze lachen en toen zag ik echt knoepers van amandelen achter in haar keeltje. Ook verslikt ze zich vaak. Huisarts heeft ons door verwezen naar de kno arts en daar kunnen we 7juli terecht.

Herkent iemand dit bij hun kindje? Hebben ze daar wat aan gedaan? Onze dochter is niet bijzonder vaak ziek oid.

Wel heeft ze van baby af aan problemen met haar ontlasting waardoor ze nu zeker een jaar movicolon junior voor krijgt. Tussen dat en het eten zie ik wel verband, hoe voller haar buikje hoe minder honger natuurlijk....

Alvast bedankt voor het lezen!

2. Woezel82

Woezel82 Lid

5 jan 2010
    69
    0
    6
    Nederland
  3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier aten mijn twee oudste heel slecht, vaak een snotneus, inderdaad snurken, slaapapneu, veel de mond open.

Hier ging het om de neus en keelamandelen die uiteindelijk verwijderd zijn

4. Woezel82

Woezel82 Lid

5 jan 2010
    69
    0
    6
    Nederland
    Hoi, bedankt voor je reactie.

Hoe oud waren ze toen de amandelen verwijderd zijn? ik weet dat de artsen wat terughoudend zijn als ze zo jong zijn...

5. misa

misa Niet meer actief

Hier moeten wij met ons zoontje 8 juli naar de kno. Hij is 4,5 en heeft altijd al dikke amandelen gehad. Nooit echt ontstoken of met witte puntjes, maar wel altijd dik. Bijna dicht soms.
    Nu is mijn zoontje altijd al erg vermoeid geweest, hebben we de amandelen al meerdere malen laten na kijken bij de ha en ook snurkt hij. Hij ademt door de mond, heeft lang gekwijld en altijd slecht tot niet goed gegeten. Ook vaak verkouden (geweest).

Dus nu vond de ha het wel tijd worden om verdere stappen te ondernemen. En ik ben het daar nu ook echt mee eens. Ze zijn er niet meer snel mee tegenwoordig omdat het zichzelf kan herstellen geloof ik. Maar hij is nu 4,5 en houd vaak amper een schoolweek vol. Hij kan nog prima smiddags slapen en wordt altijd moe wakker.

Dus na een bloedtest bleek hij geen lime, geen pfeifer en geen eiwitten in zijn bloed te hebben. Dus nu naar de kno arts. Ben ook erg benieuwd!

Succes!

6. Woezel82

Woezel82 Lid

5 jan 2010
    69
    0
    6
    Nederland
    Dan lijkt het mij ook wel tijd worden om ze er uit te laten halen, vind het wel bijzonder dat de huisarts daar dan zo lang mee gewacht heeft.
    Hopelijk knapt je zoontje er van op! Op deze leeftijd moeten ze toch vol energie zitten :D
    Jij ook succes!

7. Stormy

Stormy Nieuw lid

9 nov 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon van net drie is afgelopen week geopereerd. Hij was niet echt vaak ziek maar zag wel altijd wit, at slecht en had last van slaapapneu. Drie weken geleden hebben we bij de huisarts een doorverwijzing gevraagd omdat wij met name de slaapapneu zorgelijk vonden. Huisarts vond het niet echt nodig. De KNO arts wel. Een week na het eerste bezoek aan de ziekenhuis is hij met spoed geopereerd omdat de amandelen zo groot waren.

Hij snurkt niet meer! En slaapt veel rustiger.

8. Woezel82

Woezel82 Lid

5 jan 2010
    69
    0
    6
    Nederland
    Fijn dat het geholpen heeft! Onze dochter is dus verder ook niet vaak ziek, toevallig afgelopen vrijdag koorts maar dat heeft ze vrijwel nooit. Of ik moet het niet weten want ik temp haar alleen als ik het echt nodig vind. En slaapapneu, dat is als de ademhaling soms stopt geloof ik? Dat heeft ze wel, en dan ineens weer een teug adem en dan gaat het weer even goed. Ze heeft wel vaak walletjes onder haar ogen en met het middagslaapje is ze zo vertrokken en slaapt makkelijk 3uur. Langer laat ik haar ook niet slapen. Het eten is de laatste 2 week een drama, ze wil gewoon echt niet. Lastig hoor, ze kan het ook nog niet goed aangeven....

9. Stormy

Stormy Nieuw lid

9 nov 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Slaapapneu is inderdaad dat de ademhaling soms stopt. Wat jij beschrijft had hij ook. Inderdaad lastig als ze zo klein is. Ik denk echt dat het een goed idee is om er een arts naar te laten kijken. Als de amandelen groot zijn is eten ook heel lastig en pijnlijk voor ze. Sterkte ermee!

10. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Bij ons zoontje gaan vrijdag z'n keel en neusamandelen eruit. Hij is wel vaak verkouden, maar niet met koorts. Heeft daar verder ook niet veel last van. Ze zijn wel mega groot en heeft ook ademstops en daarom gaan ze eruit.
    Ben heel benieuwd hoe het gaat. Zie er wel tegen op.

11. Woezel82

Woezel82 Lid

5 jan 2010
    69
    0
    6
    Nederland
    Kan me voorstellen dat je ertegen op ziet, succes vandaag!

Onze dochter heeft inmiddels keelontsteking, ontstoken amandelen. Ze heeft nu een kuur. Steeds koorts en niet willen eten of drinken....
    Arm meisje.

Deel Deze Pagina