gaatje in oren dicht laten groeien of niet?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door missb, 24 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missb

missb Lid

24 mei 2013
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    6 weken geleden gaatjes laten schieten bij mijn dochter.
    inmiddels twijfel ik nog steeds om 1 gaatje dicht te laten groeien en opnieuw te laten schieten.
    Naar mijn idee zitten ze niet super scheef en is het milimeter werk maar toch blijft het me dwars zitten.

wat is jullie menig?
    en wat is jullie ervaring met dicht laten groeien en opnieuw schieten?

20150624_185750.jpg

20150624_185735.jpg

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wil je het je dochter aandoen?

Als je er altijd spijt van gaat houden, tja, dan doen.

Hier is het gaatje (per ongeluk) dichtgegroeid en later opnieuw geschoten (4 maanden later - zodat we zeker wisten dat het helemaal goed genezen was, ook dat deel dat we niet konden zien). Dat was verder helemaal prima.

Maarja, gaat het nu wél goed? En nogmaals: is het het waard voor je dochter? (hier waren het toch wel drama's - hoe graag ze het ook wilden!)

3. missb

missb Lid

24 mei 2013
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoelang had jou dochter toen de gaatjes?
    ik ben ook bang dat ze misschien niet meer dicht groeien....

4. jongmam

jongmam Bekend lid

17 jul 2009
    816
    177
    43
    Vrouw
    Verzorgende-IG
    Ik zou het persoonlijk niet doen.

5. Dit valt erg mee hoor..
    Ik kwam er laatst tegen op fb nou nou
    En die moeder was er toch blij mee.. ze zaten mega scheef

6. Sugartje

Sugartje Niet meer actief

Ik vind het zeker niet storend, als je het niet gezegt had, had ik het niet gezien

7. nov2001

nov2001 Lid

22 jun 2012
    9
    0
    0
    oss
    Laten zitten!

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Ik zou het laten zitten, een van mijn gaatjes zit veel schever, maar daar merk ik niks van hoor, met oorbellem erin valt het ook niet op.

9. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Ik zie op de foto niet eens welke er dan scheef zou zitten??
    En nee ik zou het je dochter echt zéker niet aandoen om het nog een keer te laten schieten. Vooral niet omdat JIJ vindt dat het een kléin beetje scheef zit. Arme meid haha.

10. penseel

penseel Niet meer actief

Beide zijn wat dicht tegen de rand aan. Beide iets meer in het midden moeten zitten.

En de bovenste lijkt het scheefst.

11. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Lekker zo laten. Valt amper op ;)
    Mijn gaatjes zitten ook scheef, maar alleen mijn moeder en ik zien dit. Niemand die er op gaat letten.

12. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Het valt mij niet op, hoor. Dus ik zou het lekker zo laten zitten.

13. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zie wat je bedoelt, zou me daar ook aan storen. Of ik het echt dicht zou laten groeien weet ik dan weer niet, want wat hier ook gezegd is is natuurlijk wel waar; het valt wss niemand anders op.

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    2 maanden volgens mij. En toen waren ze écht nog met 2 uurtjes dicht... We hadden toen al 2 x ze 'doorgeprikt' maar de 3e keer kwamen we er pas na een nacht slapen achter. Toen konden we het écht niet meer doorgeprikt krijgen.

15. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Meestal groeien ze het eerste jaar nog snel dicht.

Maar wat belangrijker is, dan ongelijk zitten op het oor is hoe ze zitten als je recht naar je dochter kijkt. Oren zijn nooit helemaal hetzelfde en bij twee echt verschillende oren kijk ik bij het schieten naar hoe de gaatjes tov van het gezicht zitten.

Niemand kijkt naar twee oren om te vergelijken hoe de gaatjes zitten, maar als je iemand aankijkt en de gaatjes zitten ongelijk valt het wel op.

Verder groeien de oren natuurlijk nog. Dus grote kans dat de gaatjes uiteindelijk nog anders uit gaan komen en dus weer niet recht zitten.

Ik zou het dus niet doen. Het is zo'n minimaal verschil..

16. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Niet om flauw te doen, maar wie kijkt er nu vanuit dit perspectief naar de twee oorlellen van je dochter?

Verder, als je goed kijkt naar oren zul je waarschijnlijk zien dat er subtiele verschillen zitten tussen de oren zelf. De linker oorlel van je dochter is losser dan de rechter. Het stukje huid tussen de binnenkant van de oorschelp en ht stukje waar haar lelletje ophoudt en haar hals begint is een stukje korter dam bij haar rechteroor. Kortom: hoe recht ze ook zitten, helemaal symmetrisch wordt het niet.

Niet opnieuw laten doen dus.

17. missb

missb Lid

24 mei 2013
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat haar linker oorlel losser is dan haar rechter oorlel is mij nooit opgevallen haha ;) Maar je hebt gelijk hoor ;)

Hetgeen wat mij stoort is dat het gaatje in haar rechter oor verder van haar gezicht afstaat dan het gaatje in haar linker oor.

Bedankt voor je reactie! :)

18. missb

missb Lid

24 mei 2013
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haar ene oor staat inderdaad iets meer van haar hoofd af. Als je van voren in haar gezicht kijkt zitten de oorbellen recht.
    Dan zal het inderdaad daardoor komen.
    Het is misschien ook meer doordat ik het weet dat ze niet even dicht bij haar gezicht zitten.

19. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    De oorlellen van je dochter lijken ook redelijk "groot" ik vind het dus beter dat het wat lager geschoten is. Denk dat het hoger niet mooi is.

20. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Uit eigen ervaring zou ik zeggen, niet doen!

Ik heb 1 gaatje ook opnieuw geschoten, deze zat namelijk te dicht op het eerste gaatje. Echter heb ik wel een klein littekentje er aan over gehouden. Zou zonde zijn als je dochter op deze leeftijd al (onnodig) een littekentje krijgt.

Deel Deze Pagina