Amandelolie

Discussie in 'De lounge' gestart door RosyBrown, 23 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RosyBrown

RosyBrown Actief lid

20 jun 2018
    286
    157
    43
    Vrouw
    Hi dames,

Ik ben op zoek naar iemand die bekend is met het gebruik van amandelolie. Ik heb namelijk een flesje amandelolie van mijn oma gekregen, in eerste instantie om op mijn zwangerschapsstriemen te doen na de bevalling (ik heb een 3-tal mini-striempjes, gelukkig geen grote dus ik hoef mijn buik niet helemaal in de olie te zetten!). Maar een maandje geleden heeft mijn zoontje een operatie ondergaan en hij heeft met zijn gezichtje verkeerd gelegen gedurende de operatie waardoor er wrijving is ontstaan en hij dus op elke wang een wond had. De ene wat groter dan de andere. Nu, een maand later, zijn de wondjes zo goed als genezen maar zijn er nog wel roze vlekken overgebleven. Ik zou het zo jammer vinden als hij littekens zou krijgen! Mijn oma raadde me aan om ook op die vlekken amandelolie te deppen.

Nu 2 vragen: werkt dit echt voor het herstel van de huid en tegen littekens?
    En wat ik ook wil weten: maakt amandelolie vlekken op kleding?

Bedankt!

2. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

31 jul 2013
    1.225
    1.262
    113
    Wij gebruikten bij de baby massage zoete amandelolie van Jacob hooy.
    Of amandelolie an sich tegen littekens werkt weet ik niet. Volgens mij is het vooral de massage die zorgt voor een betere doorbloeding waardoor het sneller/beter hersteld.

Wat betreft vlekken, dat doet amandel olie helaas ook. Als het in kleding zit moet je het goed wassen, ander krijg je echt zo’n muffe lucht. Maar volgens mij kreeg ik met alles op 60 graden wassen er gewoon weer uit. Ik deed wel altijd voor de zekerheid oude kleding aan.

RosyBrown vindt dit leuk.
  3. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Even over elke vorm van olie, het lijkt me niet wijs om het te smeren op huid waar de zon (hoe zwak dan ook) komt.

Ik heb me er iig een keer lelijk aan verbrand in de winter

RosyBrown, Ysabella en DastyQueen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina