amandelspijs als je zwanger bent

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door wendela, 5 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MrsP

MrsP Actief lid

14 okt 2011
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi.. na een avond vol met hormonen, is dit erg leuk!

Ik hou er niet zo van om een TS 'belachelijk' te maken, maar sommige vragen denk ik... neeeeehhh, dat je dat serieus vraagt! Hier dacht ik ook meteen aan Elleke.. hihi.. ;)

2. Pippamoi

Pippamoi Actief lid

28 jul 2013
    278
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Ik heb het al op zonder na te denken, maar ik vind het geen gekke vraag. Heb ooit zelf eens spijs gemaakt met de hand en het is inderdaad rauw ei met gemalen amandelen en suiker. Dat mengsel laat je een aantal opstijven in de koelkast. Dus van een echte ambachtelijk banketbakker zou ik het niet zo 1 2 3 weten of dat veilig is.

Veel de goedkopere spijsproducten zijn trouwens gemaakt met witte bonen ipv amandelen (in gevulde speculaas enzo) en ik kan me prima voorstellen dat daar gepasteuriseerde eieren ingaan (fabrieksbereiding). Maar TS, ik vind het geen gekke vraag hoor!

Overigens is mijn vuistregel 'als ze het in de supermarkt verkopen, zal het wel ok zijn'. Dit omdat producten in de supermarkt in een fabriek gemaakt worden en daar strenge regels zijn voor hygiëne en voedselveiligheid.

3. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel

En uit ervaring weet ik dat het niet altijd even 'veilig' is als het uit de fabriek komt.
    Ik heb zelf in een fabriek gewerkt waar men de regels ook niet altijd even nauw nam.
    En dit was maar frisdrank, zal maar even niet beginnen over bepaalde vleesverwerkende fabrieken.

Wat betreft de amandelspijs, gewoon eten, de amandelspijs bevat nooit echte rauwe eieren, het gaat nog in de oven ;)

4. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    zou de de echte Elleke nu willen op staan?? ;):p

5. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Dames, is het nou echt nodig zo door te blijven gaan?
    Voor nu graag weer het wederzijdse respect en on-topic!

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nou wist niet eens dat het met rauwe eieren gemaakt werd... Dus ts thanks!

7. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Je kan het gerust eten. Amandelspijs wordt inderdaad aangemaakt met rauw ei maar wordt daarna in bladerdeeg gerold en gaat dan de oven in.

Deel Deze Pagina