amandelsteentjes

Discussie in 'De lounge' gestart door Antje77, 29 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Onze zoon hoest, sinds een aantal weken, sporadisch, witte brokjes op. Zie foto. Het is elastisch.
    Op google vind ik het lijken op amandelsteentjes.
    Iemand bekend met amandelsteentjes? Lijkt dit er op of toch wat anders?

Het stinkt niet wat ze wel zeggen van amandelsteentjes.

Bijgevoegde bestanden:

2. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    eerder iets wat is blijven hangen in een holte van de amandelen.
    amandelstenen stinken VRESELIJK erg. heb ze helaas zelf. heel irritant. maar dit kan ook gewoon iets van het eten zijn wat is blijven hangen. misschien beetje verkouden en opgezette amandelen?

3. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Nee niet verkouden en zijn amandelen zien er perfect uit.
    Hij heeft deze brokjes nu ongeveer sinds een week of 6. Hoest wekelijks 1 of 2 keer zoiets op. Ziet er ook steeds hetzelfde uit.
    Als het etensresten zijn, dan zal het er toch steeds anders moeten uit zien?

4. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hm raar... anders gewoon keertje aan de huisarts vragen. misschien weet ie er iets mee :)

5. Manque

Manque Niet meer actief

Het lijkt wel op een amandelsteentje, maar zoals Beckje ook al zegt: amandelstenen stinken VRESELIJK. Ruik je ze ook niet als je ze stuk knijpt?

Ik heb er veel last van, ze kriebelen en doen soms zelfs pijn. Ik hoest er elke dag wel 1 op, en op sommige dagen wel 10. Ze komen vooral los als ik veel gepraat heb of wanneer ik hoest of zing. Ben er mee naar de dokter geweest, maar de klachten waren niet erg genoeg om iets mee te doen.

6. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Huisarts dacht aan amandelsteentjes, veroorzaakt door hooikoorts i.v.m. ook vermoeidheidsklachten. Echter heeft hij geen hooikoorts.
    Onlangs controle gehad bij de kinderarts en voor haar was het een raadsel.

Het stinkt ook niet als ik het open maak. Als ik het open valt het uiteen als hele kleine stukjes. Net zoals je deeg brokkelt.
    Van de week rook het wel lichtelijk, maar vreselijk stinken absoluut niet.

Zoon zegt dat hij het in zijn keel voelt zitten en met hoesten eruit komt, maar soms blijft zitten.

7. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    heel raar, misschien toch een inimini verkoudheid waar je niet veel van merkt, maar wat toch misschien iets teweegbrengt daar... hier is er ook geen oorzaak voor. erg irritant

8. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Kan je de steentjes bij jullie zien op de amandelen? Als het zichtbaar is zou ik kunnen vragen of de KNO arts er naar kijkt om uit te sluiten of het dat wel of niet is.

9. Manque

Manque Niet meer actief

Ik kan ze nooit zien zitten, ze zitten heel diep. Ik zie online ook wel eens tips van hoe je ze kunt weghalen met een watten staafje (wat volgens mij ook wel gevaarlijk kan zijn), maar mij lukt dat echt niet, zo diep zit dat spul.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb wel eens amandelsteentjes gehad, in mijn geknipte amandelen, knap hè? ;) Heb ze er met een tandenstoker uitgewipt, want ik voelde ze dus wel zitten. Ze stonken wel een beetje maar niet heel extreem.

11. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    he? oei en ik zat al te overwegen om ze te laten knippen om die reden. laat maar haha. hier haal ik ze er met een lange nagel uit of wattenstaaf. is niet gevaarlijk. kan soms wat bloeden zelfs, maar dat kan geen kwaad. maar bij een kind zou ik het lekker laten en evt lekker laten spoelen met mond water als het kind oud genoeg is daarvoor.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nou ik heb het maar een paar keer gehad. Mijn amandelen zijn er geloof ik met 2 jaar uitgegaan, geen idee of ik toen meer last had van amandelsteentjes ;)

Deel Deze Pagina