Hoi allemaal, Ik ben zwanger van de 2e en ook deze keer weer wordt het een zoektocht naar een leuke naam die in het engels én in het nederlands vrijwel hetzelfde is uit te spreken en ook makkelijk is uit te spreken. Mijn vriend is namelijk engels (brits) en voor mijn ouders moet het ook normaal in het Nederlands uit te spreken zijn. Onze eerste heet dus Benjamin George. Namen die sowieso afvallen zijn: William, George, Peter/Pete, Liam ook namen die "amerikaans" zijn vallen direct af, daar hebben we allebei niet zoveel mee (Tyler, Hunter, Sean, etc) We weten trouwens nog niet of het een jongen of een meisje wordt...zucht, keuzes keuzes... Mijn eigen voorkeuren op het moment zijn: Lucas (maar wordt al snel Luke/Luuk) Noah Aidan 2e naam/doopnaam wordt hoogstwaarschijnlijk Joseph als het een jongen is. Achternaam is brits en begint met een R, dus voornamen met een R vallen eigenlijk ook af. voor meisjes is mijn voorkeur: Noa Elisabeth (en dan Liz of Lisa) Emma (sophie, amy, katy en isobel vallen al af, omdat er al nichtjes met die namen zijn) 2e naam wordt waarschijnlijk Lynne, of Elisabeth Lynne als we niet voor Elisabeth als 1e keus gaan, naar beide oma's. Dussss.....ideeën dames?
Jonathan Nathan Casper Oliver Alexander Arthur Daniel Christian Sebastian Louis Julia Olivia Lily Ava Josephine Louise
Een zoon: Aaron / Aron Abel Adam Alexander Anthony Arthur Casper, Caspar Christopher Daniel David Eric Felix Isaac Jonathan Kai / Kaj Levin Loran Lucas Lucian Maxmilian, Maxwell Nathan Nathan Noah Oscar Owen Philip Quinten Sam, Sem Samuel Sebastian Silvester Simon Thom / Tom Thomas Tim Tobiah Tobias Tobin Victor Een dochter: Alexandra Alice Anna Arianna Carmen Charlotte Chloe Ella Emily Emma Eva, Eve Evelyn Hannah Helene Iris, Isis Josephine Kaia Lauren Lila / Lyla / Laila / Leila Lilian Lisa Lissa / Lyssa Lora, Lore Loria Madeline Mae / May Maia / Maya / Maja Megan Mia Natalie Nella Nessa, Nissa Nora / Norah Olivia Sarah Zoe / Zoey
Callum Daniel Dean Gabriel Mitch Julian Oliver Michael Thomas Alexander Ella Fiona Ava Abigail Flynn Maya Zoe Amber Liv Poppy Tatum Jade
hallo ik vind zelf van de namen die je noemde aiden wel erg mooi. Mijn zoontje heet namelijk Aidin. haha en voor een meisje en jongentje vind ik noah ook erg mooi. Mischien vind je dit ook mooi: Shannon logan haha zoveel namen heb ik niet. maar mischien vind je ze mooi
Bedankt voor alle reacties dames Ik vind Jonah ook wel erg leuk Ik zie er ook nog steeds veel namen tussen staan die dus in het nederlands en engels heel anders klinken en uitgesproken worden, en dat is dus nou juist niet de bedoeling. Bv, Gabriel is heel verschillend (uk: 'Geey'brie'el; nl: Gaa'brie'el) Liv vind ik ook wel wat hebben. En Owen. Sem is ook leuk, maar in nederland zó veel voorkomend. Nora is ook erg leuk, maar helaas heet een nichtje ook al zo Nu nog met mijn vriend bekijken. Die vind Noah en Aidan helemaal niks
Is dit wat : Mia Zinnia Stella Freya Flora Orla Loïs Alice Ismay Scarlett Megan Doris Vivian - Vivienne Vincent Edgar Tarquin Winston Nolan Marcus Arlow Morris Elliott Landon Morgan Quinten
Christopher, Oliver, Rhys, Charlie (Charles). - Elena, Lily, Nyah, Genevieve, Elora. Wij zijn ook op zoek naar een Britse naam. Ik denk dat je drie keuzes kunt maken. 1. Inderdaad een naam die redelijk hetzelfde klinkt in beide talen: Oliver bijv. 2. Gaan voor de Nederlandse uitspraak; Sarah bijv. en ze in GB ze de Engelse uitspraak laten zeggen 3. Of zoals mijn moeder heeft gedaan; die de Engelse uitspraak heeft gekozen en de Nederlanders moeten dat maar leren Iedereen kent mij en weet dat mijn naam op z'n Engels moet worden uitgesproken. Alleen bij de huisarts of andere instanties krijg ik de Nederlandse uitspraak te horen. En als ik mij voorstel is er altijd een begin van een gesprek omdat mensen het verhaal willen weten. Succes met kiezen
Emmily Kathryn Victoria, of niet vanwege het koningshuis. Staat wel op onze lijst ookal is mijn man Brits. Vivian/Lillian Jamie Sebastian Olliver Kian Brian Ayden
Ik denk dat we er voor een meisje uit zijn Voor een jongen is het nog een twijfelgevalletje tussen 2 namen. ik zet de uiteindelijk keus hier niet bij, ivm meelezers, maar de meisjesnaam is wel naar voren gekomen dankzij dit topic Dus bedankt!
Mijn eigen zoon gaat James heten (vernoemd naar Jim Morrison), en voor een meisje had ik Sioux (uitspraak net als Sue) in gedachten. Eventueel Siouxsie, klinkt als Suzie. Vind het zelf supermooi, chique, lief en sophisticated. edit: zie net pas je vorige berichtje, sorry!
haha wij hadden Jack bedacht omdat het kort en stoer is en in bijna alle landen makkelijk uit te spreken.
Sean is van oorsprong een Gallische/ Ierse naam en niet Amerikaans hij wordt ook vaak als Shaun of Shawn geschreven. Maar als je er een Amerikaanse associatie bij hebt moet je m idd laten afvallen. Ik vind Noa/ Noach wel mooi misschien vind je Noel/ Noelle/ Noelly ook mooi? Zit een beetje in dezelfde buurt