digitale camera

Discussie in 'De lounge' gestart door Wondertje, 26 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wondertje

Wondertje Fanatiek lid

7 mei 2006
    1.167
    0
    0
    zuid holland
    hallo dames,

ik wil met de kleine in aantocht een nieuwe digitale camera aanschaffen!
    maar weet niet zo goed welke.
    heeft er iemand tips voor mij.
    ben wel een amateur maar maak nu al wel veel fotó's dus ook niet heel erg amateur. (snap je?)
    Heb nu de kodak v610 op het oog maar heb geen idee of het wat is
    andere merken cameras zijn ook welkom ben niet merk gebonden!

2. Niet meer actief

Hoi ik heb er 1 op marktplaats gekocht merk Nytech. Hele goed merk.
    Een uitgave van Liddle. Ze zijn niet duur. Maar echt goed. Ik hoop dat je er wat aan hebt he. Groeten jennie72

3. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Als ik dat soort dingen ga kopen kijk ik altijd op http://www.kieskeurig.nl/.
    Daar kun je lezen wat anderen er van vonden. Je kunt dan ook meteen de prijzen vergelijken van de winkel met een internet winkel.

Lotte.

4. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ik heb een Sony DSC W-40. Afgelopen zomer gekocht en bevalt mij uitstekend. Goede scherpe foto's en gemakkelijk in gebruik.

5. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    De tip die Lotte gaf is inderdaad echt aan te raden. Zo kwam ik de camera die ik heb gekocht op het spoor. Hij is goed betaalbaar, veel optiemogelijkheden, supergemakkelijk in gebruik, heel erg scherpe fot's, je kan handmatig en automatisch instellen, enzovoort, enzovoort. Ideaal voor een beginner die eigenlijk geen beginner meer is.

Ik heb het over de Fuji finepix S5600.

Echt een geweldig ding!

6. Wondertje

Wondertje Fanatiek lid

7 mei 2006
    1.167
    0
    0
    zuid holland
    ik heb inderdaad daar ook gekeken op kieskeurig maar ja toch twijfel ik nog zo omdat het best een hele uitgave is

7. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik heb een Sony Dsc-S600 en die is echt aan te raden... Snelle sluitertijd en goede foto's. De sluitertijd is echt belangrijk, de eerste die ik had was heel sloom, dan was het moment vaak alweg. Ook belangrijk, deze is zo zuinig met batterijen dat ik er zelf geen oplaadbare in heb!

8. Wondertje

Wondertje Fanatiek lid

7 mei 2006
    1.167
    0
    0
    zuid holland
    ja inderdaad ik wil een snelle sluitertijd maar hoe zie je dat dan op een site als kieskeurig

9. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Geen idee, ik heb deze gekregen bij de verlenging van mijn gsm-abonnement, maar ben er echt happy mee. Kost volgens mij 200 euro in de winkel. De vorige die ik had was van de Lidl en die had geen snelle sluitertijd.

10. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    O, was ik nog vergeten te zeggen. Die camera die ik heb was ook uitgeroepen tot beste camera prijs-kwaliteit in een vakblad voor fotografie afgelopen jaar!

11. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ik heb een canon eos 350D en een canon digital ixus, en ik kan beide aanraden! ;)

12. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Wij hebben een Fuji E900. Echt een handige goede camera!

13. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ja, die canon eos 350D wilde ik ook, maar dat liet mijn budget niet echt toe, helaas.

14. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    ik heb een sony cybershot dsc-W7...
    veel pixels, scherpe foto's groot lcd scherm en snel

15. Wondertje

Wondertje Fanatiek lid

7 mei 2006
    1.167
    0
    0
    zuid holland
    fijn dat jullie allemaal reageren kan ik een beetje op jullie ervaring afgaan tenslotte kun je het beter van iemand met ervaring horen dan uit het niets iets kiezen

16. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Als je echt een goede camera wilt, zou ik voor een digitale spiegelreflex gaan. Maar die zijn wel aan de prijs.
    Wij hebben een Nikon D70, heerlijk toestel!

17. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb een van olympus en hij maakt super scherpe foto's!
    Het is een mooi klein model en heet heeft een oplaadbare li-ion batterij erin dus geen gekloot met batterijen.

18. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    wij hebben de canon eos 300D digital, echt een super camera!
    je kan heb zelf ook helemaal uitbreiden met andere lenzen erop, geweldig!
    succes met de keuze maken!

19. janice

janice Actief lid

14 mei 2006
    420
    0
    0
    Heb even gezocht op de camera die je noemt, om te kijken naar wat voor soort camera je kijkt. Hier de link van tweakers (freaks, dus meestal wel nuttige tips) over deze camera.

Zelf hebben wij de Canon 350D maar dat is een ander soort camera (alleen al qua grootte).

Als je inderdaad een kleine camera zoekt waar je goed foto's mee kan maken zou ik anders kijken canon ixus. Die is lekker handzaam, past in je broekzak, en je kunt er goede foto's mee maken.

Het maakt niet alleen uit of je veel foto's maakt of weinig maar ook wat voor soort foto's. Maak je vooral van alles wat of alleen van bepaalde dingen. Dus het is van belang om van tevoren te bepalen wat wil je met de camera gaan doen, en waar en wanneer.

Wil je digitaal of (digitaal) spiegelreflex? Wat ga je met de foto's doen? Opslaan op de pc en daar af en toe bekijken of afdrukken en inplakken of sommige foto's vergroten? Dat is ook van belang.

Succes met het kiezen

20. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

wij hebben de Canon powershot A520. is een prima camera, Ik denk dat hij nu rond de 220 euro kost.

dingen waar je op moet letten bij het aanschaffen van een camera is
    het aantal; megapixels minimaal 4, 5 is beter maar direct duurder.
    beter oplaadbare batterijen nemen dan een oplaadpunt. Dit omdat je dan als je in de bergen bent of in een land waar andere stroomeisen gelden gewoon je batterijen kunt vervangen en niet hoeft te googelen met adapters. batterijen gaan vrij lang mee.

qua kosten moet je er rekening mee houden dat je eigenlijk altijd wel een grotere medicard moet aanscaffen omdat de meeste camera's standaard wat kleinere cards erbij hebben.

Deel Deze Pagina