Amateur - taarten of cakepops? Tips nodig!

Discussie in 'De lounge' gestart door Elvinia, 13 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Oh oke....;) maar het blijft een mooie taart. Vind het echt heel knap. Maar idd het is heel gaaf om te doen. Ik ben ook zo begonnen omdat ik allemaal van die mooie taarten zag en ik dacht dit wil ik ook kunnen. Dus heb me wat ingelezen het 1 en ander gekocht. En mijn eerste twee taarten voor mijn verjaardag gemaakt voor op het werk. Ze waren zo enthousiast dat ze het nu weer verwachten van mij. En het is echt super leuk om te doen maar kost wel veel tijd vind ik als je het naast je dagelijkse bezigheden moet doen. Als je een bedrijf er in hebt kun je je consenteren daar op is wel leuk lijkt me.

2. Saarr

Saarr Actief lid

29 jan 2011
    459
    0
    16
    Haha ik heb ook een tweeling en nog een ouder kindje, maar heb er echt niet de tijd voor, hoe doe jij dat zeg ?

3. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Ja dat vroeg ik me dus ook af. Ik doe alles hoofdzakelijk savonds. Na dat ik gewerkt heb en Noa op bed ligt. Maar met een eigen bedrijf zoals mamak kun je natuurlijk alles veel beter plannen als dat alleen je bezigheden zijn lijkt me.

4. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik ben noodzakerlijkerwijs zelf begonnen met taarten maken 3 jaar geleden omdat mijn dochter lactose-intolerant was en de ander koemelkeiwitallergie had. Gelukkig is zijn ze er beide overheen gegroeid en dat komt de smaak van de taarten wel ten goede ;). Ik maak niet zo vaak taarten alleen voor onze eigen verjaardagen.

Het kost heel veel tijd en het is ook best kostbaar. Een taart van de bakker of hema is goedkoper. Het zit hem mn in de ingrediënten. De aanschaf van materialen maakt het in het begin ook vrij prijzig ;).

Ik bestel mijn producten trouwens bij taartoutlet, zij zijn de goedkoopste van Nederland en ze zitten in de buurt zodat ik het zelf kan ophalen.

Ik gebruik biscuitdeeg voor de gewone taarten en moscovisch deeg voor stapeltaarten (dat is steviger).

Cakepops vind ik niet zo heel leuk om te maken, maar wel handig als traktatie ;) Je hoeft er echt niet persé een cakepopmaker voor te hebben. Je kan ook een luchtige cake bakken, die verkruimelen en daar balletjes van draaien.

Iemand vroeg trouwens hoe je het fondant aan elkaar maakt. Ik gebruik eetbare lijm.

Mijn taarten zijn niet supermooi maar wel lekker ;) Ach en de kids vinden ze mooi genoeg ;).

K3 taart voor mijn dochters 4e verjaardag en een Angry Birds taart voor mijn zoons 13e verjaardag

Bekijk bijlage 280329

Bekijk bijlage 280330

5. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Haha, idd waar ik de tijd vandaan haal... Dat moet ik ook nog even regelen:D
    Maar het lijkt me gewoon heel leuk en de eerste keer gaat het toch grandioos foit bij mij haha
    dus ik maak er gewoon een paar om ff te oefenen, en ach... Misschien komt het er ook wel helemaal niet van. Maar goed, dan heb ik ook eens een hobby, hoewel ik er idd toch niet aan toe ga komen... :D:D

Leuke taarten, napoleon!

Deel Deze Pagina