Amazones en bevallen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marlous, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlous

    Marlous Niet meer actief

    Je hoort wel eens die uitspraak: Als je paardrijd kun je moeilijk kinderen krijgen.
    Ik dacht dat dat altijd onzin was, maar nu heb ik een kennis van mij hierover gesproken en die zei dat ze tot de 7e maand in haar zwangerschap heeft doorgereden en toen bij de bevalling het kind moeilijk eruit geperst kreeg. Toen kreeg ze te horen dat ze zeker paard reed, aangezien de spieren daar nogal strak stonden. Zij zei toen tegen mij dat ik niet te lang moest blijven rijden, zoals zij, zodat die spieren de tijd krijgen te verslappen.Is dit waar, heeft iemand anders hier ervaring mee, en wanneer heeft het dan zin om te stoppen? Verslappen die spieren zo snel, of is het zowieso hopeloos als je paardrijd en zal je er toch last van hebben met bevallen?
     
  2. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    bij het paardrijden span je je bekkenbodem goed aan en die kan daardoor wel goed ontwikkeld zijn. Soms is hij daardoor zo stug dat je iets meer kans hebt op een knipje. Dit kun je echter met perineummassage-olie van Weleda een stuk verzachten
     
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.807
    32.714
    113
    Toen ik een onderzoek had bij de gynaecoloog zei ze tegen me dat ik sterk ontwikkelde bekkenbodemspieren had. Ik heb 8 jaar lang gereden, maar was toen al 2 jaar gestopt. Misschien is het toeval dat ik nog steeds sterke bekkenbodemspieren heb, maar anders heeft het iig geen zin om eerder te stoppen met paardrijden om die reden, want bij mij was het dan niet zo snel verslapt hoor.
     
  4. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Hoi hoi,

    Ik reed altijd fanatiek paard, op mijn draver.
    Maar toen ik 19 weken zwanger was, kon ik er ineens niet meer op :oops: . En deed elke stap die hij zette zeer.

    Ik ben toen gestopt.
    Maar heb een makkelijke bevalling gehad.
    Vanaf de eerste wee tot de geboorte 8uur.
    Ik was een klein beetje uitgescheurd, maar dat was echt klein.
    Ik heb wel geteld, 3x Perineum-olie gebruikt, maar dat beviel me niet.

    De VK. zei tegen mij, dat ze kon merken dat mijn bekkenbodemspier(en) sterk waren, want mijn dochter lag nog vrij hoog, tijdens de uitdrijving, en met 1 perwee was ze vrij diep ingedaald, dat haar haartjes te zien waren :oops: .

    Ik zou gaan vertrouwen op je lichaam.
    En anders ga je afbouwen met rijden..
    Eerst om de dag, dan 2 dagen er tussen etc.


    Maar wat ook helpt: Veel blijven lopen ( vooral tegen het eind van de zwangerschap!).

    Verder is bij mij op stal ook een vrouw, die stopte pas een week voordat ze beviel, en die had ook een makkelijke bevalling ( binnen 10uur.)
    En was niet ingescheurd..

    We rijden beide al meer dan 15 jaar paard, dus tjah ;) .
     
  5. Tessa1981

    Tessa1981 Bekend lid

    13 aug 2007
    592
    0
    0
    Ik heb een paard waar ik fanatiek mee rijd en mijn beste vriendin die 6 weken geleden bevallen is ook. Zij was 2 weken overtijd, heeft tot 3 weken voor de bevalling doorgereden. En zij heeft een prima bevalling gehad...

    Ik hoor ook van alle kanten dat die bekkenbodemspieren niet slapper worden als je niet meer rijd. Daar is het te kort voor, dus ik blijf lekker door kachelen totdat mijn lichaam het aangeeft...
     
  6. Robyn

    Robyn Bekend lid

    23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Dit was een van de redenen dat ik geen stuitbevalling mocht doen. Ik rij al 20 jaar paard en ik zou waarschijnlijk al meer moeite hebben met een normale bevalling. Dus een stuitbevalling was helemaal uitgesloten.
    Wel een voordeel is dat ik niet incontinent ben geworden tijdens de zwangerschap en erna.
     
  7. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    als je nog ff gedult hebt dan laat ik het jewel weten ;)

    Ik rijd ook zeker zo`n 20 jaar zeker 4x per week paard...Dus ik ben benieuwd of de "geleerden"gelijk zullen hebben
     
  8. PrisEnKids

    PrisEnKids Actief lid

    11 jul 2007
    393
    0
    0
    Thuismama
    Roosendaal
    Geen idee, ik stop altijd met rijden als ik 4 maanden zwanger ben...
    Deed zeer op een gegeven moment, plus de risico's voor je kindje worden groter :)
     
  9. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Je hebt idd meer kans op scheurtje of knip, maa rook sneller herstel en veel minder kans op incontinentie.
    Wat ik altijd begreep was dat de voordelen opwegen tegen de nadelen.

    Ik heb er iig niet speciaal last van gehad
     
  10. Danique

    Danique Bekend lid

    19 nov 2006
    572
    0
    0
    Ik heb ook een paard, die ik dagelijks reed en ik heb echt een makkie gehad qua bevalling! in een kwartier heb ik Danique eruit geperst zonder knip of scheur.
    Volgens mijn vk zit er ook een voordeel aan dat je wat sterkere buikspieren hebt, het gaat dan wat makkelijker met persen en dat bleek ook wel.
     
  11. moedergans

    moedergans Actief lid

    13 apr 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    bij m'n eerste zwangerschap voelde ik me na 4 maanden niet meer prettig in het zadel (evenwicht kwijt door andere bekkenstand) en ben toen gestopt. Daar voor had ik al 20 jaar fanatiek gereden.

    Ons zoontje bleef vrij hoog zitten bij het indalen.

    Ik had een super snelle bevalling van 4.5 uur

    Daarna heb ik nooit last gehad van incontinentie oid. ook voor m'n bevalling heb ik daar geen last van gehad. Misschien waren die sterke spieren daar in dus wel een voordeel.
     

Deel Deze Pagina