Amber Alert voor vermiste Emma en Jeffrey

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Bloempjelief, May 19, 2025 at 5:52 AM.

1. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,490
    12,031
    113
    Female
    Noord Brabant
    Tja, daar sta je dan met je grote bek. Vind dit ook wel heftig en onacceptabel.
    Bijzonder volk dat zo met elkaar omgaat.

Syane and Nefkens81 like this.
  2. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,077
    2,220
    113
    Brabant
    In jeugdzorg-land kan er maar zo moeilijk iets.
    Sinds de toeslagen affaire is er zo'n terughoudendheid bij rechters...

3. Kukido

Kukido Fanatiek lid

Jun 16, 2016
    2,377
    2,969
    113
    Ik vind het echt verschrikkelijk allemaal. Echt verschrikkelijk wat er met die kindertjes is gebeurd.

4. mamabri

mamabri Fanatiek lid

Aug 15, 2021
    3,364
    4,384
    113
    Female
    Dat was al voor de toeslagenaffaire zo. Ik heb een pleegdochter. Elke 4-6 weken kwam wel de pleegzorg begeleiding, maar de voogd zei steeds haar afspraken af. Die heb ik in 4 jaar tijd maar 2 x gezien, de eerste keer toen pleegdochter bij ons kwam wonen en de laatste x vlak voor ze volwassen werd . Echt superschandalig ! Want in principe was de voogd verantwoordelijk en zij moest eigenlijk akkoord geven op bepaalde zaken. Zo mochten wij officieel geen toestemming geven voor zaken als school en operatie. Dat deden we wel, maar mocht niet

uiteraard hadden wij geen kwaad in de zin, maar er was nauwelijks controle op. En ja; dan komt pleegzorg wel, maar voor hetzelfde geld voelt pleegkind zich bedreigd en durft niks te zeggen.

Wij hebben er dus geen goed woord voor over

5. Kukido

Kukido Fanatiek lid

Jun 16, 2016
    2,377
    2,969
    113
    #185 Kukido, May 23, 2025 at 2:54 PM
    Last edited: May 23, 2025 at 3:03 PM
    Dit is toch ook raar:

https://dvhn.nl/groningen/Auto-met-Jeffrey-en-Emma-kwartier-na-vertrek-uit-Beerta-al-in-het-water-in-Winschoten-46424076.html
    Auto met Jeffrey en Emma ligt kwartier na vertrek uit Beerta al in het water in Winschoten. Waarom schaalde politie pas volgende dag op?

Even een stukje eruit gekopieerd:

"De vader van Jeffrey (10) en Emma (8) reed zaterdag vanuit Beerta direct met zijn kinderen richting de McDonald’s in Winschoten. Daar vlakbij stuurde hij - een kwartier na vertrek - de auto het water in.

De auto raakte zaterdag rond 15.45 uur te water. De politie concludeert dit op basis van beelden die na het vinden van de auto ‘nog gerichter’ zijn opgevraagd en bekeken. Dit roept de vraag op waarom die beelden niet eerder zijn bekeken.

Naasten wisten dat de vader (67) de kinderen had beloofd naar de McDonald’s te gaan. Toen het zaterdagmiddag rond 15.30 uur eenmaal zover was, maakte de zwaar overspannen ogende vader er ‘het paradijs’ van. Zijn vriendin vertrouwde het niet en alarmeerde de moeder van Jeffrey en Emma, maar belde ook alarmnummer 112".

Waarom he, waarom niet gelijk in Winschoten gezocht na de 112 melding

Ysabella and NiVa0230 like this.
  6. KleineLai

KleineLai VIP lid

Dec 30, 2017
    14,358
    28,600
    113
    Gisteren las ik dit ook:

https://www.omroepwest.nl/zorg/4969439/jeugdhulp-alphen-faalt-op-alle-onderdelen-totaal-gebrek-aan-zicht

Ik snap dat jeugdzorg flink is gekort op subsidie en dat dat een reden kan zijn, maar bijv zo'n wethouder (in het artikel) heeft daar niets mee te maken maar doet zijn werk ook niet.
    De organisaties, de gemeentes, de overheid.. het zit overal scheef. En de al kwetsbare kinderen zijn wederom de dupe, ze zitten vast terwijl de medewerkers gewoon weer hoppen naar hun volgende job. Loyaliteit en verantwoordelijkheidsgevoel nul.

Het is triest.. en schandalig.

7. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,933
    5,241
    113
    Home
    Vooral omdat daar de auto als laatst op camera's is opgepikt
    Dan kan het bijna niet missen dat het daar in de buurt moet zijn

8. mamabri

mamabri Fanatiek lid

Aug 15, 2021
    3,364
    4,384
    113
    Female
    Helemaal mee eens! Oudste hier heeft ambulante begeleiding , je wilt echt niet weten hoeveel wisselingen daarin zijn: minstens 2 x pj heeft hij een nieuwe. Soms zelfs maar iemand 2 weken.

Terwijl hij gebaat is bij vertrouwde gezichten .

Ik denk echt dat hij al tegen de 80 verschillende begeleiders zit.

het interesseert ze gewoon niet: is maar een baan… ongelofelijk! Net wat jij zegt: 0 verantwoordelijkheidsgevoel

9. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,903
    9,427
    113
    Gelderland
    Bij de halfbroer stond op zijn facebook dat hij in Duitsland voor het laatst gezien is en daar al dreigend riep dat hij zichzelf en de kinderen iets aan zou doen.
    In de tijdlijn klopt dat dus ook niet. Hij zou ook dronken zijn geweest op het moment dat hij de kinderen heeft opgehaald.

10. Kukido

Kukido Fanatiek lid

Jun 16, 2016
    2,377
    2,969
    113
    https://www.rtvnoord.nl/misdaad/1305362/familie-van-vader-gezinsdrama-beerta-wordt-bedreigd-dit-moet-stoppen

Familie van vader gezinsdrama Beerta wordt bedreigd: 'Dit moet stoppen'
    Vandaag, 19:00 Aangepast Vandaag, 19:31 3 minuten leestijd

De gedenkplek voor Jeffrey en Emma© Noordernieuws
    Familie en bekenden van de vader van Jeffrey en Emma, de twee kinderen die om het leven zijn gekomen bij het gezinsdrama in Beerta, worden bedreigd. Dat zegt de beste vriend van de vader, die net over de grens in Duitsland woont.
    In het Radio Noord-programma Altijd Wat Anders deed hij een dringende oproep om te stoppen met die bedreigingen: ‘Laat ze met rust. Val ze niet lastig. Zij hebben al genoeg verdriet. Zij zijn ook slachtoffer. Zij vinden het ook vreselijk wat er is gebeurd en kunnen daar niets aan doen.’
    'Bedreigingen komen uit het hele land'
    Volgens hem komen de bedreigingen op verschillende manieren binnen, zo laat hij na de uitzending weten. Vooral via sociale media, maar het gaat om ook WhatsApp-berichten en telefoontjes. ‘Ze komen zeker niet alleen uit Beerta en omgeving, maar uit het hele land tot aan Noord-Holland toe. Echt uit het hele land.’
    Hij probeert de verwensingen, die ook hem naar het hoofd worden geslingerd, zo veel mogelijk van zich af te laten glijden. ‘Mij lukt dat nog redelijk, maar denk eens aan de nabestaanden. Natuurlijk gaat het over de beide kinderen, maar zijn familie kan er toch niets aan doen? Ook zij moeten dit allemaal maar weten te verwerken. En dan krijg je die bedreigingen er ook nog bij.’
    De bedreigingen zijn volgens hem bekend bij de politie. Die ontkent dat. 'Mocht er sprake zijn van bedreigingen, dan roepen wij alle betrokkenen in deze zaak op om aangifte te doen. Maar op dit moment komt ons dit niet bekend voor.'
    'Klaas zat te huilen in de auto'
    De vriend van de vader zag zijn naamgenoot zaterdagmiddag voor het laatst in levende lijve, bij een speelhal in Bunde, net over de grens. ‘Hij was heel emotioneel en zat te huilen in de auto. Ik heb zijn sleutels afgepakt. Hij leek toen tot rust te komen en ging weer even naar binnen. Daarna is hij weggereden.’
    Hij kon niet vermoeden dat het zo zou eindigen. Vanuit Duitsland reed de vader naar Beerta om Jeffrey en Emma op te halen. Een kwartier later - om kwart voor vier diezelfde zaterdag - belandde de auto met de vader en beide kinderen in het water in Winschoten, blijkt uit de reconstructie van de politie. Ze hebben het alle drie niet overleefd.
    Ik blijf denken: had ik maar dit, had ik maar dat
    Klaas - vriend van vader Jeffrey en Emma
    'Ik zal dit mijn hele leven bij me houden'
    De vriend die hem als laatste sprak, heeft al nachten niet geslapen. Het schuldgevoel knaagt aan hem: ‘Ik blijf denken: had ik maar dit, had ik maar dat. Ik had de politie moeten bellen, maar hij was op een gegeven moment weer een beetje normaal. Op dat moment had ik niet kunnen bedenken wat hij daarna zou doen. Ik zal dit mijn hele leven bij me houden.’
    'Nogmaals: stop met die bedreigingen'
    Hij wil benadrukken dat zijn vriend geen slechte vader was: 'Hij was echt gek op ze. Ik ook. We zijn vaak samen op stap geweest. En als je dan leest en hoort wat mensen allemaal over hem zeggen, terwijl ze niets van hem weten. Ze roepen maar wat. Dat doet zijn nabestaanden, die al zo’n verdriet hebben, enorm pijn. Dus nogmaals: stop met die bedreigingen.’

Die familie van die vader kan er ook niks aan doen

Share This Page