Bovenmenselijk actieve klassenmoeder

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door SushiLover123, 23 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
  2. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Jep, hier een helikopter moeder waar de directe gelukkig een stokje voor heeft gestoken :rolleyes:
     
  3. jupke

    jupke Niet meer actief

    Dit lijkt me geen gezonde relatie.
    Een kind moet ook ruimte hebben zonder moeder. School is daar een mooie plek voor.

    Het klinkt eerder of er iets niet goed is met die vrouw. Raar bedrag.
     
  4. RoxannaG

    RoxannaG Niet meer actief

    Gewoon verliefd op de meester :D
     
    Deliana, Youtan, Jessi79 en 8 anderen vinden dit leuk.
  5. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik had gister zoiets al gezien ja. Dat het soms zelfs ook nog zo ver gaat dat de ouder zich met de les gaat bemoeien. Lijkt mij ook heel ongezond om zelfs op school maar bij je kind te moeten zijn. Want ik kan dat niet anders zien dan dat je je kind niet los kan laten als je naast de juf of meester in de klas zit. Een het lijkt me ook heel slecht voor de positie in de groep van het kind.
     
  6. jupke

    jupke Niet meer actief

    Gek ook trouwens dat ze de klas niet uitgezet wordt.
     
  7. Blaadje

    Blaadje Fanatiek lid

    1 feb 2011
    1.727
    216
    63
    Bij ons krijg je de kans niet :roflmao:. Wij hebben geen klassenmoeder. Als er moeders nodig zijn voor een uitje gaat er een mailtje rond of een briefje mee met de kinderen. Verjaardagscadeau wordt geregeld door juffen van een andere klas. En bedankje aan het einde van het jaar koopt ieder voor zich.

    Dochter zit nu in groep 2 en vriendelijk verzoek is om niet meer mee naar binnen te gaan zodat het allemaal wat rustiger verloopt en de juf ook op tijd kan beginnen.
    Werkt perfect hier, kind van 5 kan echt wel zelf een jas ophangen en drinken opruimen.
     
    Chocolat en blossom85 vinden dit leuk.
  8. blossom85

    blossom85 Fanatiek lid

    4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Gaat hier exact ook zo.
     
  9. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.644
    7.429
    113
    Vrouw
    Hier mogen we gewoon tm groep 8 mee naar binnen. Maar 8.30 wordt iedereen wel de klas uit gezet. Hier dus geen helicopter-moeders. Wel 2 moeders die klassenmoeders zijn. Zij regelen alle vrijwilligers voor uitjes, lezen en andere dingen op school. Deze 2 zijn er wel bij bijna alle dingen die er gedaan moeten worden. Samen met een paar andere moeders. Het zijn inderdaad steeds dezelfde moeders. super dat dat kan EN dan ze het ook leuk vinden.
    Ik heb daar gewoonweg geen tijd voor en ik vind het zelf verschrikkelijk om met andere kinderen iets te moeten gaan doen:oops:
     
    Athina vindt dit leuk.
  10. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Inderdaad, klassemoeder of niet, bij ons kom je niet in de klas.
    En in kleutergroepen ook niet meer dan andere ouders.
     
  11. Chocolat

    Chocolat Niet meer actief

    Nope gelukkig herken ik mezelf niet!
    Hier mag je je kind naar binnen brengen tot groep 2 maar na pasen moeten die kinderen ook in de rij gaan staan buiten.
     
  12. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.698
    42.523
    113
    Over het mee naar binnen gaan zie ik geen probleem, hier mag het ook t/m groep 8 maar de praktijk is dat vanaf herfst groep 3 dat bijna alle kinderen alleen naar binnen gaan en 1 keer per week veel ouders een keertje meelopen. Ik vind dat iets goed hebben, de school krijgt zo een open karakter.
    Ik zou zelf nooit voor een school gekozen hebben waar kinderen zelf het plein op moeten en in rijen opstellen waarna ze door de leerkracht naar binnen gebracht worden. Ik vind dat te afstandelijk.

    Wat betreft uitjes. Wij zijn met 2 klassenmoeders, hulp is niet altijd even makkelijk te krijgen. Voor stukjes maken en knutselcircuitjes melden ouders zich niet massaal aan zeg maar als wij om hulp vragen. Wij helpen zelf dus sowieso mee dan om aan genoeg ouders te komen. Maar als er net als deze week een uitje in het Sinterklaasthema is melden ouders zich ineens spontaan aan zonder dat we om hulp gevraagd hebben:confused:. Maar het feit wil dat de juf naast zichzelf maar 2 ouders mee mag nemen dus gaan wij ook lekker zelf mee:D.
    Ik vind dat niet meer dan eerlijk.

    Verder lijkt het mij idd niet normaal dat je continue in de klas aanwezig bent. Maar de kleuterjuffen vragen dit jaar vaak om hulp dus ben er nu wel wekelijks een dag of ochtend.
     
  13. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.203
    113
    zuid-holland zuid
    Als het een beetje leuke normale moeder is, waar de leerkracht goed mee over wegkan, dan zie ik het punt niet zo. De klassen zijn enorm, de werkdruk is vreselijk hoog, hoe meer vrijwilligers hoe beter lijkt me. Eventueel kun je die moeder juist in een andere klas inzetten dan waar haar eigen kind in zit, om belangenverstrengeling te voorkomen
    Wij hebben nu al 2 jaar op rij een juf die alles helemaal zelf wil doen en helemaal nooit hulp vraagt , behalve met de schoolreis. En dat vind ik eigenlijk ook weer niks, ik vind het heerlijk even puntneuzen in de klas. En ik denk dat ze ook best wat hulp kan gebruiken met 34 kinderen.
     
    Athina en tuc vinden dit leuk.
  14. Chocolat

    Chocolat Niet meer actief

    Ik vind het juist verschrikkelijk ongeordend als de kinderen naar binnen stuiteren als de bel gaat en veel ouders mee gaan.
    Zelf heb ik op een school gezeten waar alle klassen buiten in de rij moeten staan als de bel gaat en het gaat er rustiger aan toe. Op deze school is het pas sinds 2 jaar dat de kinderen buiten in de rij moeten gaan staan als de bel gaat, eerder vond ik het dus echt verschrikkelijk al die kinderen die naar binnen renden als de bel ging en de kleine kinderen omver liepen.
    Als het hard regent en de regenbel is gegaan dan mogen ze zo naar binnen.
     
    lies276 en Zonnestralen vinden dit leuk.
  15. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.698
    42.523
    113
    Tja dat kan. Hier wordt overigens niemand om vergelopen. Alleen 3 t/m 8 zit in het hoofdgebouw..daarbij is er een inloop van 10 minuten. Dus de kinderen komen verspreid in 10 minuten aan.
     
    tessa321 en Athina vinden dit leuk.
  16. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Geen idee hoe ik op een deel kan antwoorden maar met je eerste deel ben ik het helemaal eens!
    Ik krijg echt kriebels van het idee dat ik maar tot groep 4 mee mag straks. Niet zozeer omdat ik het idee niet snap, maar omdat iemand anders het dus blijkbaar nodig vindt om te bepalen hoe ik mijn kind naar school breng. Ik vind het belangrijk dat ik mijn kind straks naar school gaat in een open situatie en niet zoals Tuc mooi verwoord afstandelijk en in rijen.

    En nee, natuurlijk ga ik niet tot groep 8 mee straks, maar hou de boel gewoon graag open met elkaar.
    Wat betreft de klassenmoeders. Ja, sommige zijn "lastig" mijn keuze is het niet en ik zal het ook absoluut niet aanmoedigen. Maar wij als buitenstaanders zien alleen dat de klassenmoeder er weeeeer is. Toen ik nog werkzaam was in het onderwijs werden de klassenmoeders ook erg veel gevraagd omdat het toch ook wel makkelijk is een helpende hand.
     
  17. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.175
    6.709
    113
    Hier de kinderen naar binnen brengen tot groep 8 als je dat wilt.

    In groep 7 nu bij mijn dochter zijn nog veel ouders die mee gaan. Gezellig en je hebt echt even contact met elkaar.

    Juist dat minder afstandelijke vind ik prettig.

    Onze zoon gaat nu in groep 4 vaak met de jongens op het plein spelen en dan hoef ik dus niet met hem mee. Dan gaan ze als de bel gaat naar binnen.

    Hier geen klassenouders....maar wel een hele actieve OR die eigenlijk wel wat meer actieve klassenouders zouden kunnen gebruiken.
     
    Athina vindt dit leuk.
  18. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.032
    15.039
    113
    Hier geen klassenmoeders. Wel vast groepje luizenpluizers, vaste biebmoeders, vaste computermoeders. Geen idee of iemand alle 3 doet, ik doe ze alle 3 niet ;) Wel gevraagd door de juf maar ik zit met de 2 jongsten.
    Als er 1 moeder (bijna) dagelijks voor piet snot in de klas zit zou ik het wel vervelend vinden. Is het een moeder uit een andere klas is het anders maar dan nog te veel lijkt me.

    Hier is het groep 1/2 binnen brengen, 3-8 blijft buiten op het plein maar zijn er vragen mag je als ouder wel altijd binnenlopen. 3-8 gaan in rijen staan als de bel gaat tot de juf/meester ze komt roepen en gaan zo geordend naar binnen. Als het te hard regent om buiten te blijven is het echt chaos in de gang
     
    lies276 en Chocolat vinden dit leuk.
  19. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.698
    42.523
    113
    Nou dat laatste is dus echt zo. Hier lopen ook ouders rond die roepen: o die zijn ook altijd op school! Maar als er een mail rondgaat begin van het schooljaar wie er klasseouder wil worden of zich aan meldt voor het OC dan reageren ook altijd dezelfden...tja
     
    Athina vindt dit leuk.
  20. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    hier mag je als ouders tot groep 4 meelopen, en ook niet het hele jaar, maar tot de herfstvakantie.

    Daarnaast mogen alleen de kleuters om 8.20 uur naar binnen met hun moeder, oudere broers/zusjes moeten op het schoolplein wachten. Deze mogen overigens pas bij de bel om 8.25 uur naar binnen: regen, sneeuw, hagel, maakt niet uit, ze moeten dan buiten wachten.

    Niet zo gek dus dat ik pas om 8.26 u pas het schoolplein oploop, toch? Kus voor de oudste die haar eigen deur in loopt en even tijd voor de jongste. Want anders wil de oudste steevast met de jongste mee, vooral met slecht weer. Heb er al eens woorden over gehad met de juffen.

    Klassenmoeders hebben we wel, zij regelt via whatsapp, welke mama mee wil met de uitjes, cadeautjes , wie wanneer helpt met knutselen etc. Want dat er ouders nodig zijn op school vind ik niet gek. Maar dat wordt best goed geregeld en ook bijna iedere ouder is actief op school. Het is echt niet zo dat het altijd maar die 7 zijn bijv. wordt best regelmatig afgewisseld.
     

Deel Deze Pagina