Hoi, Hebben jullie nog associaties bij de naam Amber? Ik moest eerst direct aan Amber alert denken, maar inmiddels ben ik daar overheen gestapt en vind ik het gewoon een superleuke, stoere naam. Toch? Of is het echt raar, vinden jullie? We twijfelen we nog wat. Hebben jullie nog inbreng op de volgende vlakken.... - Associaties - Leeftijd passend bij naam - Scheld/rijmwoorden - Internationaliteit (oa ivm engelstalige familie) Wij zijn beide vrij lang en hollands, dus ons meisje zal geen iel poppetje worden. Ben benieuwd naar de reacties, bedankt!
Ik kende een meisje dat Amber heten en was een leuk, sportief type. Later is ze wel wat arrogant geworden, maar dat koppel ik niet gelijk aan de naam. Vind het ook een naam voor alle leeftijden eigenlijk. Toen ik haar kende werd het vaak afgekort naar Ammie, vond ik ook wel leuk klinken. Internationaal zal het wel Ember worden denk ik.
Mijn nichtje in Canada heet Amber, dus wat betreft internationaliteit, kan dat prima. Waarschijnlijk is de uitspraak dan 'ember' tegenover 'amber' in Nederland. Enneh ik heb alleen maar leuke associaties met deze naam, het is een leuke, spontane, socialen en creatieve meid (inmiddels 20 nu).
Ik vind het helemaal niks, maar dat is echt puur persoonlijk. Associaties bij de naam heb ik niet echt, maar ik vind het gewoon een harde, niet mooi klinkende naam.
Ik vind het een hele mooie, lieve en tijdloze naam. Geen associaties mee. Staat bij ons ook op de lijst, mochten wij ooit nog een meid krijgen
Ik vind hem geweest en associeer hem ook wel met iets ordi-types. Wat natuurlijk uiteraard niet zegt dat alle Ambers zo zijn