Hoi dames, Ik kon geen betere titel verzinnen, maar ben wel benieuwd naar jullie mening/idee hierover. Op oa. Facebook ben ik lid van enkele pagina's voor vermiste en gevonden dieren. Daar kom ik regelmatig posts tegen van mensen die een "kat" gevonden hebben. Beestje ziet er goed en verzorgd uit, bandje om en loopt daar rond, maar hun hebben hem "gevonden" geven eten en nemen het beestje in huis en plaatsen vervolgens dat ze een kat gevonden hebben en waar hij eventueel weer te halen is door de eigenaar of bellen zelfs de dierenambulance om het beestje te laten halen. Nu heb ik zoiets, gezond en verzorgd en met bandje? Laat lekker lopen, katten zwerven nou eenmaal rond en ja dan zie je ze een keer voor je huis of in je tuin. Maar waarom direct een dierenambu bellen en voeren? Als een nou verzwakt of vermagerd is snap ik het wel. Maar katten van een ander voeren vind ik sowieso al geen slim plan, want de kans is groot dat ze dan terugkeren. Hoe denken jullie erover?
tja mijn mening word al helemaal niet op prijs gesteld wbt katten ben ik bang. maar ik vind je neemt een kat als huisdier. hou hem dan ook in huis of een afgesloten tuin. net als een hond, die lopen ook niet te zwerven. maar goed, dan krijg je dat weer van katten zijn jagers bladiebladiebla... ieder zijn mening maar tot zover die van mij. ik heb wbt het voeren enzo niet zon duidelijke mening. als dat beest al weken iedere keer aankomt lopen kan ik me voorstellen dat mensen zon beest voeren. als je dat niet wil als eigenaar kat dus bijhouden
Ik vind dat je een gezonde kat gewoon moet laten gaan. Wanneer het duidelijk is dat zo'n diertje een eigenaar heeft, vind ik persoonlijk dat je er van af moet blijven. Gelukkig vind iedereen in mijn wijk dat. Ik denk dat ik erg boos zou worden anders.
Lichte twijfel of ik moet reageren, maar kan het toch niet laten.. Heb deze discussie al vaker gevoerd namelijk... Een kat hoort niet zonder toezicht buiten te lopen. Ik heb al jaren katten, en die blijven binnen. Mijn huidige kat draagt een bandje met kokertje voor het geval hij ontsnapt, en als iemand hem dan in huis neemt zal ik diegene heel erg dankbaar zijn, want hij kent de gevaren buiten niet en zou makkelijk wat kunnen overkomen. De mensen die hun kat wel te pas en te onpas buiten laten lopen nemen het risico dat iemand hun kat 'vind' en in huis neemt... Tja... Dat weet je als je hem buiten laat lopen vind ik. Kan me d'r overigens groen en geel aan irriteren. Hier lopen er ook veel rond, ze schijten op de meest onbenullige plekken, gaan midden in de nacht met het nodige geschreeuw en gegil met elkaar op de vuist, en 3 weken geleden werd mijn (aangelijnde) hond (zich van geen kwaad bewust want ze liep alleen langs de bosjes te snuffelen) praktisch aangevallen door een kat hier uit de buurt... Bah..
Ben ik even blij dat ik ergens woon waar onze katten gewoon vrij mogen zijn en geen overlast bij buren veroorzaken (die heb ik namelijk niet) en dat niemand hier verder geinteresseerd is om een van onze katten mee te nemen. Honden (de eigenaren dan, he) hebben hier wel zich aan regels te houden, wettelijk gezien.
Als je geen buren hebt dan neem ik aan dat je buitenaf woont, prima toch. Maar in een volle, drukke woonwijk vind ik het not done.
Een kat die er gezond uit ziet kun je natuurlijk beter geen voeding geven, omdat hij dat zeer waarschijnlijk al krijgt bij zijn eigen baasje thuis en hij zal terug blijven komen als je begint met voeren. Het protocol van de dierenambulance is dat ze geen gezonde gevonden volwassen katten ophalen, omdat de Nederlandse wetgeving zo is dat katten op straat mogen lopen. Dus een gezonde kat heeft meestal wel al een baasje en is gewoon de buurt aan het verkennen. Dus ik ben het helemaal met jou eens
on-topic ik zou ook niet gaan voeren inderdaad, mijn katten zijn ook wel eens een dag van huis. En ja 1 keer voeren dan blijven ze wel terugkomen Wat de eeuwige discussie betreft dat katten binnen horen te worden opgesloten..... altijd zo jammer dat wij ons de wereld zo hebben toegeëigend dat dieren niet meer vrij mogen rondlopen, mensen hebben blijkbaar graag wat te klagen, Span maar een koepel over je huis, dan heb je ook geen last meer van vogelpoep op je ramen en hoor en ruik je de koeien ook niet meer.
Ik hou mijn kat binnen om 2 redenen... Ten eerste wil ik niet dat iemand last heeft van mijn kat, ik kies voor katten, niet m'n buren. Daarnaast is het in een drukke woonwijk niet veilig voor katten. Het verschil in de gemiddelde leeftijd van binnenkatten tegenover buitenkatten is enorm. En das niet voor niks. Ja wij hebben ons de wereld zo toegeëigend en dat is nu eenmaal de maatschappij. Net zoals dat een hond aan de lijn hoort, die hoort ook niet vrije buiten rond te lopen
Er zullen ook zat mensen zijn die de dieren ambulance bellen omdat ze schijt ziek worden van de katten die hun tuin onder schijten en de enige oplossing daaraan kost geld, namelijk je tuin bestraten.. en dat ze dan denken mogen die katten eigenaren ook gaan betalen? Hier kost het rond de 100 dacht ik dat je moet betalen wanneer je je huisdier weer ophaalt.
Laten we heel eerlijk zijn. Ook als je zelf katten hebt irriteer je je aan kattenstront in je tuin. Of een geel gezeken heg. Lijkt me niet meer dan logisch. Prima als iemand huisdieren heeft maar daar hoef je niet iemand anders lastig mee te vallen. Een hondeneigenaar laat toch ook zijn hond niet in je tuin poepen? Vindt schijnheilig om te zeggen dat men maar gewoon miet vinden dat katten het wel mogen. En verder horen beesten inderdaad vrij te zijn. Mijn konijn loopt ook bijna altijd los. In topic; t lijkt mij niet handig. Zeker niet als je de kat af en toe eens ziet en gewoon gezond eruit zien. Zijn Ze uitgemergeld en dagelijks voor je deur dan vind ik het wat anders.
Ik zou niet gaan voeren.. hier heeft wekenlang een kat voor de deur gezeten, zag er op zich prima uit. Maar als die ook bij anderen voor de deur zat en daar eten kreeg is het logisch dat hij er goed uit zag... ik heb toen ook even gedacht de dierenambulance te bellen, hij zat er echt hele dagen lang.. ook 's ochtends vroeg al. Nu heb ik het beest alweer weken niet gezien. Wijzelf hebben 2 katten, maar die zijn nooit buiten geweest... helaas wordt onze voortuin al als kattenbak gebruikt en ik wil niet dat mijn HUISdieren overlast veroorzaken bij buurtbewoners. Hondenpoep (van mijn eigen hond) ruim ik ook altijd op...
Ik werk bij de dierenambulance. Wij nemen echt niet zomaar katten mee. En we controleren altijd of ze een chip hebben voor we ze meenemen.
Nooit zo over nagedacht, maar inderdaad gezonde katten gewoon niet voeren, anders blijven ze terug komen. En geen katten in je tuin? Gewoon water over ze heen gooien en ze leren het af.
Was het maar zo simpel... Daarbij, ik heb geen zin de hele dag te gaan opletten of er miss een kat van de buren bij ons in de tuin schijt. Feit dat wij honden hebben en onze tuin naar hond ruikt hebben ze helaas ook poep aan... En het is niet alleen vanwege de tuin, maar het is zoveel.. Er lopen ook zoveel asociale latten bij die elkaar of inderdaad honden aanvallen, wat als het dan een keer een kind is wat langs de verkeerde heg loopt? En de kattenschijt in de zandbakken? Want dat zijn juist de geliefde plekjes... Ach... Het blijft een eeuwige discussie tussen binnenkatten en buitenkatten, zou alleen soms wel eens willen dat mensen daarin wat meer aan de rest van de buurt dachten ipv het gemak van de kat de deur uit gooien.
Ik geef ze geen eten en jaag ze m'n tuin uit. Als ik een kat wil neem ik er zelf wel één. Echt onwijs irritant kattenschijt in m'n tuin. On topic, er is inderdaad geen reden om een gezonde, verzorgde kat (met bandje) te gaan voeren/in huis te nemen als je deze kat "vindt".
Dit dus en het dik gedrukt een extra grote dit dus! Jeetje, blijkbaar hebben dieren geen enkel recht meer op deze wereld, alleen in een gecontroleerde omgeving. Te idioot voor woorden. Ganzen worden vergast of neergeschoten, vee wordt opgehokt in een hokje van luttele afmeting, overal bestaat wel een verdelgingsmiddeltje voor, hazen, eenden, egels worden platgereden tapijtjes op de snelweg. Overal wordt verlichting geplaatst, zodat het nergens meer echt donker wordt, funest voor veel nachtdiertjes. De mens heeft een dusdanig invloed op het ecologisch systeem dat veel soorten met uitsterven worden bedreigd en zelfs de kat mag niet meer lekker rondlummelen in de buurt. Ongelofelijk!
Gezonde katten gewoon niet voeren inderdaad! Hier sjouwen er ook een aantal rond de flat, gezellig toch. Kan me er absoluut niet druk om maken, vind het zelfs een leuk gezicht, die 3 bekende katers uit de buurt samen aan het chillen in de zon. Maar geen haar op mn hoofd die eraan denkt om ze te voeren, t zijn niet mijn katten. Ik heb zelf ook 2 katten, maar die mogen niet naar buiten omdat het raskatten zijn. Als mijn sphynx en maine coon buiten zouden komen dan zijn ze binnen een dag weg vrees ik. Het zijn gelukkig van zichzelf al heel rustige beestjes die niet anders gewend zijn dan aan een leven binnen. Ik heb een grote flat met 3 verdiepingen dus ze vermaken zich goed. Ook heb ik een grote krabpaal dus aan vermaak geen gebrek. Sommige banjers hebben echter de behoefte om lekker buiten rond te rennen en zolang ze geen overlast veroorzaken is dat in mijn ogen prima
Ik zie het inderdaad ook vaak voorbij komen en vaak vind ik het al snel "onzin" berichtjes. Leuk dat die mensen die de kat gevonden hebben moeite willen doen hoor, maar als de kat vrolijk rond loopt zou ik het niet op prijs stellen. Wij hebben 3 katten. 2 komen niet buiten de tuin, willen ze niet. De ander wel en is door mijn buren omgedoopt tot "de waakkat". Hij jaagt namelijk de andere katten bij onze tuinen weg maar komt zelf in geen enkele tuin, ook niet bij de buren. Zoekt ook geen andere mensen op want dat vindt hij niet interessant. Ik ben zo blij en opgelucht dat mijn buren blij zijn met hem, juist omdat ik.absoluut niet zou willen dat hij overlast veroorzaakt. Iemand die mijn kat dus gevonden zou hebben, zou ik voor gek verklaren... En ik zou het ook vervelend vinden. Laat die beesten gewoon lekker rondlopen.