Mijn baas in te lichten over m'n zwangerschap. Ik wil hem eerst persoonlijk inlichten, en hij zit bij mij op de afdeling. Elke keer als ik een kans zie om hem aan te spreken, komt er bezoek binnen of komt er een collega tussen. Ik ben ondertussen 13 weken dus volgende week moet ik het echt zien te melden... En een stress heb ik ervan, ik weet namelijk zeker dat hij heel rot gaat reageren helaas..
Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet om het je baas te vertellen.. vond het zelf ook erg moeilijk gelukkig werd er over het algemeen goed gereageerd. Werk je op kantoor? Misschien kan je hem een mailtje sturen met de vraag of hij vanmiddag / maandag om x uur even tijd heeft om te praten? Dan weet je zeker dat er tijd voor je wordt gemaakt en kan er ook niets tussen komen. Heel veel succes!
Omdat hij het niet heeft op zwangere vrouwen en verlof. Hij zei een poos terug al dat ik een 'risicogeval' was in zijn ogen. Idd van het mailtje is een goed idee
Tja dan had die je niet moeten aannemen. Gewoon lak aan hebben hoor. Op het werk ben je maar een nummer... Zo moet je je werk ook zien. Jouw geluk is belangrijker.
Beetje suffe en ondoordachte opmerking van hem. Natuurlijk is het even lastig om vervanging te vinden, werk over te dragen, je valt misschien wat vaker uit etc. maar dat hoort er nu eenmaal bij. Dat soort opmerkingen zijn ook niet heel motiverend voor jou om je best te blijven doen voor je baas! Mijn collega's en managers waren over het algemeen erg blij voor me en zijn heel begripvol en ondersteunend geweest de laatste maanden. Vandaag was mijn laatste werkdag voor verlof (dus 4 weken ervoor gestopt) en heb me geen enkele dag ziekgemeld tijdens de zwangerschap. Zo kan het dus ook! Je hebt het natuurlijk niet in de hand hoe je je voelt en of je door kan blijven werken maar het is altijd zo jammer dat veel leidinggevende er vooraf vanuit gaan dat ze niets meer aan je hebben voor een jaar of langer. :x Succes meid en laat je niet uit het veld slaan
Vandaag heb ik mijn baas ingelicht! En hij reageerde bijzonder positief! Hij gaf toe dat het voor hem minder leuk was, maar hij waardeerd mij als werknemer dus mijn baan is niet in gevaar! Ik krijg gewoon m'n contractverlenging e.d.
Ja dat geeft weer moed he! Hij was hartstikke blij voor ons Idd stress gehad om niets, stond te shacken als een rietje toen het moment daar was haha.. Vreselijk.