Vandaag 40 weken... Had nooit gedacht dat ik dat ging redden, stiekem erop gerekend weer met 39+3 of eerder te bevallen. Maar helaas, het mocht niet zo zijn Ik merk dat ik er echt 24/7 mee bezig ben. Heb al ruim 3 weken voorweeën die maar niet doorzetten en begin er echt genoeg van te krijgen. Enerzijds ben ik het zwanger zijn een beetje zat aan het worden, heb niet echt een makkelijke zwangerschap helaas. Anderzijds kan ik natuurlijk gewoon niet wachten om kennis te mogen maken met onze zoon. En ik zal niet de enige zijn denk ik zo Dus...wat doen jullie om je zinnen te verzetten?
Ow, wat herkenbaar!! Ik ben bijna 39 wkn en ben het wachten ook beu! Ook ik heb geen makkelijke zwangerschap gehad en al vanaf week 7 zit ik in de ziektewet! Dus thuis heb ik het ook wel gezien. Tot overmaat van ramp is het gisteren in mijn rug geschoten, waardoor ik nu amper nog wat kan! Als het een beetje gaat, doe ik wat dingen in huis. Poetsen, wassen..... Ook nog met vriendinnen afspreken! Al merk ik dat ik de ene dag veel zin heb om iets te doen en de dag erna niet vooruit te branden ben. Slapen doe ik ook elke middag! Ik hoop dat je kleintje snel komt!!! Sterkte met wachten!
Eigenlijk doe ik niet zoveel... Behalve slapen, lezen en als ik een goede dag heb, rommel ik wat in huis. Mijn man werkt niet op woensdag, en dan gaan we samen op pad (rondje vk -boodschappen - drankje doen etc). Nu mag ik helemaal niet veel meer omdat ik vandaag ben gestript. Al 2 cm ontsluiting en zondag ctg in het zkh. Dus echt tips heb ik niet... Ik heb geprobeerd om nog het een en ander te naaien voor ons meisje, maar zitten lukt niet meer zo
Ik ben nu 40+3 en van mij mag het wel komen nu. 2 en 3 oktober zijn hier feestdagen, dus ik ben stiekem wel blij dat het in elk geval niet op die dagen geboren is, haha, maar nu vind ik het wel tijd worden! Ons eerste zoontje kwam met 41+1, dus blijkbaar vinden de ukjes het fijn in m'n buik... ook wel een leuk idee Maar goed: ik zit ongelooflijk veel op internet, speel stomme spelletjes en zit veel aan de telefoon met vriendinnen (sommige wonen nogal ver weg) Ook fiets ik af en toe een stukje (vind ik nu fijner dan lopen, maar het moeten wel gladde fietspaden zijn, anders is het niet fijn) Ik probeer heel vaak m'n oefeningen van de gymjuf te doen en in beweging te blijven en merk dat ik 100x fitter ben dan met m'n vorige zwangerschap! Daardoor is een lunchafspraak met een vriendin of eventjes naar een winkel gaan nog aardig te doen! (gelukkig zijn er vriendinnen die wél een auto tot hun beschikking hebben op hun vrije dag, haha) Ook ben ik nog wat dingetjes aan het naaien en doe ik de gebruikelijke wasjes enzo. Oh online winkelen doe ik ook veel te veel, maar vaak gooi ik m'n mandje gewoon weer leeg, omdat ik eigenlijk niks meer nodig heb, hihi. Of ik bedenk ineens een crea-project: piepschuimletters beplakken met decopatchpapier ofzo, en zoek daar alle benodigdheden voor, die ik dan niet bestel, omdat ik niet teveel projecten tegelijk wil doen En op de dagen dat m'n zoontje niet bij opa en oma of het kdv is, speel ik met hem, maar dat wordt wel steeds zwaarder. Gelukkig doet hij nog een middagslaap van 2 uur, dus dan slaap ik met 'm mee. Nou, dat was het wel zo'n beetje. Oh ja, ook een leuke: het maandelijkse mama-café wat hier georganiseerd wordt. Misschien is er bij jou in de buurt ook zoiets. Ook leuk om straks met je kleintje heen te gaan! Succes met het wachten!!
Ik plan elke dag iets kleins. Van boodschapje tot kopje thee met vriendin of plantjes kopen ofzo. Klinkt stom maar zo heb je elke dag een klein breakje en gaan de dagen toch wat sneller...
Ik heb een makkelijke zwangerschap maar toch zit ik nu inderdaad echt te wachten (vandaag ook precies 40 weken zwanger).. De muren komen zowat op me af.. ben de hele dag maar een beetje aan het boenen.. tv kijken, hond uitlaten.. internetten.. boodschapje doen.. donderdag weer naar de verloskundige.. lichamelijk gaat het allemaal prima maar geestelijk ben ik er klaar mee.. ik ben klaar voor de volgende stap.. -Zwanger willen worden -Zwanger worden -Zwanger zijn -BEVALLEN! Kom maar op!!!
Tja meis.... heel herkenbaar! Merkwaardig om inderdaad mee te (mogen) maken dat ook de uitgerekende dag ineens voorbij gaat zonder dat er iets gebeurt.... zit je dan in je mooiste jurk mooi te wezen... Ik ben altijd doorgegaan met alle afspraken buitenshuis en ben tot 3x toe 's nachts bevallen.... Ik wens je het allerbeste!