HELP dringend wannneer pregnyl spuiten

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door kaboutertje, 28 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Helaas is deze ronde iui in het water gevallen. Te vroeg gesprongen ei.
    Nu zei gister de gyn: spuit morgen ( zondag) maar. Als je normaal zwanger bent geworden, dan ondersteunt dat een zwangerschap.
    Dus niet zaterdag anders zou ik hem stimuleren om te springen en door niet te spuiten kon ik het eventueel uitstellen. Niet dus hij is dus

vanochtend om 11.30 is ei gesprongen. Nu lees ik veel op internet dat een ei 12-24 uur leeft.

Maar wanneer moet ik nu spuiten?
    Moet dat nu?
    Of vannacht of morgenochtend?
    Ik denk als ik nu spuit stimuleer ik nog meer. Ja en als er een zwangerschap is is een extra hormonstootje ook niet erg in mijn geval ( 5*)

Help me ik weet het niet meer???

2. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Sorry... heb geen idee!
    Succes iig.

Liefs Marjah

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hallo Kaboutertje,

Nu je ei gesprongen is kun je rustig spuiten wanneer je dat zelf uitkomt. Vanavond nog, of morgen ochtend. De pregnyl helpt dan ter ondersteuning van je luteale fase (periode tussen eisprong en menstruatie) en kan een eventueel bevrucht eitje helpen met innestelen. Het komt dus niet zo nauw. Je (eventuele) bevruchte eitje zweeft eerst nog een paar dagen rond voordat het zich nestelt in je baarmoeder. Je hebt dus nog even tijd. Het hormoon (Pregnyl) blijft heel wat dagen in je bloed, dus je hoeft je geen zorgen te maken of je te vroeg of te laat hebt geprikt.
    Geen stress dus!!! Voorkomen van stress is ook nog eens beter in je geval je mogelijk zwanger bent geraakt!
    Succes en hopelijk is het raak!!!

4. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Dank jullie voor het antwoord.
    Maar een ei leeft 12-24 uur.
    Hoe lang doet een zaadcel bij IUI erover om bij het eitje te komen?
    Is dat ook 24 uur zoals ik veel lees,'het wordt natuurlijk wel al dichterbij gebracht.

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Nee, maar een paar uurtjes!

Deel Deze Pagina