Ben gewoon benieuwd. Absoluut niet bedoeld om een discussie te starten! Geef nu zelf 4 maanden BV en krijg al regelmatig opmerkingen; of ik nou nog steeds bv geef... Ben benieuwd hoe dat bij jullie is.
Jitte krijgt nu bijna 8 maanden bv, gecombineerd met kv en we gaan nog lekker even door! Erg handig als ze 's nachts niet wil slapen...
7 maanden, toen ging het niet meer ivm sterk teruglopende bv en koemelkallergie en het niet kunnen combineren van fv en bv. Had het nog wel een tijd langer vol willen houden.
Ik geef nog steeds borstvoeding en ik krijg eigenlijk bijna geen negatieve reacties. Het was eigenlijk geen bewuste keuze om zo lang door te gaan. In eerste instantie was het 6 maanden, toen dacht ik ach we kunnen wel zo verder gaan, en nu is het als ze er zelf genoeg van heeft stopt ze wel. Wat helpt is dat je er zelf voor 100% achter staat en dat je steun hebt in je directe omgeving. Verder heb ik ook van tevoren al aan de directe omgeving mijn beweegredenen verteld dus die beginnen al niet eens aan commentaar als ze het al zouden willen. (Ik ga de 12-18 maanden invullen, maar dat kan goed langer worden)
Mijn jongste dochter wordt over anderhalve week 1 jaar en ik geef nog steeds 6-8 keer per dag borstvoeding. Ben nog niet van plan te stoppen.
ik geef nu 6 maanden borstvoeding en ben van plan door te blijven gaan zolang mijn zoontje en ik het nog leuk vinden en hij er goed van groeit. Krijg ook wel eens rare opmerkingen maar die leg ik lekker naast me neer!
Ik geef nog borstvoeding, sinds hij 3,5 maand is, ben ik het met kunstvoeding gaan combineren. Ben nu aan het afbouwen, denk dat ik met een half jaar stop (maar goed, ik dacht eerst al met 3 maanden te stoppen). Ik krijg zelden rare opmerkingen, ja, soms van die indirecte opmerkingen waaruit ik dan op mag maken dat ze het niets vinden, maar ach, ze zoeken het maar uit, ik kan er niet mee zitten.
ik heb 4 weken bv gegeven. Het leek goed te starten, maar dat bleek achteraf niet zo te zijn. Dus een tijdje gekolfd om alles weer goed op gang te krijgen . Maar het bleek fysiek te zwaar, zeker toen ik er nog een flinke ontsteking op m'n stuitje bij kreeg. Vond het ook geen prettig idee toen meer, dat m'n dochter ook de pijnstillers (diclofenac) binnenkreeg, ook al kreeg ik de dosis die was toegestaan bij borstvoeding.
Ik voed inmiddels 13 maanden, beetje noodgedwingen, dat wel: Thirza heeft een koemelkallergie en drinkt de pepti niet, (ik heb het zelf geproefd en neem het haar niet kwalijk) en krijgt van soja vooralsnog eczeem Ik hoop echter voor de 18 maanden afgebouwd te kunnen hebben, ben het wel een beetje zat, (maar daarin speelt grote vermoeidheid vanwege alle gedoe die we gehad hebben door de KMA en kiss-syndroom een grote rol en het feit dat Thirza nog niet doorslaapt). Ik krijg met enige regelmaat wel vragen over dat ik nog steeds borstvoeding geef. Varieert van: Sjonge, wat knap en wat goed dat je nog voeding hebt, (ja duh... blijven geven betekent dat de melk blijft stromen hoor ) tot: Zou je niet eens stoppen, is dit nog wel normaal? Om dat laatste kan ik me niet zo druk maken, ik stel meestal een tegenvraag als in: de meeste kids van deze leeftijd krijgen toch hun opvolgmelk of koemelk ook nog steeds in een flesje? Waarom zou de borst geven dan ineens raar zijn? En ik heb natuurlijk de ultieme reden om nog BV te geven: Thirza moet haar calcium hebben en kan dat vooralsnog niet halen uit koemelk (want allergisch), KV (want lust ze niet) of soja (want eczeem). Daarmee krijg ik zelfs de lastigste en misprijzendste monden wel stil
Ik heb 9-12 maanden ingevuld. We hebben er nog allebei veel plezier mee, dus ik heb geen reden om te stoppen (zelfs nu ik zwanger ben heb ik geen flinke terugloop). Als we een jaar gehaald hebben zien we wel weer wat we doen, maar zoals het nu gaat zal ik nog wel even doorgaan en zit ik straks misschien wel te tandemvoeden . Ik heb tot op de dag van vandaag nog geen 1 opmerking gehad over het geven van bv. Alleen leuke opmerking van, Wat super zeg of ga zo door. Wel vragen ze eens hoelang ik nog doorga (maar niet in negatieve zin), en dan zeg ik: Ik hoop een jaar te halen en dan zie ik wel verder. En dan zeggen ze allemaal precies heltzelfde: Wow wat goed van je.
heb de oudste ruim dertien maanden gegeven, tot ik weer zwanger was (van een mk), maar daardoor was ik ineens opgedroogd. De tweede heeft vier en halve maand volledig gehad, daarna combi en vanaf negen maanden fv. geheel tegen mijn zin, maar doordat ik een nacurrettage nodig had was er geen goed signaal naar mn hersenen gegaan om voldoende melk te maken, heb dus voortdurend tegen teruglopen moeten vechten, tot ik op het laatst maar 30 cc per keer meer gaf. Kon in een keer stoppen, heb maar een keer moeten nakolven en was dus echt droog! Volgende keer hopelijk weer langer!
Ik maar 2 weken. Yelena heeft misschien 3 keer aan de tiet gelegen en de rest gekolft. Het werd me allemaal te zwaar; Yelena werd superdriftig aan de tiet en het happen lukte niet dus toen had ik het bijltje erbij neergegooid. Ik werd er zelf alles behalve happy van dus we zijn toen overgegaan op flesvoeding. Bij een tweede zou ik weer borstvoeding willen geven.
Ik heb inmiddels wel 2 voedingen vervangen door KV ivm weer gaan werken & niet willen kolven, maar geef de andere 3 keer nog wel BV. Gaat gelukkig hartstikke goed, dus ik wil het nog wel een tijdje zo houden, want al is het niet meer volledig BV, elke keer dat hij de borst krijgt in plaats van een fles zie ik als 'winst'. Heb dus 3-6 maanden ingevuld, omdat ik dat zeker wel denk te halen Over opmerkingen: zelfs ik krijg al vaak verbaasde reacties ("geef je nu NOG bv??"). Vind ik zo raar! Alsof 2,5 maand zo lang is...??
Hier tot 4 maanden volledig borstvoeding gegeven en daarna ben ik het gaan afbouwen omdat ik het lichamelijk begon te merken. Vond het wel jammer zou graag nog even doorgegaan zijn. Vond het zo makkelijk altijd warme melk bij je super ideaal gewoon. Is mijn ervaring. Al kwam het eerst niet op gang hoor me dochter pakte niet goed jeetje wat doet dat zeer. Toen is er een lactatiedeskundige geweest die heeft me een tepelthoedje geadviseerd superding zo heb ik toch bv kunnen geven.
Ik geef nu bijna een half jaar bv. De eerste weken was het even afzien maar nu gaat het super! Ik weet niet tot welke maand ik in moet vullen want ik weet nog niet wanneer ik ga stoppen. Dochter wil ook niet echt uit de fles drinken dus dat speelt ook mee. Dus we gaan nog gewoon zo door, ben al heel blij dat ik de 6 maanden ga halen!
Hier helemaal geen bv gegeven. Ik was het sowieso niet van plan en uiteindelijk kon het ook niet vanwege een ziekenhuisopname met een zeer heftig verhaal. Ik heb er helemaal geen twijfels over gehad. Ik had er geen gevoel bij en vind het heerlijk om te zien wat de kleine binnen krijgt en dat pappa het ook over kan nemen. Zo heeft iedereen haar beweegredenen denk ik. Wat ik wel mooi vond, is dat kv niet uit mijn hoofd gepraat werd door wie dan ook. Dit gaf me een goed gevoel.
Bij m'n meissie 8 weken, daarna gestopt ze was absoluut geen kind voor bv veels te ongeduldig! En kreeg ook niet voldoende binnen. M'n zoon heb ik tot een jaar bv gegeven die had wel het geduld
Hier helaas maar 2 weken, ik had een veel te hoge bloeddruk en door de medicatie liep mijn BV terug... Helaas! Volgende keer beter!
Helaas lukt BV niet vanaf de geboorte, dus kolf ik full-time, ik hoop dit zo lang mogelijk vol te gaan houden natuurlijk.. Ik doe dit nu vanaf 27 November dit jaar.. Dus pas een kleine 5 weekjes