Vandaag ineens was de kleur van Bas zijn poep anders dan hij altijd is geweest... Vond het zo raar! Hij had altijd van die vieze gele poep die je amper uit de kleren kreeg als hij doorgelekt was. Vandaag had hij ineens meer bruine poep, wel nogsteeds dezelfde dunne 'substantie'. Is dit een verandering die normaal is of misschien met zijn leeftijd te maken heeft? Bas is nu 3 maanden en 3 weken oud.
Ik zie hier ook wel verschillende kleuren langskomen, en verschillende diktes (waterig tot tandpasta, met en zonder stukjes) en frequenties (1x per 2 weken tot 5x per dag). Het zal waarschijnlijk komen door iets dat jij hebt gegeten. Als ik bijvoorbeeld boerenkool eet is zowel mijn als zijn ontlasting groenig. Een virusje wat een van jullie heeft opgelopen kan daar ook invloed op hebben.
Hier ook grote verschillen! Vaak is het dikkig, door de nutriton, maar van de week was het weer een keer echt waterig, en knalgroen!! Geen idee waardoor, maar ze maakt er alle kleuren van de regenboog van
Ok, grote verschillen dus.. Maar dit was nu voor het eerst? vier maanden dezelfde kleur poep en ineens... Maar ja, het zal wel goed zijn, hij gedraagt zich er niet anders naar ofzo..!
Dat was hier ook toen hij een maand of vier was, en toen was het ook opeens zonder stukjes. Later kwamen die stukjes weer terug. Nu heeft het telkens een andere kleur door de bijvoeding.
Hangt ook samen met wat jij eet. Als je bietjes of spinazie gegeten hebt kun je dat goed aan de poep van je baby zien vaak. En ijzerpreparaten geven ook vaak een andere kleur.