Hoi hoi! Mijn zoontje verslikt zich behoorlijk vaak als hij drinkt. En dan niet een beetje, maar hij zit dan echt een paar laaaange seconden zonder adem, zodat ik af en toe ontzettend bang ben of ie uberhaubt nog wel gaat ademen/hoesten. Gelukkig doet ie dat wel altijd, maar vind het echt vervelend. Ik heb niet teveel melk ofzo, heb het idee dat hij gewoon in een verkeerd ritme drink, of te snel. Hij ademd dan in en wil slikken tegelijkertijd. Dat gaat natuurlijk niet goed Hebben jullie kleintjes dit ook af en toe? Of moet ik toch eens gaan proberen hem dan even van de borst af te houden als hij te gretig/fout drinkt... Groetjes!
Heel herkenbaar! Evy verslikt zich eigenlijk elke voeding wel een keer. Het is hier gewoon gulzigheid. Ze zit al met d'r mond open als ze ziet dat ik m'n shirt omhoog doe. Of bij de fles als ze de fles ziet. Ze ademt en drinkt dan tegelijk en dan gaat het mis. Ik zet haar dan meteen rechtop en klop een op haar rug. En ze gaat weer rustig verder drinken.
Ja precies, zal wel gulzigheid zijn dan. Ik zet hem ook meteen recht op en klop hem op de rug ,maar dan nog is het vaak een paar seconden te lang stil zodat ik flink peentjes zweet Misschien krijgen ze door naarmate ze ouder worden dat doorslikken en ademen geen super combinatie is!
Ik denk het wel hoor, dat het beter gaat. Evy loopt inmiddels alleen wat rood aan, maar ademt weer snel door . In het begin kon ze er ook in blijven hangen. Gatsie, wat vond ik dat naar. Je melk is gewoon te lekker
Oja, Vera verslikt zich ook bijna iedere voeding wel een keer! Niet eens in het begin, maar gewoon als ze een tijdje aan het drinken is. Dan neemt ze een hap lucht mee ofzo. Bij haar duurt het gelukkig niet erg lang tot ze weer adem heeft, ben er nu ook wel aan gewend denk ik Met eten (Rapley of prakjes) verslikt ze zich bijna nooit trouwens!
ik heb wel eens van de kinderarts gehoord dat babietjes kunnen ademen en slikken tegelijk en dat dit op latere leeftijd verandert. het verslikken is wanneer ze teveel per slok binnen krijgen, wij hebben fles gegeven nadat de borstvoeding niet slaagde. Bij een fles kun je een speen met een kleiner gat erop zetten en dat werkte erg goed bij ons. Ik heb wel eens gelezen dat wanneer je erg veel melk geeft dat je dan van te voren even de druk eraf kunt kolven, zodat de toevoer minder snel is wanneer de baby eruit drinkt. groetjes
ik heb het hier in het midden van een voeding als ze een toeschietreflex weer opwekt. Ik hoor haar dan ineens weer klokken en dan gaat het wel eens mis. Ik schrik ook iederen keer als het gebeurd omdat ze best even zit te hoesten en te doen.
hier ook hoor.. en echt niet alleen aan het begin van een voeding. ik hoor hem dan inademen terwijl hij een slok neemt en dan is het stil, dan weet ik al dat ie een paar seconden later gaat hoesten. als ik een flesje geef is het gebeurt het niet zo vaak trouwens.