Wat vinden jullie van de naam Amelia? Onze andere dochter heet Rozemarijn. We korten het vaak af tot Roos. Bij Amelia vinden we de afkorting Amy erg leuk... Wij houden zelf van de wat 'zoetere' namen. Ben benieuwd wat jullie vinden!
Sorry, niet zo mijn smaak. Rozemarijn en roos vind ik wel leuk Ik vind Amy ook niet echt een logische afkorting van Amelia , omdat de A klank een E klank wordt. Dan zou ik denk ik eerder denken aan Emily en Amy - maar dat ziet er geschreven natuurlijk weer heel anders uit...
vind het wel een leuke naam al zou ik er zelf nooit voor kiezen. de afk. vind ik ook wel leuk 1 maar...het lijkt op amalia en dat zou voor mij dan een reden zijn om het niet te doen!
Als je erg koningsgezind bent lijkt het me wel wat Wat dachtje van Emily of Emma en dan Emmy als afkorting?
ik vind het ook niet zo mooi.. andere namen die ik er wel mooi bij vind passen bijv: madelief noralie sarah
Tja, wij twijfelen ook nog hoor over de naam... Misschien is het inderdaad wat je MEEE achtig, hahaha. Noralie heeft ook wel wat... Nog meer suggesties? Fleur, vinden we ook leuk, maar we zoeken een wat langere naam... Emmely valt ook in de smaak...
Alexandra (sandra) Cathalijne (caty) Dorothea (door(tje) Eveline (eefke) Gwendolijn (gwen) jocelynn (lynn) Leanna (lea of anna) Leonneke (lonneke) Savannah (hanna) Isabella (isa)
Hey, wat grappig om te lezen. Onze dochter heeft als 2e naam Roosmarijn en als 3e naam Amélie. Komt aardig in de buurt van jullie namen dus. Helaas heb ik verder geen nieuwe suggesties voor jullie. Enkele ideetjes die ik had, zijn hierboven al genoemd.
Mijn zusje heet Annemijn, ook erg mooi maar bij Rozemarijn niet zo handig denk ik. Maar het is wel dezelfde soort naam.
Het is niet zo mijn smaak, maar ik vind de naam Amelia wél goed passen bij Rozemarijn! Als afkorting zou ik ook niet zo snel denken aan Amy, omdat de uitspraak van Amy (Eemie) heel anders is dan die van Amelia (Ameelija). Ik zou als afkorting dan eerder Amee gebruiken. Ik ken een meisje die Amalia heet, zij wordt ook altijd Amee genoemd. Ik vind het persoonlijk wel een leuke naam, Amee.
Vind Amelia niet helemaal geweldig...vind ik Amelie mooier... Rozemarijn (roos) is prachtig Mischien dit wat ideetje: Phileine Anne - Fleur Florine Vivienne Nadege Annabelle Camille Cecile Frederique Mathilde Eloise Valerie Isabeau
Noralie (noor) en Isabelle (Isa) zijn al genoemd en vind ik heel goed passen! Noralie zou dan toch mjn voorkeur hebben. Andere ideeen: Florine / Florianne (floor), Liselotte (lies/lise/lotte), Lisanne (lisa/sanne), Sannemarije (Sanne)