Twee broertjes: David en Jonathan, kan dat?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Luppy, 1 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Twee broertjes: David en Jonathan, kan dat?

1. ja

2. nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij zijn driftig op zoek naar een naam voor onze tweede zoon. Het is echt heel moeilijk om iets leuks te vinden. We komen steeds maar weer uit bij Jonathan. Maar zijn twee jaar oudere broertje heet al David. Ik vind het zelf een beetje vergezocht, eigenlijk. Voor de leken onder ons; David en Jonathan zijn in de bijbel twee hele goede vrienden, bijna gelijk aan broers.
    Wij zijn gelovig, onze familie en vrienden ook, dus iedereen legt gelijk de link. En ik verwacht dus eigenlijk ook veel commentaar, hoewel misschien niet direct negatief. Daar zit ik niet echt op te wachten eigenlijk.

Wat vinden jullie? Moeten we ons hier niet zoveel van aantrekken en gewoon gaan voor de leukste naam? Of kunnen we toch beter op zoek naar iets met wat minder associatie?

2. Rian

Rian Actief lid

7 nov 2007
    443
    0
    0
    Ik ken ook 2 broers die zo heten. Komen ook uit een christelijk gezin. Heb nog nooit gehoord dat iemand er commentaar over had.
    Misschien juist wel leuk!

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik kan me niet voorstellen dat er mensen negatief op gaan reageren. Het zijn prachtige namen, ze passen erg goed bij elkaar en hebben ook nog eens een diepere betekenis! Ik vind het erg mooi samen :D

4. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik ben niet gelovig dus zou die link niet leggen, maar ik vind het gewoon erg mooie namen bij elkaar! Dus gewoon doen. :D

5. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Gewoon doen hoor, als die 2 namen nu eens in de bijbelse zin rivalen geweest zouden zijn, dan is het wat anders.
    Jonathan is prima toch?

Groetjes van Kiki

6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Haha, we zeggen nu altijd al voor de grap als mensen ernaar vragen, dat we de tweede Goliath gaan noemen.

Bedankt voor jullie reacties tot dusver in elk geval. Leuk om te zien dat het in de ogen van anderen meevalt, terwijl ik er zelf zo'n punt van zat te maken. Verdere reacties blijven welkom, hoor!

7. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Sluit ik me 100% bij aan! :)

Liefs
    Esther

8. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik vind het zelf ook niet opvallend en al helemaal niet negatief. Juist 2 mooie namen die goed bij elkaar passen. Gewoon doen zou ik zeggen!

9. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    ik vind het prima bij elkaar passen, maar krijg inderdaad wel meteen bijbelse associaties. Geen slechte associaties, maar mensen zullen al snel concluderen dat jullie een christelijk gezin zijn. Als je dat geen probleem vindt (het is ook zo, toch!?) zou ik het gewoon doen. Maar als je het gevoel krijgt dat je daardoor wel erg (streng)christelijk overkomt of heel 'vroom' namen kiest, dan zou ik er toch nog eens over nadenken. Dan vind je het later vast nog eens vervelend.
    Maar zoals gezegd: het past prima bij elkaar!

10. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wel grappig trouwens, mijn broer heet Jonathan en als ik een jongen was geweest was het David of Daniël geworden ;)

11. Lumea

Lumea Fanatiek lid

16 nov 2008
    1.508
    0
    0
    Hoi Luppy,

Ik legde jouw vraag aan mijn man voor en die zei meteen: oh nee dat zou ik niet doen. (Wij zijn ook gelovig dus de associatie is dan natuurlijk overduidelijk.)

Zelf heb ik ja gestemd. Ik denk dat je het wel kunt doen. Het is geen negatieve associatie: het was een hele bijzondere hechte vriendschap. Maar ik denk wel dat je er veel (positief) commentaar op zult krijgen uit je omgeving. Als jullie Jonathan gewoon het mooist vinden.....dan zou ik dat maar kiezen. En als mensen dan commentaar leveren, zeg je er toch bij dat je hoopt dat je twee zoons net zulke goede vrienden worden :D .

Veel succes bij het beslissen!

12. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.203
    113
    Brabant
    wij zijn ook christen. ik zag je topictitel en moest natuurlijk meteen aan de bijbelse david en jonathan denken en vond het een hele mooie combi!
    En vind dat nat. nog steeds!
    gewoon doen hoor!(tis beter dan kaïn en abel!;))

13. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Haha, was ook mijn eerste reactie: betere combi dan Kaïn en Abel!

14. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Haha, daar hebben jullie zeker gelijk in!

Maar ik vind het zelf dus ook wel een beetje erg vroom overkomen, terwijl ik mezelf niet als bijzonder streng of orthodox beschouw, eigenlijk. Dat is dus ook een beetje mijn vraagteken. Gelukkig hebben we nog even tijd om erover na te denken. Sinds gisteren ben ik al wel een beetje meer 'om', zeker als ik lees dat jullie weliswaar de link leggen, maar niet als negatief beschouwen.

Bedankt weer tot dusver. Het helpt om er met anderen over van gedachten te wisselen. Is een beetje lastig met vrienden, omdat je natuurlijk liever niet wilt dat anderen weten dat je zo zit te twijfelen over een naam. Bij onze oudste hadden we dat helemaal niet, die naam hadden we 10 jaar terug al in ons hoofd.

15. Bianca18

Bianca18 Actief lid

20 sep 2007
    380
    0
    0
    Huis mama
    Swifterbant (Flevoland)
    Ik vind het super mooi!
    Zelf ben ik ook christen, (Evangelie's geloof) en jullie?

Liefs

16. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Natuuuuuuuuuuurlijk kan dat. Ik had ook gelijk die link gelegd, maar het zijn hele mooie namen en passen goed bij elkaar.
    En is idd beter dan Kain en Abel . Hihi.

@Bianca: wij gaan naar een Baptistengemeente.

17. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Klinkt mooi bij elkaar hoor!

18. droomwens79

droomwens79 Niet meer actief

ik vindt het gewoon kunnen hoor ;)

19. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    In de groep waar ik lesgeef zit een David en zijn twee jaar jongere broertje heet Jonathan. Toevallig he ;)
    Ik vind het wel grappig, in de bijbel waren ze beste vrienden, hopelijk bij jullie (als jullie het doen) ook!

20. Amom22

Amom22 Niet meer actief

dat is toch juist super leuk?

Als dit een jochie wordt hebben wij als tweede naam Elijah, ons zoontje heeft als tweede naam Elisa... Elia en ELisa :p Vind het juist mooi.

Deel Deze Pagina