Ik heb even wat inspiratie nodig: ik zoek een duidelijke meisjesnaam die internationaal redelijk ok uit te spreken is en eindigend op een medeklinker. Liefst ook niet te lang. Wat ik bv mooi vind is Lauranne maar varianten hiervan kunnen mij misschien nog meer bekoren alvast bedankt voor het meedenken!
? In het Frans misschien? Maar in Nederland spreken we gewoon alle letters uit. Anne, Hanne, Marianne, Suzanne, Lauranne. Lauren vind ik een mooie naam.
In het Vlaams niet hoor Hier is het Lau-ran, en E-lien (tenzij expliciet erbij gezegd wordt dat de naam wordt uitgesproken als Lau-Ran-ne en E-Lie-ne Hanne en Anne zijn wel uitzonderingen maar Marianne = Mar-jan hier in Vlaanderen Suzanne = Su-zan tenzij je er dus echt op wijst dat de -ne ook moet worden uitgesproken
Erin vind ik ook een hele mooie maar de tweede heet al Eva dus ben niet zeker of dat er wel bij kan En Lynn is zeker ook nog een mogelijkheid
Idem in In Nederlands Limburg, het zal de invloed van het Frans, we liggen immers tegen Wallonië aan. Suzanne is hier ook Suzan, en Marianne is Marian, Catherine is Catherien, Louise is Louwies, enz.
Laudette Laurine Laurette Léanne - Lianne Floranne Fleurine Julianne - Julienne Juline Danique Celeste Lisette Nadine Anique Bodette Alette - Arlette Aline Odette Murielle Céline Finette Robine