Hallo allemaal, Eerder schreef ik al dat we er voor een meisje uit waren, maar dat we nog twijfelden over de jongensnaam. Inmiddels zijn we er zo goed als zeker van dat, mochten we een zoon krijgen, we hem de naam Hugo willen geven. Ik ben helemaal weg van deze naam. Het enige waar we nog over twijfelen is het feit dat er ook een drankje is genaamd Hugo. Wanneer jullie deze naam voorbij zien komen, denken jullie dan: 'Goh, die hebben hun zoon vernoemd naar een alcoholisch drankje', of hebben jullie deze associatie niet? Ikzelf heb deze associatie niet, maar dat komt misschien ook omdat ik zelf geen Hugo drink. Ik ben bang dat ik er geen realistische kijk op heb omdat ik zo "verliefd" ben op deze naam. Wat denken jullie?
Ik geloof dat je er inderdaad geen realistische kijk meer op hebt... Niet vervelend bedoeld maar Hugo is een prima naam. Denk totaal niet aan een alcoholisch drankje
Ik dacht wel aan het suikerwijntje Hugo. Om vlak daarna aan die etterbak van mijn middelbare schooltijd te denken die ook zo heette. Maar Hugo op zich is geen rare naam dus als je hem mooi vind gewoon doen!
Ik krijg de associatie niet. Ken het drankje ook niet. Zag gister n reclame van *automerk Zoe* (uitgesproken als de naam Zoë). Straks kun je je kind nooit meer een naam geven omdat er vast wel één product bestaat met de naam van je kind. Gewoon doen dus.
Ik dacht eerder aan een kledingmerk (en parfum etc) Maar daar zou ik geen rekening mee houden. Als jullie het een leuke naam vinden, gewoon je zoon Hugo noemen.
Ik denk bij de naam Hugo niet aan een drankje maar aan een oude man. Kan me bij namen als deze, met de beste wil van de wereld, geen baby voorstellen.
Ik denk dan aan Hugo de Groot. Geen enkele reden om de naam niet te geven dus. En het is momenteel toch juist de trend om die klassieke namen weer te gebruiken? Bij mijn kinderen op het kdv zitten een Willem en een Teun.
Ik ken dat hele drankje niet. Ik moet meteen denken aan Hugo uit de serie Lost. En die was cool! Zo zie je maar weer, iedereen heeft andere associaties. Dus nee, denk dat je je er niet druk om hoeft te maken.