Winter ligt op de loer - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland] Ben benieuwd
Kaarten geven nu inderdaad ( eindelijk ) winter aan. Afgelopen periodes alleen maar te warm, ben blij met deze kaarten en zeer benieuwd wat het gaat doen. Het blijft voorspellen, wat niet makkelijk is.
ik hoop het tis al vaker geweest dat we tot half jan kut weer hadden en dat daarna de winter kwam en dat er nog een elfsteden toch kwam dus ik sluit niets uit
Ben geen fan van kou, maar een paar weken flink vriezen is niet erg. Heb echt een schurft aan ongedierte en hoop dat ze dan allemaal dood gaan. Ben een paar weken geleden nog gestoken door een mug.
de weermodellen geven nu alweer aan dat de kansen kleiner worden op een vorstperiode.. denk dat we nog wel tijdje in dat natte sompige weer blijven zitten dan
Klimatoloog sluit 'horrorwinters' voorlopig uit Laatste update: 13 januari 2012 08:17 info AMSTERDAM - Zeer koude winters zijn tot zeker 2015 praktisch uitgesloten. Dat stelt althans klimaatwetenschapper Rolf Schuttenhelm vrijdag tegenover NU.nl. Foto: AFP "Bij de verwachtingen van de Europese winters op lange termijn bestaan een paar leidraden", aldus Schuttenhelm. "Vooral de activiteit van de zon en verschuivingen in zeewatertemperatuur zijn van belang." De onderzoeker deed een uitgebreide klimaatanalyse aan de hand van recente wetenschappelijke publicaties. Schuttenhelm zegt te kunnen uitsluiten wat internationale meteorologen eerder dit jaar voorspelden, namelijk dat we dit jaar te maken zullen krijgen met een ijskoude winter. "Dat gaat echt niet meer gebeuren, nu niet en de komende jaren niet." De drie belangrijkste factoren die hiervoor verantwoordelijk zijn, zijn volgend Schuttenhelm de relatief hoge zonactiviteit, de golfstroom die warm water aanvoert naar West-Europa en de trend van klimaatopwarming. Genadeloos Weerbureaus in Duitsland, Groot-Brittanniƫ en de VS voorspelden in oktober 2011 op basis van seizoensverwachtingen dat de winter in West-Europa een zeer koude "horrorwinter" zou worden. Het Nederlandse KNMI zei toen al twijfels te hebben bij dergelijke langetermijnvoorspellingen. De winter van 2011/2012 valt tot nu toe in de KNMI-categorie 'zeer zacht'. De gemiddelde temperatuur in januari ligt op 9 graden Celsius. In de laatste Nederlandse horrorwinter van 1963 was datzelfde gemiddelde -5 graden. De temperatuur van een gemiddelde januarimaand is 3,1 graden. Hoewel de winter van vorig jaar in de waarneming van veel Nederlanders een erg koude was, klopt dat beeld niet met de cijfers. "Het was op basis van de temperaturen een normale winter. We zijn dus duidelijk niets meer gewend", aldus Schuttenhelm.
Bosi, you made my day! Als ik hier nu naar buiten kijk zie ik zon, zon zon. Alsof het april is. Dat heb ik veel liever dan sneeuw, kou en ijs.
Haha, ze kunnen volgende week nog niet eens voorspellen. Laat staan de aankomende 3 jaar hahahaha. Belachelijk nieuws bericht. Ze kunnen hooguit kijken naar factoren die zich jaarlijks voor doen. Schuttenhelm verteld een hoop blabla. De 'horrorwinter' zou op dezelfde manier voorspelt zijn.
laat het maar gaan sneeuwen ander heb ik echt voor niks een peuterslee gekocht maar eigenlijk heel stiekem wil ik de zon en de warmte!
Had aldoor een jogging broek onder mijn spijkerbroek als ik ging werken . Steeds was het warm genoeg , deed ik het een tijdje niet. Vanmorgen kijk naar buiten vriest het brr wel gezond. Was best koud alleen spijkerbroek aan . Zal manlief dan toch nog de ww in komen? Voorraad eten genoeg in huis daar zal het niet aan liggen.
ik haaaat kou! van mij mag het wegblijven * steeds die mussen sjalen etc aan * gladheid * last van je handen gezicht etc nee geef mij maar gewoon zon!! nouja nog ong 2,5 maanden (hoop ik)
Wie nog meer last van gladheid van morgen? Ik ben wel gevallen auw mijn kont en wat last van de arm nu. Ging door de bocht . Ik was dus ook 1 van de vele fietsers zal ook niet he! RTVNoord.nl - Gladheid zorgt voor chaos in ochtendspits 112Groningen - Spekglad op sommige weggedeeltes