[Spoilers] Harry Potter.

Discussie in 'De lounge' gestart door Amanthis, 25 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amanthis

    Amanthis Fanatiek lid

    7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Hoi Hoi,

    Hier kan je je meningen kwijt over Harry potter 7 en je kan vrijelijk schrijven want dit is de spoilertopic en dus lezen op eigen risico.

    - Dolleman gaat dood
    - Harry potters toverstaf gaat kapot.

    Vul maar aan...
     
  2. Veraatje

    Veraatje VIP lid

    22 dec 2006
    12.414
    0
    0
    Wat goed dat je een aparte topic opent, want ik kan mij voorstellen (dat heb ik wel) dat als je het boek uit hebt, je er over wilt kletsen.

    Ik was blij met het eind, ik baalde alleen dat Fred, Dobby, Lupin en Tonk doodgingen!
    Ik vind ook dat het einde wel zo is, dat je een vervolg boek kunt verwachten, maar dan met de kids.

    Ik had nooit verwacht dat Sneep toch een lieverdje was...
     
  3. ik heb het nog nooit gelezen... maar het was toch zo'n groot ding dat hp misschien dood ging gaan in het boek... En?
     
  4. amaranta

    amaranta VIP lid

    6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Hij ging ook dood. Maar hij kwam weer tot leven.
     
  5. Niet meer actief

    Em, heb ik een ander boek gelezen of lopen jullie gewoon te dollen?
     
  6. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Perkamentus was ongeneeslijk ziek door een vloek van de ring van de grootvader van Voldemort (ik weet z'n naam in het Ned. even niet meer) en vroeg Sneep hem te vermoorden.

    Zijn al jullie vragen beantwoord nu je het uit hebt?
    Iik heb er nog wel wat.....

    Linda
     
  7. Cynthia85

    Cynthia85 Bekend lid

    4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Lord Voldemort heet gewoon Heer Voldemort in het NL.
     
  8. Veraatje

    Veraatje VIP lid

    22 dec 2006
    12.414
    0
    0
    ? Welk boek heb jij gelezen, want wij lopen niet te dollen!

    Ik vraag me nu af wat Harry en Ron en Hermelien nu doen qua werk...
     
  9. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    hahahaha :)
     
  10. Niet meer actief

    hihi, ik heb em vrijdag gedownload van t internet, was echt geen klein boek, maar vind het erg moeilijk te geloven dat iemand de moeite heeft genomen om een eigen boek te schrijven die er precies op lijkt...
     
  11. Veraatje

    Veraatje VIP lid

    22 dec 2006
    12.414
    0
    0
    Hoe ging dat boek dan?
     
  12. Niet meer actief

    tjoh, maar wat ik van hierboven lees, vind ik het boek dat ik heb gelezen toch even wat betere plots hebben
     
  13. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Ok ik heb even gekopieerd wat er in dat andere topic stond en mijn commentaar erbij geschreven:
    (even, ik ben redelijk in engels maar begrijp niet echt alles wat er staat, dus misschien heb ik er overheen gelezen ofzo)

    Feiten bevestigd door de auteur zelf
    * Het gegeven dat Harry zijn moeders ogen (groen) heeft zal eindelijk uitgewerkt worden én is een onderdeel van het plot.
    - Nou dat heb ik gemist
    * Harry zal in dit boek 17 jaar oud zijn en mag dus ook buiten Zweinstein toveren en kan een verschijnselbrevet halen.
    - Hij tovert idd, maar heeft geen verschijnselbrevet. Voor zover ik het begreep doen ze vooral aan bijverschijnselen.
    * Het laatste woord van het laatste boek is niet meer litteken (scar). Dit woord zal echter wel nog in het laatste hoofdstuk voorkomen.
    - klopt
    * De plot in boek zeven zal heel nauw aansluiten bij de plot van boek zes, als ware het "het tweede deel van één en hetzelfde boek".
    - Zo zie ik het niet, het einde lijkt wel veel op het einde van boek 6
    * Aan het eind van zijn zesde schooljaar keert Harry nog één keer terug naar de Duffelingen.
    - klopt
    * Harry woont de bruiloft van Bill en Fleur bij in juli.
    - klopt
    * Harry bezoekt na de bruiloft met Hermelien en Ron de Halvemaanstraat waar hij met zijn ouders heeft gewoond.
    - Ja, maar 'na de bruiloft' is een ruim begrip. Weet iemand trouwens hoe het plaatsje heet in het Ned, omdat het vernoemd moet zijn naar Goderic Griffoendor?
    * De beroepen van Lily en James Potter zullen bekend gemaakt worden alsmede meer details over hun levens omdat dit relevant is voor het plot.
    - Het enige wat ik weet is dat ze lid waren van de orde van de fenix, beroepen heb ik niet kunnen ontdekken. Er komt wel meer naar boven over het leven van vooral Lily
    * Een heleboel informatie die over Lily gaat en van haar komt, zal een grote rol spelen bij wat Harry uiteindelijk moet gaan doen.
    - Ja, dat is waar, maar het komt niet van haar, het komt van Sneep
    * Zwerkbal zal niet in het boek voorkomen maar Viktor Kruml treedt wel weer op.
    - Drie seconden
    * Ook Dorothea Omber en Rita Pulpers zullen weer opduiken.
    - Ja, alhoewel alleen de stukken van Rita Pulpers een rol spelen en zijzelf niet
    * Desiderius Perkamentus, de broer van Albus zal "waarschijnlijk" een rol spelen.
    - Hij speelt een rol en een belangrijke vind ik zelf
    * De Wemels zullen ook ditmaal in de vuurlinie staan.
    - En hoe, zo sneu dat Fred het niet overleeft.....
    * Er zullen twee personages méér sterven dan Rowling oorspronkelijk van plan was; één personage dat oorspronkelijk zou sterven, zal het dan wel weer overleven. Over welke personages het gaat is niet bekend.
    - Ik heb geen idee over wie dit moet gaan, misschien Lupos en Tonks?
    * Het boek zal de laatste ultieme confrontatie tussen Harry en Voldemort bevatten.
    Ja, dat vond ik echt zo mooi en zo dapper. Ik ging bijna huilen
    * Er komt informatie over de inhoud van de eerdere brieven die Perkamentus aan tante Petunia schreef.
    - Dat mis ik dus, alleen dat Petunia ook naar Zweinstein wilde en dat Perkamentus daarop heeft geantwoord dat het niet kon.
    * Het zal duidelijk worden wat Harry's neef Dirk zag toen de Dementor hem benaderde.
    - Dat heb ik niet gelezen, en ik was er nog wel zo nieuwsgierig naar. Ik bedoel dan wat hij zag in zijn hoofd
    * De spiegel die Harry van Sirius kreeg om contact met hem op te nemen zal een rol spelen. Ook zal Zwarts mogelijk in het boek voorkomen hoewel Rowling nog niet wil onthullen in welke vorm.
    - Nou was ik die hele spiegel vergeten, maar hij speelt idd een rol en Sirius komt ook even terug.
    * Het wordt duidelijk wat er is gebeurd met de vliegende motorfiets van Sirius Zwarts.
    - Nou ja, je weet dat Hagrid 'm heeft, maar waar die hem nou heeft verstopt al die tijd is mij een raadsel
    * De voorloper van Voldemort; Grindelwald, heeft iets te maken met de uiteindelijke plot.
    - Waanzinnig goed gevonden dat plot, helemaal goed, had ik nooit kunnen raden
    * Er wordt iets meer bekend over Harry's grootouders.
    Nou dat 'iets' is een overschatting. Het enige wat je ervan hoort is dat ze op perron 9 3/4 staan en verbaasd om zich heen kijken
    * De schuld die Wormstaart heeft aan Harry, doordat die hem gered heeft, zal een rol spelen.
    - Ik had dat wat groter verwacht, maar op zich wel mooi hoe dat ging.
    * De triomfantelijke glans in Perkamentus' ogen aan het einde van boek vier is een belangrijk gegeven.
    - Ik weet niet meer waarom hij die triomfantelijke glans in z'n ogen had, dus ik weet niet waarom dat een belangrijk gegeven zou moeten zijn
    * Harry zal weer in de tijd teruggaan.
    - Klopt
    * Een niet-magisch karakter zal magie bedrijven onder wanhopige omstandigheden.
    - Wie was dat dan?
    * De auto van Meneer Wemel zal terugkeren.
    - Tenzij Ron in het laatste hoofdstuk de auto van z'n vader parkeert, heb ik 'm niet voorbij zien komen
    * Sneep zal een belangrijke en onverwachte rol spelen.
    - NOU! Toch wel heel gaaf, maar ik blijf het een sukkel vinden
    * Eén van Harry's klasgenoten wordt leraar op Zweinstein.
    - Marcel dus, dat was te verwachten
    * Verder heeft Rowling aangegeven dat veel geruchten die op het internet de ronde doen, onzin zijn. De hierboven genoemde feiten zijn dan ook door de schrijfster zelf bevestigd, en afkomstig van haar eigen website of uit door de schrijfster gegeven interviews.
    - Dat heb ik niet gevolgd dus dat weet ik niet. Harry's litteken was wel degelijk een horcrux, maar per ongeluk ontstaan, dus Voldemort wist het eigenlijk niet...
    * Er komt géén vervolg op de Harry Potter-boeken, hoewel Rowling zelf zegt te zullen blijven schrijven, mogelijk onder een pseudoniem.
    - Dat is ook niet nodig
    * Albus Perkamentus is definitief dood.
    - Jammergenoeg wel
    * Er komt géén "prequel" (voorloper) op de Harry Potter-boeken. Wel zal Rowling zich gaan wijden aan een Harry-Potter encyclopedie




    En waar ik nou zo benieuwd naar ben: Is Harry nou nog Schouwer geworden?

    Linda
     
  14. Niet meer actief

    in grote lijnen:

    Neef Dudly is ook een tovenaar, wordt gebruikt door minister Doloris Umbridge (die aantreed nadat Rufus wordt vermoord.

    Dumbledoor is echt dood, Sneep is echt de slechterik, probeert Harry helemaal aan t eind nog te vermoorden, nadat Harry V heeft vermoord en uitgeput is, maar daar steekt Ginny een stokje voor.

    Moody gaat niet dood, Fred ook niet, alleen Percy, die verliest zijn leven door het breken van een onbreekbare vloek, om zijn familie te redden.

    George verliest een been, Lupin en Tonks gaan idd dood, om Harry en de rest te redden.

    Teveel om op te noemen eigenlijk.

    Het eindigd met de trouwerij van Ron en Hermelien, na 4 jaar...

    en?
     
  15. Niet meer actief

    Godric's Hollow in 't Engels...
    In mijn boek wel, samen met Ron gaat hij die opleiding doen (twee jaar ipv 3) na afronding van hun 7de jaar
     
  16. Niet meer actief

    Whahaha, blijkbaar heeft dus idd iemand de moeite genomen om zelf eea te veranderen. wouw, en dan moet ik die nou net weer lezen...
     
  17. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Nee, dat heeft iemand echt verzonnen (wss iemand zonder hobby ofzo).
    Het is veel te ingewikkeld om het goed uit te leggen, maar Harry, Ron en Hermelien verbergen zich steeds om uit handen van Voldemort te blijven, die het ministerie heeft overgenomen.
    Ze zoeken de gruzielementen en iets om het mee stuk te maken.

    Rufus wordt wel vermoord, maar dat is meer een mededeling, dat lees je verder niet.
    Ombridge wordt geen minister dat wordt iemand die onder de Imperiusvloek is.


    Dumbledore is echt dood.
    Sneep blijkt toch aan de goede kant gestaan te hebben, en wordt vermoord door Voldermort. (om een andere reden trouwens)

    Moody gaat al heel snel dood. Fred pas aan het einde.
    Percy komt terug, hij is tot inkeer gekomen.

    George verliest een oor, en Lupin en Tonks gaan aan het einde dood. Hoe en door wie wordt niet bekend.

    Linda
     
  18. Veraatje

    Veraatje VIP lid

    22 dec 2006
    12.414
    0
    0
    Compleet een andere boek, ik begrijp nu waarom je denkt dat we aan het dollen waren. Percy komt weer terug, maar gaat niet dood. George verliest geen been, maar een oor.
     
  19. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Woehahahahahahahahahaha even Raccon uitlachen hoor, bij de aug.mama's heeft ze het de afgelopen dagen vaak over HP7 gehad.. :)

    Maar ook wel zielig.. AL die pagina's met onzin.. Of had jouw boek maar 200 pagina's Raccon?
     
  20. Niet meer actief

    Geweldig, nou, dan mag ik em nog een keer lezen. Maar ik moet eerlijk zeggen dat wat ik gelezen heb echt geweldig is en er helemaal bijpast. Ben echt benieuwd wat er verschillend is en wat niet.

    Vind het trouwens vreselijk te horen dat Fred dood is, geef mij dan maar het nepboek
     

Deel Deze Pagina