Amerika Kiest!

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Xmas06, Nov 4, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,036
    1,857
    113
    Provincie Groningen
    YESSSS OBAMA!

Heb ook de halve nacht gekeken.
    Vond zijn speech echt heel indrukwekkend

2. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    Obama! Mooi zo!

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik ben er halverwege de nacht uitgegaan, de puppy moest plassen. Toen stond het 207 tegen 135 ofzo, California was nog niet bekend maar het was overduidelijk dat Obama zou winnen.
    Ben er echt heel erg blij om! Sowieso heel mooi dat hij de eerste zwarte president is, 60 jaar geleden mochten zwarten nog niet eens stemmen :confused:

4. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

Sep 6, 2007
    1,567
    1
    0
    Woooohoooooo OBAMA!

5. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

May 28, 2007
    1,189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    :whistle: :whistle: :whistle:

OBAMA heeft gewonnen! SUPER!

:D

6. Mariekje

Mariekje Fanatiek lid

Nov 19, 2006
    1,014
    0
    0
    Ja me to. Over 4 jaar weer?

OBAMA OBAMA OBAMA OBAMA OBAMA OBAMA OBAMA OBAMA

7. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Het boeit mij eigenlijk echt niet, wat heeft het voor zin om hier blij om te zijn, wij krijgen er toch niets mee te maken... Ik vond het ook zo overdreven hoe die amerikanen reageerde vanmorgen, tuurlijk mag je blij zijn maar om nou de straten op te gaan en feest te gaan vieren dat vind ik dan weer een beetje Te, wij zijn toch ook geen feest gaan vieren toen Balkenende bij ons aan de macht kwam ... En er is een puntje waar ik me aan erger bij die Obama en dat is dat hij finaal tegen homo huwelijke is, nou das lekker ...

8. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,364
    6
    38
    Dat is Mc Cain ook, en tegen abortus, en tegen euthanasie enz enz :(

9. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,364
    6
    38
    Ik heb de hele strijd vanaf het begin gevolgd (ben nu eenmaal erg geintereseerd in politiek ;))

Ik had gehoopt, maar niet verwacht dat de Amerikanen eindelijk die duffe Bush, Mc Cain en vriendjes aan de kant zouden schuiven. En dat hebben ze gedaan! In mijn ogen hebben ze de goede keuze gemaakt. Obama is jong, ambitieus en hoopgevend. Hij moet het allemaal nog waarmaken, en natuurlijk gaat het hem niet allemaal lukken in 4 jaar, maar hij wil het, dat is al meer als die duffe Bush & Co ooit bereikt hebben.

Het was een historisch moment, de eerste zwarte president van amerika. En het heeft zelfs mij (heb amerika niet zo hoog zitten) erg geraakt. Amerika kan trots zijn om zijn nieuwe president!

Niet maar hopen dat er niets met hem gebeurd :(

10. Writer

Writer Niet meer actief

denk zelfde als jou :D en idd hopen dat hem niet gebeurd :(

11. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Nou, dat Balkenende hier "aan de macht" kwam was ook niet echt reden tot feesten lijkt me 8)

En ook hier krijgen we te maken met wie er president in Amerika is. Kijk maar naar de gevolgen voor de wereld na 11 september en de daarop gemaakte beslissingen van meneer Bush..Komt nog bij dat onze fantastisch minister president een VS likker is, dus wat daar gebeurt en beslist wordt wat betreft conflicten etc elders in de wereld, dat voelen wij hier ook...

12. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Johooooeee :whistle:
    Ik ben erbij, hahahahaha! GO OBAMA! :D:D

13. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,193
    0
    0
    Maastricht
    Ik ben heel blij dat Obama gekozen is!
    En mensen die zeggen dat het hun niet interesseert:

Wat denken jullie van de oorlog in Irak en Afghanistan?
    Door de VS en onze sullige Jan-Peter hebben wij daar ook mee te maken.
    Krediet-crisis,ook schuld van de VS.
    VS is de grootste macht van de wereld,beetje naief om te denken dat dit niks met ons te maken heeft...
    De VS sleuren de hele wereld mee in hun ellende en hopelijk kan Obama daar verandering in brengen.
    Alleen maar hopen dat met Obama niet hetzelfde gebeurd als met Kennedy..

14. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Of we er mee te maken krijgen of niet interesseert me niet eens, het gaat mij er om dat alle Amerikanen het eindelijk voor elkaar hebben gekregen om 'UNITED' te stemmen! Donkere mensen én blanke mensen hebben eindelijk met een grote meerderheid een half afro-amerikaan gekozen tot hún president! :D
    Als Amerika-geintereseerde vindt ik het een historisch moment, want het is nog maar een halve eeuw geleden dat de apartheid daar zo groot was!

Ik vind dit hélemaal geweldig!

15. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    Men kan hier nu wel met punten gooien wat Obama in zijn programma heeft staan (in dat andere topic over Obama), maar neem me niet kwalijk over welke politicus je het ook hebt ze hebben allemaal stuk voor stuk dingen in hun programma waar jij het als volk niet mee eens bent zo heeft Obama die, en zo heeft Mc.Cain die ook daar kan niemand omheen.

Wat voor mij de voornaamste reden is geweest om te hopen dat het Obama zou worden dat hij geschiedenis zou schrijven als de 1e Zwarte President. Ongetwijfeld zal het in America nu hopelijk ook gaan veranderen wat betreft dat blank tegen zwart, en dat is voor vele al reden genoeg.

16. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Precies! ;)

17. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,364
    6
    38
    amen!

18. HAHAHA! Dat jullie de hele nacht hebben doorgeforumd. Ik wilde het ook wel zien, maar wel vanuit mijn bedje. Viel bij 3-5 al in slaap! :confused: Zeer op gelucht was ik wel vanochtend.
    Ben blij dat het wanbeleid van meneer Bush nu bijna ten einde is. Beter voor iedereen op deze wereld!

19. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    ik vind het geweldig dat een zwarte man gewonnen heeft, amerika loopt toch flink achter wat gelijkheid betreft. bush mogen ze van mij met een raket de ruimte insturen, die vent wilde alleen maar doen wat zijn pa niet lukte. hoop alleen dat Obama niet Martin Luther King achterna gaat, zie het om eerlijk te zijn wel gebeuren. het is en blijft een land wat nog steeds flink racistisch is aangelegd. of hij het echt anders gaat doen, dat zal de tijd leren, politiek blijft politiek. vind het een hele prestatie dat hij dit voor elkaar heeft gekregen!

Groetjes, Miranda

20. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

Jul 19, 2008
    3,660
    0
    0
    Ik ben zelf half Afro Amerikaans en ben trots dat Amerika na alles wat er is gebeurd een gekleurde president heeft!

Share This Page